اخبار داغ

در گفت و گو با نویسنده کتاب مطرح شد؛

کتاب «بیست، سی، چل» یادآور بازی های قدیمی/ بازی ها عامل تقویت حس مسئولیت پذیری کودکان

کتاب «بیست، سی، چل» یادآور بازی های قدیمی/ بازی ها عامل تقویت حس مسئولیت پذیری کودکان
«بیست، سی، چل» نام کتابی است که خاطره های بازی قدیم را زنده می کند. این کتاب به قلم کوثر بمانعلی و تصویرگری بهشته اسماعیل زاده منتشر شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازهنرما؛ «بیست، سی، چل» نام کتابی است که خاطره های بازی قدیم را زنده می کند. این کتاب به قلم کوثر بمانعلی و تصویرگری بهشته اسماعیل زاده منتشر شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هنرما؛,

بمانعلی در این رابطه در گفت و گو با هنرما با بیان اینکه جذابیت این کتاب، یادآوری دوران کودکی و پرخاطره بچه های دهه پنجاه و شصت است، گفت: این کتاب نگاره‌ای است از بازی های خاطره انگیز کودکان دهه پنجاه و شصت، زمانی که بازی های رایانه ای وجود نداشت و بیشتر وقت کودکان در کوچه و به بازی های دسته جمعی می گذشت.

,

وی با بیان اینکه این دسته بازی ها نه هزینه ای برای والدین داشتند و نه نگرانی برای سلامت بچه ها، ادامه داد: بازی هایی که حس مسئولیت پذیری، اعتماد به نفس، از خودگذشتگی و انجام کار گروهی را در کودکان ایجاد می کرد و باعث می شد که کودکان احساسات شان را بیان کنند. این بازی ها هوش و ذهن کودکان را رشد می داد.

,

وی هدفش از نگارش این کتاب را یادآوری روزهای خوش کودکان دیروز و پدر و مادرهای امروز دانست و افزود: کمک به والدین، مربیان مهد کودک و مدارس برای آموزش بازی های متنوع و سالم و کم هزینه به کودکان از اهداف نگارش این کتاب است.

,

بمانعلی خاطر نشان کرد: پیام بسیار مهمی این کتاب سلامتی کودکان در انجام حرکاتی مانند دویدن، پرش و ضربه زدن به توپ است که به کاهش ناهنجاری ها و بیماری های قلبی کمک می کند. بازی های این کتاب به تقویت مهارت آموزی کودکان کمک می کند.

,

نویسنده این کشور ادامه داد: برای مثال در بازی زو یا علی زووو، کسی که به عنوان نماینده گروه انتخاب می شود در حالی که نباید نفسش قطع شود و زو بکشد باید وظیفه دست زدن به گروه مقابل را بخوبی انجام بدهد که این موضوع حس مسوولیت پذیری را در کودکان تقویت می کند.

,

وی ادامه داد: کودکان در بازی های مامان بازی، دکتر بازی، معلم بازی و دزد و پلیس، از طریق بازی کردن نقش‌های متنوع بزرگسالان، مقررات اجتماعی و آداب معاشرت را می‌آموزند. در سایه بازی هم قدرت تخیل و تجسم کودکان تقویت می شود.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه