اخبار داغ

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان:

توزیع ۳۴۸ هزار سبد حمایت غذایی در گلستان تا پایان سال/ تحقق ۳۰ درصدی تسهیلات اشتغالزایی استان

توزیع  ۳۴۸ هزار سبد حمایت غذایی در گلستان تا پایان سال/ تحقق ۳۰ درصدی تسهیلات اشتغالزایی استان
مدیرل تعاون، کار و رفاع اجتماعی استان گلستان از توزیع ۳۴۸ هزار سبد حمایت غذایی برای افراد نیازمند تا پایان سال خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پاسرو؛ سعید مازندرانی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان در جمع خبرنگاران در خصوص تسهیلات این اداره کل در سال اخیر جهت ایجاد اشتغال، گفت: طبق بند الف و ب تبصره 18، سهمیه استان برای ارائه تسهیلات اشتغالزایی 427 میلیارد تومان بود که تا کنون 130 میلیارد تومان آن را به بانک ها معرفی کردیم که در حال بررسی و تکمیل مستندات برای دریافت وام هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پاسرو,

وی افزود: حدود 130 میلیارد تومان پرونده نیز در کارگروه های اشتغال استان در حال بررسی هستند و پیش بینی ما این است تا آخر سال حدود 250 میلیارد تومان مجموعا به بانک ها معرفی کنیم.

,

مازندرانی متذکر شد: در بحث اشتغال روستایی نیز 164 میلیارد تومان اعتبار با نرخ سود 4 تا 6 درصد در بخش اول به استان ما ابلاغ شده که تا کنون 284 متقاضی برای دریافت این تسهیلات، تشکیل پرونده داده اند.

,

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان با بیان اینکه در سال جاری با رشد 20 برابری تسهیلات مشاغل خانگی مواجه بوده ایم، گفت: نزدیک به 19میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار برای استان گلستان با سود 4درصد و بازپرداخت3 ساله در نظر گرفته شده که از قِبَل آن 500 مجوز مشاغل خانگی ایجاد شده و تا کنون بیش از 2میلیادر تومان تسهلیات را دریافت کردیم و نگاه ما این است که تا آخر سال امکان دارد 50درصد از این تسهلیات جذب شود ضمن اینکه نظارت و پایش این تسهیلات نیز در دستور کار است.

,

وی همچنین خاطرنشان کرد:در بحث کارورزی نیز توانستیم 622 نفر کارورز به محیط های کارگری و بنگاه های اقتصادی استان معرفی کنیم که نسبت به سهمیه ما که 4هزار و 320 نفر است، نیازمند فعالیت بیشتر هستیم.

,

مازندرانی گفت: در سال 96 توانستیم 6 کاریابی جدید غیردولتی در شهرستان های استان ایجاد کرده و میزان ارائه مشاوره های حرفه ای و فنی را بیشتر کنیم که در این راستا به پنج شرکت مشاوره کارآفرینی در استان مجوز داده ایم.

,

مدیرکل اداره کار و تعاون استان گلستان تصریح کرد: خوشبختانه در سال جاری توانسته ایم نزدیک به 131 تعاونی جدید را ایجاد کنیم، برای 1150 نفر فرصت شغلی ایجاد کرده و بیش از 25میلیارد تومان نیز به تعاونی ها تهسیلات اشتغالزایی پرداخت کنیم ضمن اینکه 35هزار نفر ساعت نیز آموزش تخصصی به تعاونی ها دادیم.

,

مازندرانی در پایان ابراز کرد: تا آخر سال جاری در نظر داریم در بخش آسیب های اجتماعی و حمایت بیمه ای، سبد حمایت غذایی را بین 348هزار نفر از افراد نیازمند توزیع کنیم که سقف آن 120هزار تومان برای خانواده های 5نفره است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه