اخبار داغ

رییس مرکز بهداشت شهرستان شهرضا خبر داد؛

اجرای طرح پایش گاز رادن در منازل شهرضا

اجرای طرح پایش گاز رادن در منازل شهرضا
رییس مرکز بهداشت شهرستان شهرضا گفت: طرح ملی پایش گاز رادن در ساختمان های مسکونی در شهرضا اجرا می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازشهرضانیوز؛حجت الله موسوی عصر امروز در جلسه کارگروه سلامت شهرستان شهرضا، عنوان کرد: رادن گازی بی رنگ و بی بو و بی مزه است بنابراین با هیچ یک از حواس پنجگانه قابل درک نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شهرضانیوز؛,

وی، با بیان اینکه گاز رادن در خاک، هوا، آبهای زیر زمینی و مصالح ساختمانی وجود دارد، عنوان کرد: غلظت رادن در همه مناطق یکسان نیست بلکه به جنس خاک و شرایط آب و هوایی منطقه بستگی دارد.

,

رییس مرکز بهداشت شهرستان شهرضا، با بیان اینکه گاز رادن موجود در خاک از طریق حفره های کف ساختمان به فضای بسته آن وارد می شود، بیان کرد: از انجا که این گاز سنگین تر از هواست بیشتر در زمین و یا طبقات پایین تر تجمع می کند.

,

موسوی، تصریح کرد: غلظت رادن در فضای باز کم است ولی تجمع آن در فضای بسته می تواند زیانبار باشد بنابراین باید میزان این گاز را در محیط بسته ساختمان کاهش داد.

,

وی، تأکید کرد: استنشاق بیش از حد مجاز گاز رادن همانند سیگار کشیدن، می تواند به ریه آسیب بزند و احتمال سرطان را افزایش دهد بنابراین لازم است با استفاده از روش هایی همچون بازگذاشتن پنجره های زیرزمین و پارکینگ و پوشاندن کف ساختمان از نفوذ آن جلوگیری شود.

,

رییس مرکز بهداشت شهرستان شهرضا، اظهار کرد: یکی از ساده ترین و مرسوم ترین روش ها جهت ندازه گیری گاز رادن در دنیا اتاقک نفوذی است که در این روش این گاز را به داخل یک لیوان پلاستیکی نفوذ کرده و ردپای ذرات آلفای آن ثبت و اندازه گیری می شود.

,

موسوی، با بیان اینکه نقشه توزیع گاز رادن در کشورهای عضو اتحادیه اروپا و آمریکا از قبیل آمریکا، انگلستان، آلمان، فرانسه، ژاپن و شماری از دیگر کشورها همچون چین و اکثر کشورهای آسیایی تهیه شده است، عنوان کرد: در ایرلن طرح پایش گاز رادن در منازل مسکونی از سال 1394 آغاز شد.

,

وی، اظهار کرد: طرح ملی پایش گاز رادن در ساختمان های مسکونی به صورت پایلوت در 50 آدرس پستی شهرضا که از قبل تعیین شده اجرا می شود.

,

رییس مرکز بهداشت شهرستان شهرضا، تصریح کرد: این طرح در شهرستان در حال حاضر مخصوص شهرهای شهرضا و منظریه است و برای روستاها فعلا برنامه ای در نظر گرفته نشده است.

,

موسوی، در ادامه افزود: این طرح باهدف تأمین ایمنی باهدف حفاظت مردم، محیط زیست و نسل های آینده در برابر خطرات پرتوهای ناشی از کاربرد فناوری‌های هسته‌ای و پرتوی و پرتوهای طبیعی و بخصوص رادن در حال اجرا است.

,

وی، اضافه کرد: باتوجه به اثرات قطعی و اثبات شده تنفس گاز رادن در تخریب سلول های پوششی ریه و بالا رفتن ریسک ابتلا به سرطان ریه و با در نظر گرفتن اهداف چشم انداز نظام سلامت کشور باهدف پیاده سازی برنامه جامع و ملی کنترل سرطان در کشور با محوریت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و همکاری سازمان انرژی اتمی اجرای این طرح از اولویت و اهمیت خاصی برخوردار است.

,

رییس مرکز بهداشت شهرستان شهرضا، بیان کرد: این طرح در راستای طرح تحول سلامت وزارت بهداشت به منظور بهداشت مسکن و ارتقای سلامت جامعه انجام می شود.

,

موسوی، در بسیاری از کشورهای دنیا از قبیل آمریکا، انگلستان، آلمان، فرانسه، ژاپن، چین و اکثر کشورهای اروپایی و آسیایی این طرح انجام شده است.

,

وی، گفت: شرکت در این طرح کاملاً اختیاری بوده و عدم شرکت در آن، هیچ گونه تبعاتی در بر نخواهد داشت.

,

هیچ موردی از ابتلا به آنفولانزای فوق حاد پرندگان در شهرضا گزارش نشده است

, هیچ موردی از ابتلا به آنفولانزای فوق حاد پرندگان در شهرضا گزارش نشده است, هیچ موردی از ابتلا به آنفولانزای فوق حاد پرندگان در شهرضا گزارش نشده است,

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان شهرضا، نیز در این جلسه بیان کرد: از سال 1395 نمونه H5N8 از بیماری انفولانزا در کشور وجود داشت و با تلفاتی که در بر داشت خساراتی را به مجموعه پرندگان کشور در بخش های مختلف وارد کرد.

,

حمید رییس زاده، اضافه کرد: از 10 روز قبل در یکی از تالاب های شهرستان کیاشهر گونه H5N6 شناسایی شده است که این گونه از ویروس آنفولانزا رفتاری شبیه گونه H5N1 دارد و بیش از انواع دیگر این بیماری برای انسان خطرناک است.

,

وی، تأکید کرد: در جهان موردی از ابتلای انسان ها با گونه H5N1 مشاهده نشده است، این در حالی است که در کشور یران نیز گونه H5N6 نیز با تلاش سازمان دامپزشکی و سازمان محیط زیست در حیات وحش باقی مانده و هیچ موردی از ابتلای مراکز بومی یا صنعتی نگهداری طیور به آن، گزارش نشده است.

,

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان شهرضا، عنوان کرد: لازم است اداره محیط زیست با بررسی دقیق جمعیت پرندگان و گونه های طیور در صورت مشاهده تلفات پنج طیور در یک گونه یا 10 طیور در گونه های مختلف سریعا گزارش آن را به شبکه دامپزشکی ارایه کنند.

,

رییس زاده، با بیان اینکه تاکنون هیچ موردی از ابتلا به ویروی H5N6 در شهرستان مشاهده نشده است، تأکید کرد: تاجایی که امکان دارد باید از انجام هر اقدامی که منجر به مهاجرت طیور منطقه شود، جلوگیری کنیم.

,

وی، با بیان اینکه هیچ موردی از ابتلا به آنفولانزای فوق حاد پرندگان در شهرضا گزارش نشده است، تصریح کرد: بیماری نیوکاسل برای انسان خطرناک نیست.

,

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان شهرضا، در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: ضرورت دارد با ماهی فوشان دست فروش برخورد و در صورت مشاهده،، از فعالیت آنها جلوگیری شود.

,

آغاز به کار مجمع خیران سلامت شهرضا

, آغاز به کار مجمع خیران سلامت شهرضا, آغاز به کار مجمع خیران سلامت شهرضا,

بخشدار شهرضا، نیز در یان جلسه با اشاره به افتتاح اورژانس 115 این شهرستان در روستای هونجان در ایام الله دهه فجر، بیان کرد: این اقدام یکی از مهمترین دستاوردهای شهرستان در حوزه سلامت و بهداشت محسوب می شود.

,

محسن یونسی، با بیان اینکه فعالیت اورژانس 115 شهرضا از ابتدای اسفندماه آغاز می شود، اظهار کرد: همکاری خیران و مسئولان در بخش های مختلف دستاوردهای زیادی را در حوزه سلامت به همراه داشته است.

,

وی، گفت: مجمع خیران سلامت شهرستان راه اندازی شده و پس از برگزاری انتخابات هیئت مدیره، به عنوان بازوی اجرایی توانمندی در خدمت متولیان حوزه بهداشت و سلامت شهرستان است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه