اخبار داغ

در مراسم افتتاح تصفیه خانه آب شرب روستای آزاتی عنوان شد؛

دسترسی 170 خانواده سربازی به آب شرب بهداشتی/ حل مشکلات مردم مناطق محروم وظیفه ای ملی است

دسترسی 170 خانواده سربازی به آب شرب بهداشتی/ حل مشکلات مردم مناطق محروم وظیفه ای ملی است
معاون پشتیبانی و سرمایه انسانی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: اجرای پروژه تصفیه خانه روستای آزاتی در مدت ۶ ماه و با استفاده از بهترین روش ممکن ساخته شد که با احداث این پروژه ۱۷۰خانوار برای نخستین بار از آب آشامیدنی سالم بهره مند شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پاپایا، با هدف تامین آب شرب ساکنین آزاتی از توابع شهرستان سرباز، پروژه تصفیه خانه این روستا با حضور معاون  دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور، مقامات کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و مسئولین استانی و شهرستانی به بهره برداری رسید.
در حاشیه این مراسم طراح و مدیر اجرایی این پروژه با اشاره به این مطلب که ظرفیت تصفیه خانه روستای آزاتی  چیزی در حدود 2میلیون و 500هزار لیتر است، اظهار کرد: این پروژه با حمایت مالی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و حمایت معنوی سازمان حفاظت محیط زیست طراحی شد که امروز شاهد بهره برداری و افتتاح آن بودیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پاپایا,
,

علی صانعی افزود: این تصفیه خانه در هر روز ۱۵ متر مکعب آب را تصفیه میکند و با توجه به عملکرد آن باید گفت که این اولین تصفیه خانه ای است که با استفاده از تکنولوژی عایق نانو پلی اتیلن و با روش ایرانی و ابداعی  جریکو  ساخته شده و وارد فاز اجرای شده است.

,

معاون دریایی سازمان حفاظت محیط زیست کشور با دلسوزانه توصیف کردن اجرای این پروژه از سوی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، بیان کرد: با توجه به اهمیت تامین آب شرب مردم محروم این منطقه باید گفت که همه کسانی که در اجرای پروژه تصفیه خانه آب در روستای مرزی و دور افتاده  آزاتی  کمک کردند به خوبی توانسته اند تا به وظایف انسانی و ملی خود عمل کنند که جای تقدیر دارد.

,

پروین فرشچی با تقدیر از رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برای اجرای این پروژه ملی، ادامه داد: امیدواریم این پروژه شروعی برای انجام چنین طرح هایی در مناطق مختلف کشور باشد و شاهد این مطلب باشیم که دیگران نیز همچون این شرکت در اجرای طرح های ملی پیش قدم شده و به مسئولیت های اجتماعی خود عمل کنند.

,

فرماندار شهرستان سرباز با اشاره به اینکه تصفیه خانه آب روستای آزاتی یک پروژه خاص است، خاطرنشان کرد: این پروژه از سوی مجریان آن با نگاهی انسانی اجرا شده است که تاثیری عظیم به همراه دارد چرا که به مرزداران ایران اسلامی یادآوری که هموطنان آنها در مرکز کشور همواره به یاد آنها هستند.

,

حمید الدین یوسفی اذعان داشت: در واقع می توان این تصفیه خانه آب را پروژه ای در راستای تقویت پیوند ملی ایرانیان دانست که در این راستا از تمام کسانی که در اجرای این پروژه نقش داشته اند، قدردانیم و از همین جا اعلام آمادگی می کنیم که برای پروژه های مشابه حمایت های فنی و تخصصی لازم را ارائه دهیم.

,

معاون پشتیبانی و سرمایه انسانی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نیز با اعلام اینکه تصفیه خانه آب شرب بهداشتی روستای آزاتی با صرف هزینه ای بالغ بر 3 میلیارد ریال احداث شده است، گفت: اجرای پروژه تصفیه خانه روستای آزاتی در مدت ۶ ماه و با استفاده از بهترین روش ممکن ساخته شد که با احداث این پروژه ۱۷۰خانوار برای نخستین بار از آب آشامیدنی سالم بهره مند شدند.

,

تقوی با تاکید بر اینکه الگو سازی مبتنی بر اجرای مسئولیت های اجتماعی مهمترین هدف از اجرای چنین طرح هایی است، تصریح کرد: امیدواریم مردم منطقه در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی این هدیه را از کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بپذیرند و در آینده ای نزدیک شاهد پروژه های مشابه برای حل مشکلات مردم مناطق محروم باشیم.

,

لازم به ذکر است که در پی فوت یک نوجوان بومی در اثر حمله گاندو در روستای آزاتی شهرستان سرباز، که در 24 همایش هماهنگی ارگان های دریایی در سال گذشته از سوی معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست اعلام شد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران پروژه ایجاد تصفیه خانه آب این روستا را در دستور کار خود قرار داد و در مدت 6ماه با اعتبار 3میلیارد ریالی به پایان رساند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه