اخبار داغ

در حاشیه بارندگی چند روز اخیر تبریز؛

انصاف داشته باشیم فقط باران باریده است!/ مصائب رحمت الهی زیر چتر بی‌انصافی شهروندی

انصاف داشته باشیم فقط باران باریده است!/ مصائب رحمت الهی زیر چتر بی‌انصافی شهروندی
انصاف و اخلاق شهروندی با یک باران شسته شده و هرکسی به فکر رسیدن سریع به مقصد خودش است حتی اگر به قیمت نقض قانون و ایجاد ترافیک بیشتر باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج، یک هفته‌ای می‌شود که باران مهمان شهرمان شده و خونی تازه در رگ‌های خشکیده تبریز جاری ساخته است؛ در همان روزهای اول دست به قلم شدم تا از زیبایی‌های باران و لذت بی‌کران طراوت شهر نوشتم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

حال و روز شهر و نگارنده مطلب اما به زیبایی روزهای اول بارندگی در شهر نیست! گویی باز هم مسئولین و حتی مردم دچار غافلگیری و عدم مدیریت شده‌اند که رحمت الهی اینچنین در حال تبدیل شدن به زحمت است و مجبوریم به جای لذت بردن از باران به مشکلات شهر بپردازیم.

,

علاوه بر مشکلات شهر، معضلات شهروندی نیز انسان را آزار می‌دهد و گویی با بارش باران انصاف از این شهر شسته می‌شود که شاهد صحنه‌های ناراحت‌کننده هستیم.

,

غیب شدن تاکسی‌ها و کرایه چندین برابر آنها به هنگام بارندگی دستمایه طنز بسیاری از کاریکاتوریست‌ها و نویسندگان طنز شده اما تراژدی بزرگی است وقتی در گوشه گوشه خیابان‌ها مسافرانی را می‌بینیم که منتظر سوار شدن بر تاکسی‌های زرد رنگ هستند اما نصیبی جز مسافرکشان شخصی ندارند زیرا بسیاری از تاکسی‌ها خالی از مسافر از کنار آنها عبور کرده و حتی اجازه اعلام مسیر نیز به مسافر بخت برگشته نمی‌دهند.

,

انصاف و اخلاق شهروندی با یک باران شسته شده و هرکسی به فکر رسیدن سریع به مقصد خودش است حتی اگر به قیمت نقض قانون و ایجاد ترافیک بیشتر باشد و در چنین وضعیتی نباید انتظار داشته باشیم که وضعیت شهرمان از این بهتر شود زمانیکه خودمان نیز حاضر نیستیم که به یکدیگر رحم کنیم.

,

وضعیت خیابان‌های پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی به قدری اسفناک است که هنگام بارش رحمت الهی عبور از آنها چه با پای پیاده و چه وسیله نقلیه تبدیل به معضل شده است و نمی‌توان این وضعیت را کتمان کرد؛ اگرچه اندکی وضعیت خیابان‌های اصلی شهر بهتر از خیابان‌های فرعی و کوچه‌هاست.

,

از چاله‌چوله‌های شهر گفتن تکراری و خسته‌کننده شده؛ اینکه در تمام خیابان‌های فرعی و کوچه‌ها از هر بیست متر چاله‌هایی به عمق نیم متر ایجاد شده و اگر وسیله نقلیه‌ای از این خیابان‌ها عبور کند نه تنها خود دچار مشکل می‌شود بلکه عابر بخت برگشته‌ای که از آنجا عبور می‌کند نیز مورد عنایت قرار می‌گیرد.

,

اما نه نوشتن از این اوضاع تا به حال دردی از مشکلات شهر را دوا کرده و نه خواندن مطالبی از این دست مسئولین را به تکاپو انداخته تا برای همیشه به این دغدغه‌ها پایان دهند.

,

معضلات شهری به هنگام بارندگی بارندگی کم نیست اما اگر دستمان نمی‌رسد که کاری برای مشکلات شهرمان انجام دهیم حداقل می‌توانیم بر روی فرهنگ شهروندی خودمان کار کنیم که اگر راننده تاکسی هستیم مسافران بیچاره را به امید سوار کردن مسافر دربست گوشه‌خیابان‌ها معطل نگذاریم؛ اگر راننده ماشین شخصی‌مان هستیم به هنگام عبور از خیابان‌هایی که آب در آنجا جمع شده پایمان را روی پدال گاز نگذاریم تا مردم پیاده‌ای که از باران الهی خیس شده‌اند غرق‌آب شوند.

,

چنانچه در ترافیک گیر کرده‌ایم برای چند دقیقه زودتر به مقصد رسیدن با قانون‌شکنی راهبندانی ایجاد نکنیم که هم خود و هم دیگران را ساعت‌ها گرفتار ترافیک کنیم و اینچنین شاید بتوان زخم‌های مشکلات شهری به هنگام بارندگی را اندکی التیام بخشید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه