اخبار داغ

عضو شورای شهر گرگان:

جدیت شورای شهر گرگان برای بهبود بافت های فرسوده

جدیت شورای شهر گرگان برای بهبود بافت های فرسوده
عضو شورای شهر گرگان گفت: کمیسیون بافتهای مسأله دار شهری اعم از بافتهای فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی با تمرکز و جدیتی بیشتر، تمامی توان خود را صرف بازسازی و بهبود شرایط زندگی و نوسازی بافت های فرسوده خواهد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا  به نقل از پاسرو؛ سید محمد مرتضوی، عضو شورای شهر گرگان در نطق پیش از دستور چهل و دومین صحن علنی شورا گفت: بی‌شک آقای دادبود، شهردار جدید گرگان، با پشتوانه‌ی تجربه‌ی ارزشمند معاونت عمرانی استانداری گلستان و تخصص عمران، مدیریت و برنامه‌ریزی شهری؛ می‌تواند روند توسعه‌ی شهری که از دوره‌ی قبل آغاز شده‌است را به‌بهترین شکل ممکن مدیریت و رهبری کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پاسرو؛,

وی مشارکت شهروندی را در توسعه و پیشرفت شهری دخیل دانست و افزود: این مشارکت در حوزه‌های مختلف حمل و نقل شهری، مبلمان و زیباسازی، شهرسازی و معماری، بافت تاریخی و فرهنگی شهر، بهبود ساخت و سازها، فضای سبز، گردشگری، آسیب‌های اجتماعی، ورزش محلات، کارآفرینی، برنامه‌های فرهنگی و هنری، امور عمرانی و خدمات اجرایی، شهر الکترونیک، پاکیزگی و مدیریت پسماندهای شهری و تفکیک از مبدا، آتش‌نشانی و خدمات ایمنی و مباحث افزایش درآمد شهرداری و سایر موارد مرتبط با یک شهر زنده و پویا نمود می‌یابد که باید پیوسته از سوی برنامه‌ریزان و مدیران شهری مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.

,

مرتضوی سپس به چند مورد که آن ها را اصلی ترین دغدغه های خود در حوزه مسائل شهری برشمرد، به شرح زیر اشاره کرد:

,

1- بافتهای فرسوده شهری و سکونتگاه‌های غیررسمی:

, 1- بافتهای فرسوده شهری و سکونتگاه‌های غیررسمی:,

انطباق قریب به هفتصد هکتار از مساحت این شهر به ویژگیهای این بافتها و سکونتگاه‌ها، آن هم بر پایه ی مطالعاتی که در یک دهه ی پیش انجام پذیرفته است، از ضرورت عملیاتی نمودن برنامه هایی خبر میدهد که سالهاست از تاریخ تصویب و ابلاغ آنها به دستگاه ها و مراکز مختلف میگذرد.

,

کمیسیون بافتهای مسأله دار شهری اعم از بافتهای فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی با تمرکز و جدیتی بیشتر، تمامی توان خود را صرف بازسازی و بهبود شرایط زندگی و نوسازی خانه های نامقاومی خواهد کرد که در شرایط فعلی و در مرحله عمل سهم چندانی از حمایتهای دستگاههای متولی نبرده اند.

,

2- ایجاد درآمد پایدار برای شهر از طریق توسعه‌ی گردشگری:

, 2- ایجاد درآمد پایدار برای شهر از طریق توسعه‌ی گردشگری:,

در قبال اثرگذاری توسعه‌ی گردشگری بر روند کاری شهرداری‌ها، دو وظیفه برعهده‌ی شهرداری‌ها قرار دارد: اول، مداخله و مشارکت این سازمان‌ها در برنامه‌ریزی و مدیریت گردشگری و دوم، سرمایه‌گذاری مستقیم شهرداری‌‌ها در ارائه‌ی خدمات گردشگری.

,

ما باید برای توسعه گردشگری گرگان خدمات و محصول گردشگری برتری را ارایه کنیم که مستلزم مدیریتی یکپارچه و تغییراتی در فضاها و کاربری‌های شهری می‌باشد؛ مثل بازسازی بافت‌های تاریخی و تعریف کاربری گردشگری برای آن‌ها، ایجاد مراکز خرید مدرن، ایجاد مراکز اطلاع‌رسانی و دفاتر خدمات ارتباطی، ایجاد کمپ‌های تفریحی و استراحتگاهی در نقاط ورودی و پیرامونی شهر، ایجاد مراکز درمانی مجهز در نقاط پرتردد گردشگری، تدارک تسهیلات ویژه‌ی رفت و آمد به نقاط فرهنگی، زیارتی، تفریحی و ییلاقی و ایجاد پایانه‌های مسافربری مدرن در شهر.

,

شورا و شهرداری‌ها به عنوان یک نهاد تصمیم‌گیر و اجرایی نه تنها قادر به ارائه و هماهنگی در زمینه تسهیلات و نیز سازماندهی امکانات در این زمینه می‌باشند بلکه قادرند حلقه اتصال بین مردم و نیز گردشگری در راستای ارتقاء و توسعه شهر گردند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه