اخبار داغ

در نشست خبری با اصحاب رسانه عنوان شد:

بدهی 35 میلیون تومانی آموزش و پرورش مانه و سملقان به آبفار/ آبرسانی به 33 روستای بخش مانه در آینده ای نزدیک

بدهی 35 میلیون تومانی آموزش و پرورش مانه و سملقان به آبفار/ آبرسانی به 33 روستای بخش مانه در آینده ای نزدیک
رئیس آبفای روستایی مانه و سملقان از آبرسانی 33 روستای بخش مانه از سد شیرین دره و هم چنین بدهی 35 میلیون تومانی آموزش و پرورش شهرستان به آبفای روستایی خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  پایگاه خبری آشخانه، علی تیزرو رئیس آب و فاضلاب روستایی مانه و سملقان روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان این که قبل از سال 84، آبرسانی روستاها در اختیار جهاد کشاورزی بوده، اظهار کرد: از 56 روستا قبل از سال 84، اکنون به 110 روستایِ تحتِ پوششِ آب و فاضلاب روستایی رشد یافته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری آشخانه, پایگاه خبری آشخانه,

تیزرو از افتتاح 8 پروژه آبرسانی روستایی با اعتبار 2 میلیارد و 190 میلیون تومان خبر داد و گفت: پروژه های آبرسانی به روستاهای کاستان، کریک، کلاته غمو، کشانک، قلعه خان، بیار، گرمک و محمد آباد در دهه مبارک فجر افتتاح شدند.

,

وی تصریح کرد: این در حالی است که از سال 92 تاکنون بالغ بر 40 میلیارد تومان مصوب شده است که 20 میلیارد تومان آن در حوزه آبرسانی روستایی تخصیص یافته است.

,

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی با بیان این که در سنوات گذشته، 24 روستا از طریق سیار و با تانکر آبرسانی می شد، خاطر نشان کرد: اکنون در سطح شهرستان مانه و سملقان این تعداد به 5 روستا رسیده است و طی این مدت 19 روستا را از آبرسانی  سیار حذف و به شبکه آبرسانی مجهز شده اند.

,

وی تصریح کرد: این روستاها به دلیل کیفیت نامناسب آب آبرسانی سیار صورت می گیرد در حالی که از شبکه آبرسانی برخوردارند.

,

وی هم چنین اظهار کرد: با دیدگاه و اقدام کارشناسانه، شاخص بهره مندی آب روستایی از 59 در سنوات گذشته به شاخص 72 ارتقاء یافته است که بالاترین شاخص در سطح استان است.

,

وی افزود: در حالی که اگر روستاهای بخش مانه نیز از سد شیرین دره آبرسانی شود شاخص بهره مندی آب به 90 درصد خواهد رسید.

,

رئیس آبفای روستایی با بیان این که در آینده ای نزدیک 33 روستای بخش مانه از سد شیرین در حوزه آبرسانی بهره مند خواهند شد، عنوان کرد: تا کنون خط رفت شبکه آب به تصفیه خانه راهدارخانه امین الله جهت آبرسانی لوله گزاری شده و خط برگشت نیز تا روستای تاتار شهرستان بجنورد پیشرفت داشته است.

,

وی یادآور شد: پیش بینی می شود که آبرسانی به روستاهای بخش مانه از حوزه سدشیرین دره اعتباری 5.5 میلیارد تومانی تخصیص یابد.

,

این مسئول شهرستانی بخش اعظم مشکلات آبی شهرستان را در بخش مانه دانست، گفت: ناحیه کهنه جلگه علاوه بر کمبود آب با کیفیت نامطلوب نیز مواجه است.

,

وی اظهار کرد: آبرسانی به کهنه جلگه از سد چندیر رازوجرگلان در دست اقدام است و نیاز به 15 میلیارد تومان اعتبار است که نتایج و تحقیقات در سطح وزارت نیرو در حال بررسی است.

,

تیزرو با اشاره به روستاهای غیر تحت پوشش، بیان کرد: روستاهای پُس دره، پوستین دوز، شورسو، شاتوت، کوه قلعه و قزل قلعه تحت پوشش آبفای روستایی قرار ندارند.

,

وی خاطر نشان کرد: تا سال 98 بخش اعظم روستاهای بخش از آّب شرب بهره مند خواهند شد.

,

تیزرو با اشاره به پروژه آبرسانی منطقه کالیمانی_خرتوت بیان کرد: این پروژه که آب چندین روستا را تامین می کند مبلغی بالغ بر 5/6 میلیارد تومان از محل سفر مقام معظم تامین اعتبار شد.

,

وی از بدهی 35 میلیون تومانی اداره آموزش و پرورش مانه و سملقان به آبفای روستایی خبر داد و گفت: اگر این بدهی پرداخت شود قطعا خدمات رسانی بهتری صورت خواهد گرفت.

,

وی با  تاکید بر این که کیفیت آب در اولویت اول است، اظهار داشت: در دوره های گذشته کُلُر زنی آب حدود 35 درصد بوده که اکنون به وضعیت 90 درصد ارتقاء یافته است. هم چنین با احداث ایستگاه کنترل کیفیت، منابع آب روستایی هر ماه 2 بار سنجشِ کیفیت می شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه