اخبار داغ

رئیس بهزیستی خدابنده خبر داد

برگزاری دوره مصون سازی خانواده‌ها در برابر مصرف مواد مخدر در خدابنده

برگزاری دوره مصون سازی خانواده‌ها در برابر مصرف مواد مخدر در خدابنده
رئیس اداره بهزیستی شهرستان خدابنده از برگزاری دوره آموزشی مصون سازی کودکان و خانواده‌ها در برابر مصرف مواد مخدر در این شهرستان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عصمت نصیری قیداری رئیس اداره بهزیستی شهرستان خدابنده در گفت وگو با خبرنگار نسیم اشراق، اظهار کرد: بهزیستی در راستای استحکام و تحکیم بنیان خانواده، نگاه ویژه‌ای به امر آموزش خانواده با محوریت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارد.
وی از برگزاری دوره آموزشی مصون سازی کودکان و خانواده‌ها در برابر مصرف مواد مخدر با همکاری مؤسسه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی همسفر تا مرز رویا در این شهرستان خبر داد و افزود: با فراگیری آموزش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به عموم جامعه توسط افراد متخصص گام‌های موثری در ساختن جامعه سالم برداشته خواهد شد.
این مقام مسؤول مهارت‌های کنترل خشم، ارتباط موثر،کنترل و نظارت بر دستگاه‌های الکترونیکی هوشمند و سبک‌های ارتباطی را از جمله اهداف مهم و اساسی این طرح برشمرد و خاطر نشان کرد: کودک علاوه بر اینکه قدرت نه گفتن را داشته باشد باید بیاموزد که چگونه خود را از انواع آسیب‌ها و تهدیدات اجتماعی مصون نگه دارد.
وی تصریح کرد: مراکز و مؤسسات پیشگیری از آسیب اجتماعی و همچنین مراکز مشاوره تحت نظارت بهزیستی در راستای کمک به افزایش آگاهی هموطنان خدمت رسانی می‌کنند و در حال حاضر سه مرکز غیردولتی در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در سطح شهرستان خدابنده خدمات تخصصی به عموم مردم و جامعه هدف ارائه می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسیم اشراق,
,
,
,

نصیری با بیان اینکه در عصر دگرگونی‌های فزاینده ما با سرعت تحولات و سرعت شتابان تغییرات در عرصه‌های اجتماعی،فرهنگی، ارزش‌ها و مباحث اقتصادی مواجه هستیم، اظهار کرد: این سرعت تغییرات ارمغان‌های منفی به دنبال دارد که یکی از آن‌ها رشد آسیب‌های اجتماعی است.

,

وی افزود: بشر در قرن بیست و یکم وارد دگرگونی‌های پیچیده‌ای شده است که اگر همه متخصصان و اندیشمندان عرصه تعلیم و تربیت به این ویژگی‌ها توجه نکنند، قطعا با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.

,

نصیری با بیان اینکه در مطالعاتی که در جامعه جهانی صورت گرفته است حجم و دایره آسیب‌های اجتماعی افق وسیع‌تری را به خود می‌گیرد، ادامه داد: سه نظام اجتماعی خانواده، مدارس، دانشگاه‌ها و محیط آموزشی و نهاد محله‌های شهری و روستایی که در تیررس این آسیب‌ها قرار گرفته‌ است.

,

وی آسیب‌های اجتماعی مثلث سه ضلعی شامل اعتیاد به مواد مخدر، مشروبات الکلی و مباحث سوء اخلاقی و روابط سوء جنسی دانست و گفت: دشمنان برای ترویج این سه آسیب جدی از ابزارهایی همچون  شبکه‌های اجتماعی، ماهواره‌ای و بیش از ۱۰۰ شبکه پورنوگرافی قابل دسترس در سطح کشور استفاده می‌کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه