اخبار داغ

توصیه علمی؛

تقویت کننده های سیستم ایمنی بدن را بشناسید/ ویتامین های A و C و D مهم ترین آنتی اکسیدان ها

تقویت کننده های سیستم ایمنی بدن را بشناسید/ ویتامین های A و C و D مهم ترین آنتی اکسیدان ها
یک پزشک عمومی گفت: ویتامین های A و C و D مهم ترین آنتی اکسیدان ها هستند که با تقویت سیستم ایمنی بدن از مبتلا شدن فرد به بیماری ها به ویژه در فصل زمستان جلوگیری می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد صادق ذبیحی پزشک عمومی در گفتگو با خبرنگار نسل شاهوار با اشاره به شیوع بیماری های مختلف در فصل زمستان و پیشگیری از آنها با رژیم غذایی مناسب گفت: به افراد توصیه می شود در فصل زمستان بیشتر از منابع غذایی حاوی آنتی اکسیدان که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند استفاده کنند تا ایمنی بدن در شرایط مختلف حفظ شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسل شاهوار,

وی اظهار کرد: مهم ترین آنتی اکسیدان هایی که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کنند ویتامین های Aو Cو Dهستند.

, A, C, D,

این پزشک عمومی افزود: ویتامین c تقریبا در همه میوه ها و سبزی های تازه به ویژه مرکبات، گوجه فرنگی و پیاز وجود دارد.

,

ذبیحی مهم ترین منابع غذایی ویتامین D را ماهی و لبنیات دانست و بیان کرد: ویتامین Aهم در میوه ها و سبزی های نارنجی مانند هویج، زردآلو، کدو حلوایی و برگ کاهو وجود دارد و جگر و زرده تخم مرغ نیز منابع خوبی برای ویتامین Aاست.

,  , A, A,

وی با بیان اینکه ویتامین های گروه B نیز دسته مهمی از مواد غذایی هستند که در پیشگیری از بیماری ها مؤثرند عنوان کرد: ویتامین های گروه Bتنوعش بیشتر است و مواد غذایی که حاوی این گروه هستند بسیار متنوع تر است و شامل همه غلات با سبوس، حبوبات، گوشت لُخم ، برخی انواع سبزیجات، لبنیات و سیر است که با تقویت سیستم ایمنی در پیشگیری از بیماری ها مؤثر است.

, B,

این پزشک عمومی تصریح کرد: ریزمغذی هایی دیگری مانند روی نیز در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش تعیین کننده دارند و در شرایطی که فرد دچار سرماخوردگی می شود می تواند شدت و مدت زمان بیماری را کاهش دهد.

,

ذبیحی آبزیان را یکی دیگر از منابع غذایی غنی روی معرفی کرد و افزود: آجیل ها نیز یکی از منابع خوب برای دریافت روی است.

,

وی با بیان اینکه مصرف آب و مایعات کافی نیز یکی از موارد موثّر در پیشگیری از بیماری ها است گفت: در فصل سرما کمتر احساس تشنگی می کنیم اما بدن ما به روزی 8 تا 10 لیوان آب نیاز دارد و بهتر است مانند فصل های دیگر 50 درصد آب مورد نیاز بدن از طریق آب معمولی تامین شود، پس حتی اگر تشنه هم نیستید آب بنوشید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه