اخبار داغ

گزارشی از روستایی که چشم انتظار اقدام مسئولان است؛

زاغه نشینی و خانه های عنکبوتی محصول نگاه نامهربان دولت به روستاییان/ فقر و محرومیت در جنوب شرق کشور بیداد می کند

زاغه نشینی و خانه های عنکبوتی محصول نگاه نامهربان دولت به روستاییان/ فقر و محرومیت در جنوب شرق کشور بیداد می کند
زیر سایه "بی مهری" و شعار حفظ "حقوق شهروندی "دولتمردان، ساکنان روستاهای جنوب شرق کشور و در بیخ گوش مسئولان با زاغه نشینی و ایجاد خانه های عنکبوتی و غیرمقاوم زندگی سخت و مشقت باری را متحمل می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل از تفتان ما، ساکنان روستای الله آباد در جوار جاده سلامت و دامنه کوه پنج انگشت شهرستان خاش در شرایط سخت و زاغه نشینی زندگی می کنند و به کار کشاورزی و دامداری مشغول بوده اما از خدمات دولت در حوزه های مختلف محروم هستند.

این روستا از مناطق مهم برای تولید و اشتغال و تلاش جهت تحقق شدن شعار "تولید و اشتغال، اقدام و عمل"محسوب می شود اما از خدمات دولت در حوزه های مختلف محروم است و اهالی این روستا همچنان چشم انتظار اقدام مسئولان هستند.

در واقع پیگیری های مکرر ساکنان این محل برای رفع مشکلات و تلاش برای بهره مندی از خدمات دولت در حوزه های مختلف مانند آب و برق و فضای آموزشی و راه و غیره بی نتیجه مانده و در این منطقه روزگار خود را با شرایطی سخت و مشقت بار سپری می کنند.

علی ای حال عمق محرومیت در این روستا بیداد می کند و متاسفانه مسئولان تاکنون نتوانسته اند به خوبی به رفع نیازهای ساکنان این منطقه موفق عمل کنند.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تفتان ما, تفتان ما, تفتان ما, ،,
,
,
,
,
,
,
,

 
, ,
,
 کودکان این روستا در حالی مشغول به تحصیل هستند که حتی برخی از آنها کفش هم بر پای خود ندارند و تعداد قابل توجهی از خانواده‌ها که در این روستا زندگی می‌کنند، از مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند و این خانواده‌ها با برای ادامه زندگی خود با مشکلات بسیاری روبرو هستند.

 هم راستایی و همگامی ساکنان این روستا با مسئولان نظام اسلامی و مشارکت آنان در امورات مختلف کشور بخوبی مشهود بوده و اینکه مردم منطقه با سخت کوشی و مجاهدت شبانه روزی از منابع طبیعی و محیط زیست منحصر به فرد منطقه صیانت می کنند.

دولت هیچ حمایتی از روستاییان ندارد
محمدرضا قلندرزهی یکی از ساکنان محل در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار کرد: سالهاست در منطقه الله آباد به شتر داری و پرورش مرغ محلی و بز و گوسفند اشتغال دارد ولی از سوی دولت حمایت نمی شود.
 
,
,
,
,
, دولت هیچ حمایتی از روستاییان ندارد,
, تفتان ما, تفتان, تفتان, ما,
,

 
, ,
,
وی تصریح کرد: برای ساکن شدن در این روستا باید مجوز از سوی دولت داده شود اما ساکنان برای حل مشکلات خود نتوانسته اند به راه حل قانونی دست پیدا کنند و همچنان در پیچ و خم قانون گره های کور کارهای اداری گرفتار هستند.

تنها آرزوی روستاییان؛ دیدن مسئولین در روستای آن هاست
اسماعیل قلندرزهی یکی دیگر از ساکنان این محل در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما با بیان اینکه تنها آرزوی روستاییان؛ دیدن مسئولین در روستای آن هاست، اظهار کرد: افراد پیر و کهنسال و دامداران این روستا از قانون و روال اجرای آن و پیگیری برای حل مشکلات خود چیزی نمی دانند.
 
,
,
, تنها آرزوی روستاییان؛ دیدن مسئولین در روستای آن هاست,
, تفتان ما, تفتان, تفتان, ما,
,

 
, ,
,

وی گفت: روستاییان انتظار دارند دولتمردان به نیازهای آنان توجه کنند تا بتوانند از شرایط آسان خدمت رسانی به جامعه هدف روستایی و عشایری بهره مند شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه