اخبار داغ

تشییع نمادین تابوت حضرت زهرا(س) درسپیدان برگزار می شود

تشییع نمادین تابوت حضرت زهرا(س) درسپیدان برگزار می شود
بخشدار بیضا ازآیین تشییع نمادین پیکر مطهر حضرت زهرا(س) روز سه‌شنبه، اول اسفند‌ماه، همزمان با سالروز شهادت بانوی دوعالم باحضور مردم مومن وولایی بیضا خبرداد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مارگون ؛امرالله رئیس بخشدار بیضا درگفتگو باخبرنگارما اظهارداشت : به مناسبت سالروز شهادت حضرت زهرا (س) مراسم تشییع نمادین حضرت زهرا(س) روزسه شنبه اول اسفندماه راس ساعت 10 صبح ازجلو بخشداری بیضا به سمت امازاده سید محمد (ع) بیضابرگزار خواهد شد و مردم مومن و ولایی این منطقه با حضور پرشور در مراسم تشییع نمادین تسلا بخش قلب مبارک امام عصر(عج) خواهند بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مارگون,

بخشدار بیضا با اشاره به ولایتمداری به عنوان صفت بارز حضرت زهرا(س) گفت:اگر جوانان ما به خوبی حضرت زهرا(س) را بشناسند و این بزرگوار را الگوی خود در زندگی قرار دهند بسیاری از مشکلاتی که گریبانگیر جامعه ما شده است مرتفع خواهد شد.

,

وی افزود:حضرت زهرا(س) درس پاکدامنی،عفت و دفاع از ولایت را به ما دادند و نه تنها برای بانوان که الگویی بسیار جامع و کامل برای مردان می توانند باشند،حضرت زهرا(س) تربیت شده نبی مکرم اسلام(ص) و اسوه بارز اخلاق و محدثه بودند.

,

رئیسی با اشاره به اینکه تشییع و تدفین حضرت به صورت پنهانی و در غربت صورت گرفت اضافه کرد:امروز مردم مومن و ولایی اقصی نقاط کشور مراسم تشییع نمادین برای آن حضرت برگزار می کنند که به همه دنیا اعلام کنند اگرچه در آن شب غریب برای مادر ما مراسم تشییع برگزار نشد اما امروز همه ایران به طور نمادین پیکر آن بانوی مکرمه را تشییع با شکوه خواهند کرد

,

بخشداربیضا افزود: حضرت فاطمه زهرا(س) نقش مهم و بی‌نظیری در دفاع از ولایت ایفا کرد به طوری‌که اگر تلاش‌ها و ایثارگری‌های ایشان نبود، دشمنان اجازه نمی‌دادند مفاهیم ناب اسلامی به نسل‌های آینده رسیده و امروز به عنوان یک جریان فرهنگی مطرح شود.

,

وی خاطرنشان کرد: زنان ایران اسلامی در جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس با پیروی از سیره و روش حضرت زهرا به فرمان امام راحل لبیک گفته و در کنار مردان نقش بی بدیلی در دفاع از کیان اسلامی ایفا کردند.

,

 رئیسی ادامه داد: مراسم هیئت‌های عزاداری و دوست‌داران اهل بیت(ع) حرکت خود را همراه با سوگواری از جلو بخشداری بیضا به سمت امازاده سید محمد (ع) بیضا آغاز و به عزاداری آن بانوی بزرگوار می‌پردازند.این مراسم راس ساعت 10 صبح و طبق روال سال‌های گذشته برگزار خواهد شد. این مراسم باهمکاری هئیات مذهبی وفرهنگی ودفتر امام جمعه شهرستان برگزار خواهد شد .

,

 

,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه