اخبار داغ

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم:

بیش از 280 مجموعه غیرقانونی جمع‌آوری پسماند خشک در شهر فعال است

بیش از 280 مجموعه غیرقانونی جمع‌آوری پسماند خشک در شهر فعال است
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با اشاره به آموزش درب منزل بیش از 50هزار نفر در مدیریت پسماند، گفت: بیش از 280 مجموعه غیرقانونی جمع‌آوری پسماند خشک در شهر فعال است که در مجاورت با واحدهای مسکونی قرار دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدعبدالله میرابراهیمی در گفتگو با قم فردا با اشاره به اینکه مدیریت پسماند یک صنعت است، اظهار داشت: به پسماند طلای کثیف گفته می شود چرا که اگر مدیریت صحیح نشود آسیب‌های آن هزینه‌های زیادی را بر جوامع دنیا تحمیل خواهد کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  قم فردا,

وی ادامه داد:در کشور ما 70 تا 75 درصد پسماندها تر و خانگی و مابقی خشک می باشد اما درکشور های اروپایی این درصد ها برعکس می باشد و از پسماندهای خشک درآمدزایی می کنند.

,

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با اشاره به اینکه زنجیره مدیریت پسماندها برعهده شهرداری هاست، گفت:برخی اذعان دارند که شهرداری اجازه فعالیت به گاری ها و خودروهای گردن برای جمع آوری پسماند خشک را نمی دهد در حالی که این افراد پسمان خشک را در کارگاه های زیرزمینی تجزیه می کنند که مشکلات فراوانی برای شهر به همراه دارد.

,

وی بیان کرد: مسیر این کار از ابتدا تا انتها که تولید محصول است غیررسمی و غیرقانونی است و همچنین خرید و فروش پسماند در شهر جرم محسوب می شود که باید از آن جلوگیری شود.

,

میرابراهیمی با اشاره به آموزش افراد فعال در این بخش، عنوان کرد:سعی کرده ایم افرادی که در این بخش فعال هستند را آموزش داده و در شرکت های مدیریت پسماند مشغول به کار کنیم که تاکنون 270 نفر از این افراد جمع آوری و 70 نفر وارد سیستم مدیریت پسماند در شرکت ها شده اند.

,

بیش از 280 مجموعه غیرقانونی جمع‌آوری پسماند خشک در شهر فعال می کنند

,

وی اضافه کرد: بیش از 280 مجموعه غیرقانونی جمع‌آوری پسماند خشک در شهر فعال می کنند که عمدتا در محدوده منطقه دو و 6 شهر در مجاورت با واحدهای مسکونی هستند که برای شهر حادثه‌ساز می باشند.

,

آموزش مدیریت پسماند در 180 مدرسه و 183 مسجد

,

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با اشاره به آموزش مدیریت پسماند، افزود: امسال بیش از 180 مدرسه در حوزه مدیریت پسماند آموزش داده شده‌ و به 50 دستگاه و دانشگاه و مرکز آموزشی مراجعه کرد و برای کارمندان و عوامل خدمات اجرایی مفاهیم مدیریت پسماند ارائه شده است و همچنین به 183 مسجد نیز مراجعه و ارائه مفاهیم آموزشی صورت گرفته است.

,

آموزش درب منزل بیش از 50هزار نفر در مدیریت پسماند

,

وی ادامه داد: در حال حاضر پیگیر آموزش‌های درب منازل هستیم که در منطقه دو امسال بیش از 23 هزار و امسال بیش از هشت هزار واحد مسکونی، منطقه 6 سال گذشته بیش از 10هزار واحد و امسال بیش از 11 هزار واحد مسکونی آموزش دیده اند.

,

میرابراهیمی با اشاره به اینکه 95درصد خودروهای جمع آوری پسماند خودروهای پرس هستند، گفت: هرشب 220سرویس با 120 خودرو اقدام به جمع آوری پسماند می کنند.

,

راه اندازی خط دوم 300 تنی سایت البرز

,

وی خاطرنشان کرد: در سایت البرز خط پردازش 300 تنی پسماند فعال است که گاهی با مشکلاتی روبرو می باشد به همین دلیل خط دوم 300 تنی را شهرداری مستقلا خریداری کرده که امیدواریم تا سال آینده راه اندازی شود.

,

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با اشاره به اینکه50 درصد پسماندهای تر در این خط جداسازی شده که مواد ارگانیک بوده و قابلیت تبدیل به پودر را دارند، گفت: 7 دستگاه سیم تریلر به ارزش 1.1 میلیارد تومان برای سایت‌های انتقال مدیریت پسماند خریداری شده که باید به 11 دستگاه برسد.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه