اخبار داغ

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی مطرح کرد؛

عدم اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی استان مرکزی در ستاد ملی/شناسایی ۴۵ هزار بیکار در استان مرکزی

عدم اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی استان مرکزی در ستاد ملی/شناسایی ۴۵ هزار بیکار در استان مرکزی
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی گفت: برای رفع مشکلات برخی از واحدهای تولیدی استان مرکزی که نیاز به تصمیمات ملی بود، آن‌ها را به ستاد ملی اقتصاد مقاومتی ارجاع دادیم ولی به دلایلی خیلی از این مصوبات هنوز اجرایی نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اراک امروز؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی در تاریخ ۲۹ بهمن ماه سال ۹۲ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی را با هدف تأمین رشد پویا و بهبود شاخص‌های مقاومت اقتصادی و دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز بیست‌ساله، ابلاغ کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اراک امروز,

در شرایطی که سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی با رویکردی جهادی، انعطاف پذیر، فرصت ساز، مولد، درون‌زا، پیشرو و برون‌گرا ابلاغ شده بود اجرای درست این سیاست ها کمک شایانی برای تکیه به تولیدات داخل و قطع دست بیگانه از کشور را به همراه داشت.

,

استان مرکزی دارای ظرفیت های بالقوه ای در بخش های مختلف است به طوری که در هر سه بخش صنعتی، کشاورزی و فرهنگی در زمره استان های برتر کشور قرار دارد، از طرف دیگر وجود نیروی انسانی کارآمد و دسترسی آسان به بازار مصرفی مرکز ایران، موقعیت این استان را منحصر به فرد کرده است.  اجرای درست سیاست های اقتصاد مقاومتی نقشه راه خوبی را برای استفاده بهینه از این ظرفیت ها در پیش روی استان قرار داده بود.

,

حال با گذشت چهار سال از ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و ورود به پنجمین سال ابلاغ این سیاست ها باید دید ابلاغ این سیاست ها چقدر به پیشبرد اهداف در استان کمک کرده است.

,

دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی استان مرکزی:

, دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی استان مرکزی:,

تهیه برش استانی سیاست‌های اقتصادمقاومتی 

, تهیه برش استانی سیاست‌های اقتصادمقاومتی , تهیه برش استانی سیاست‌های اقتصادمقاومتی ,

رقیه یادگاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی استان مرکزی در گفتگو با اراک امروز؛ گفت: با توجه به ابلاغ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری دولت به منظور اجرایی کردن این سیاست ها برنامه های ۱۲ گانه ای را تهیه و برای اجرا به استانها ابلاغ کرد، البته برای هر ۱۲ برنامه زیربرنامه های هم تعریف شده و وظیفه هر دستگاه تعیین شده است.

, اراک امروز,

photo_2018-02-17_12-36-54

, photo_2018-02-17_12-36-54, photo_2018-02-17_12-36-54,

یادگاری اظهار کرد: برای اینکه سیاست های اقتصاد مقاومتی را در استان اجرایی کنیم، برش استانی ۱۲ برنامه ابلاغی را تهیه و دستگاه های مختلف هم برش استانی دستگاه مربوط خود را تهیه کردند.

,

وی ادامه داد: سازمان مدیریت برنامه ریزی استان به عنوان دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی، در سال های ۹۵ و ۹۶ بررسی هایی را به منظور نحوه اجرای طرح‌های ملی در حوزه اقتصاد مقاومتی از دستگاه انجام داد.

,

کمبود اعتبارات مانع اصلی اجرای پروژه‌های ملی اقتصاد مقاومتی

, کمبود اعتبارات مانع اصلی اجرای پروژه‌های ملی اقتصاد مقاومتی, کمبود اعتبارات مانع اصلی اجرای پروژه‌های ملی اقتصاد مقاومتی,

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی بیان کرد: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد که پروژه‌ها و طرح‌هایی که در اجرا نیاز کمتری به اعتبارات داشتند، اجرایی شده ولی پروژه های که نیازمند اعتبارات بیشتری بودند، به دلیل محدودیت های موجود در اعتبارات به صورت کامل اجرایی نشده است.

,

یادگاری اظهار کرد: ستاد اقتصاد مقاومتی استان مرکزی در کنار بسته هایی که دولت برای استان ها تهیه کرده بود برای رونق بخشیدن بیشتر به صنعت استان بر اساس طرح عارضه یابی که انجام داده بود رفع مشکلات واحدهای بزرگ تولیدی استان را در دستور کار ستاد قرار داد.

,

عدم اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی استان مرکزی در ستاد ملی

, عدم اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی استان مرکزی در ستاد ملی, عدم اجرای مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی استان مرکزی در ستاد ملی,

وی با اشاره به اینکه مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی که مربوط به سطح استان بوده به طور کامل اجرایی شده است، افزود: برخی از واحدهای تولیدی که اغلب دارای مشکلات عمیق بود و رفع مشکلاتشان نیاز به تصمیمات ملی داشت، به ستاد ملی اقتصاد مقاومتی ارجاع داده شد ولی به دلایلی خیلی از این مصوبات هنوز اجرایی نشده است.

,

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی با بیان اینکه در حوزه استانی مصوبات خوبی درباره اقتصاد مقاومتی داشتیم، اظهار کرد: به منظور ساماندهی کارگاه تولیدی چندین مورد تصویب ناحیه صنعتی در نقاط محروم استان در داشتیم.

,

یادگاری اضافه کرد: همچنین جلسات متعدد را با دستگاه خدمت رسان نسبت به واحدهای تولیدی و صنعتی دارای مشکل برگزار کردیم و تا جایی که قانون اجازه می داد برای رفع مشکلات این واحدهای تولیدی کمک کردیم.

,

پیش‌بینی بسته‌های اجرایی برای اجرای بهتر سیاست‌های اقتصادمقاومتی

, پیش‌بینی بسته‌های اجرایی برای اجرای بهتر سیاست‌های اقتصادمقاومتی, پیش‌بینی بسته‌های اجرایی برای اجرای بهتر سیاست‌های اقتصادمقاومتی,

وی ادامه داد: در ادامه برای اجرای بهتر سیاست های اقتصاد مقاومتی، بسته های اجرایی نظیر رونق تولید، اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی پیش بینی و در حال اجرا است که اجرای این بسته ها کار و هماهنگی بیشتری را می طلبد.

,

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی تصریح کرد: نتایج اقدامات صورت گرفته در حوزه اقتصاد مقاومتی را به صورت عددی و آمار نمی توان بیان کرد، ولی می توان به واسطه تغییراتی که در حوزه های مختلف از جمله نرخ بیکاری، جذب سرمایه گذاری و افزایش ارزش افزوده به وجود آمده است آن را مورد بررسی قرار داد.

,

شناسایی ۴۵ هزار بیکار در استان مرکزی

, شناسایی ۴۵ هزار بیکار در استان مرکزی, شناسایی ۴۵ هزار بیکار در استان مرکزی,

یادگاری بیان کرد: در حوزه بیکاری هر چند استان رتبه خوبی را در کشور دارد ولی این بدان معنا نیست که در این حوزه مشکلی در استان نداریم، چراکه هم اکنون تعداد جمعیت بیکار استان ۴۵ هزار نفر بوده و با توجه به متعادل نبودن نرخ بیکاری در استان، خیلی برای مردم قابل لمس نیست به این دلیل که علی‌رغم اینکه در برخی از شهرستان ها نرخ بیکاری پائینی داریم ولی در اراک و خمین نرخ بیکاری بالا است.

,

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: همه اقدامات صورت گرفته بیانگر این است که روند رو به جلو داریم و در صورتی که با شدت بیشتری برنامه ها را به پیش ببریم، می‌توانگام های مستحکم تری در حوزه اقتصادی مقاومتی با اجرای برنامه های تدوین شده، برداشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه