اخبار داغ

نماینده مردم فسا در مجلس :

ادعای جدید نیکی هیلی علیه ایران

ادعای جدید نیکی هیلی علیه ایران
گزارش کمیته حقیقت یاب سازمان ملل درباره یمن نافی ادعای نیکی هیلی ، عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است اگر گزارش تیم‌های حقیقت یاب سفر کرده به یمن منتشر شود، مشخص خواهد شد چه کسی به آتش جنگ یمن دامن می‌زند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فسائی ،  محمد جواد جمالی عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و نماینده مردم شهرستان فسا در مجلس شورای اسلامی ،  ادعای جدید نیکی هیلی پیرامون نقض تحریم‌های تسلیحاتی شورشیان یمن از سوی ایران گفت: چند سال است که یمن تحت شدیدترین تهاجم رژیم کودک کش عربستان قرار گرفت و سعودی ها عملا این کشور را تجزیه کرده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فسائی ,

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر بنادر یمن تحت محاصره قرار دارد، عنوان کرد: از این رو عملا ارسال مواد غذایی، سوخت و دارو به یمن ناممکن شده و بسیاری از مذاکرات و تماس ها نیز برای ختم غائله میسر واقع نشده است.

,

وی افزود: تنها مرز خاکی یمن با عربستان و عمان است که از این طریق ها نیز نمی توان سلاحی به یمن وارد کرد ضمن اینکه در حال حاضر یمن بودجه ای برای خرید سلاح و تجهیزات نظامی ندارد.

,

 جمالی اقدام سفیر ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل را فرار رو به جلو دانست و افزود: عربستان خود سلاح هایی پیشرفته از آمریکایی ها خریده است لذا همان چند صد میلیارد دلاری که به واشنگتن واریز کرده اند باعث شده نیکی هیلی هر روز ادای جان بولتون را دربیاورد و از سازمان ملل به عنوان ابزاری برای کشورهای غیر همسو استفاده کند.

,

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر اینکه سازمان ملل متحد نباید آچاری در جعبه ابزار آمریکا باشد، خاطرنشان کرد: تا کنون بارها کمیته های حقیقت یاب به یمن رفته و گزارش ارائه کرده اند لذا در وهله اول باید این گزارش ها قرائت شود تا ببینند چه کسی پشت قضایای جنگ یمن هستند.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه