اخبار داغ

بزرگترین کارگاه تولید پوشاک تریکو استان مرکزی در آستانه تعطیلی/ نبود سیاست‌های حمایتی کمر تولیدکننده را می‌شکند

بزرگترین کارگاه تولید پوشاک تریکو استان مرکزی در آستانه تعطیلی/ نبود سیاست‌های حمایتی کمر تولیدکننده را می‌شکند
بزرگترین واحد پوشاک تریکو در استان مرکزی به دلیل نبود سیاست‌های حمایتی از تولیدکنندگان، نوسانات دلار، ورود بی‌رویه کالاهای چینی و سنگ اندازی در مسیر توسعه و... در آستانه تعطیلی قرار دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نارخبر، خرید پوشاک و کفش نو همواره یکی از دغدغه های ما ایرانیان برای عید بوده و هست، دغدغه‌ای که منجر به افزایش تقاضا در بازار شده و با مدیریت صحیح به تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدات داخلی منجر می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نارخبر, نارخبر,

بازار عید امسال نیز براساس تجربیاتی که حاصل شده بی‌شک سهم بیشتری را در اختیار پوشاک چینی و ترک قرار می‌دهد و مصرف‌کنندگان نیز بیشتر به این نوع پوشاک روی می‌آورند. تولید داخلی در طول سال نسبت با پوشاک خارجی با رکود رو به رو است. نزدیک به ایام نوروز است به سراغ تولیدکنندگانی می‌رویم که برای روزهای پایانی سال بی‌وقفه در حال تلاش هستند تا شاید بتوانند امسال سهم بیشتری را از بازار داخلی کسب کنند.

,

هادی احمدی، بزرگترین تولیدکننده پوشاک تریکو در استان مرکزی از سال ۹۰ با یک چرخ دوزنگی، کار تولید را در شهرستان ساوه آغاز کرد و در سال ۹۵ توانست با راه‌اندازی کارگاهی برای ۱۵ نفر به شکل مستقیم اشتغال ایجاد کند.

,

این کارآفرین جوان ساوجی به واسطه تولیداتش سالیانه ۲۰۰ میلیون تومان گردش نقیدنگی دارد و سال گذشته به دلیل نبود نقدینگی، نوسانات ارز و افزایش کالاهای قاچاق مجبور به تعدیل ۵۰ درصدی نیرو شد.

,

نبود سیاست‌های حمایتی کمر تولیدکننده را می‌شکند

, نبود سیاست‌های حمایتی کمر تولیدکننده را می‌شکند, نبود سیاست‌های حمایتی کمر تولیدکننده را می‌شکند,

هادی احمدی، بزرگترین تولیدکننده پوشاک تریکو در استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار نارخبر به حال و روز ناخوش وضعیت تولید اشاره کرد و گفت: عدم حمایت از تولیدکنندگان، نوسانات دلار، ورود بی‌رویه کالاهای چینی و سنگ اندازی در مسیر توسعه به عنوان تنها بخشی از مشکلات تولیدکنندگان، امروز کارگاه تولیدی‌ام را در آستانه تعطیلی قرار داده است.

, نارخبر, نارخبر,

وی افزود: اگر نقدینگی برای خرید دستگاه های صنعتی و مواد اولیه در اختیار تولیدکننده قرار بگیرد، بی شک تولید داخل می‌تواند در بازار، با کالاهای خارجی رقابت کند و به رشد اقتصادی کشور کمک کند اما متاسفانه عدم حمایت از تولیدکنندگان داخلی موجب تعطیلی زنجیره ای واحدهای تولیدی شده است.

,

وی افزود: نخ و مواد اولیه تولید داخل به مراتب کیفیتی بهتر از «هند» و «تایوان» دارند اما به دلیل نبود سیاست‌های حمایتی از بخش تولید باعث شده تا تولید کننده داخلی در بازار رقابت با تولیدات خارجی موفقیتی کسب نکند.

,

بزرگترین کارگاه تولید پوشاک تریکو استان مرکزی در آستانه تعطیلی

, بزرگترین کارگاه تولید پوشاک تریکو استان مرکزی در آستانه تعطیلی, بزرگترین کارگاه تولید پوشاک تریکو استان مرکزی در آستانه تعطیلی,

احمدی بیان کرد: راز موفقیت تولیدات چینی، در قیمت تمام شده محصول است چراکه حقوق، بیمه و مالیات نیروی انسانی ارزان بوده و از سوی دیگر تسهیلات ارزان قیمت هم در اختیار کارآفرینان قرار می‌دهند که به تبع آن، ثبات اقتصادی موجب ثبات قیمت کالاهای تولیدی می‌شود.

,

وی افزود: متاسفانه در کشور شاهدیم که هر ساله مولفه های تولید را گران می کنند که این امر باعث می‌شود تا قدرت برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری تولیدکنندگان کاهش یابد و نتیجه آن هم تعطیلی بیشتر کارگاه‌های تولیدی است.

,

این تولیدکننده پوشاک ساوجی با گله‌مندی از عدم حمایت مسئولان از تولیدکنندگان داخلی گفت: بخاطر شرایط نامناسب بازار و نقدینگی، سال گذشته مجبور شدم از تعداد ۱۵ کارگری که به شکل مستقیم و حدود ۵۰ نفری که غیرمستقیم از فعالیت این کارگاه رزق کسب می‌کنند،۵۰ درصد تعدیل نیرو داشته باشم، امسال هم با اگر این روند ادامه یابد مجبور به تعدیل نیرو و سپردن کار به خیاطان خانگی هستم.

,

سنگ‌اندازی بانک‌ها برای فرار از پرداخت تسهیلات

, سنگ‌اندازی بانک‌ها برای فرار از پرداخت تسهیلات, سنگ‌اندازی بانک‌ها برای فرار از پرداخت تسهیلات,

احمدی با اشاره به عدم همکاری بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان گفت: وثیقه‌های سنگین بانکی برای دریافت تسهیلات یکی از مشکلاتی است که بر سر راه تولیدکنندگان برای دریافت تسهیلات بانکی وجود دارد، برای دریافت ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات ناچار شدم ضمانت بانکی به ارزش ۲۵۰ میلیون تومان تهیه کنم ولی با این وجود در نهایت به دلیل اتمام بودجه تخصیصی به بانک عامل موفق به دریافت هیچ تسهیلاتی نشدم.

,

وی با تاکید بر اینکه مسئولان به جای شعار دادن در عمل باید از تولیدکنندگان حمایت کنند، گفت: چنانچه تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی در اختیارم قرار گیرد می توانم برای ۲۰۰ نفر به شکل مستقیم اشتغال ایجاد کنم؛ حتی با خرید دستگاه های صنعتی مدرن‌تر می‌توان حجم تولیدات را چندین برابر افزایش داد و در بازار فروش به واسطه کاهش قیمت‌ها، در بازار رقابت با اجناس وارداتی موفق عمل کرد.

,

مشکلات تولیدکنندگان پوشاک احمدی ساوه

, مشکلات تولیدکنندگان پوشاک احمدی ساوه,

مشکلات تولیدکنندگان پوشاک احمدی ساوه

, مشکلات تولیدکنندگان پوشاک احمدی ساوه,

مشکلات تولیدکنندگان پوشاک احمدی ساوه

, مشکلات تولیدکنندگان پوشاک احمدی ساوه,

مشکلات تولیدکنندگان پوشاک احمدی ساوه

, مشکلات تولیدکنندگان پوشاک احمدی ساوه,

مشکلات تولیدکنندگان پوشاک احمدی ساوه

, مشکلات تولیدکنندگان پوشاک احمدی ساوه,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه