اخبار داغ

شهرداری شهر سردشت بشاگرد:

نابودی درختان و نهال های سطح معابر توسط احشام رها شده/کمبود آب دلیل عدم توسعه فضای سبز شهری است

نابودی درختان و نهال های سطح معابر توسط احشام رها شده/کمبود آب دلیل عدم توسعه فضای سبز شهری است
شهردار شهر سردشت گفت: در زمینه توسعه فضای سبز شهری عدم آب کافی در شهر سردشت و اطراف آن متاسفانه نه آب زیر زمینی کافی و نه آب سطحی وجود دارد لذا شهرداری برای نگهداری فضای سبز موجود ناچار است از فاصله بیست کیلومتری با تانکر سیار آب تهیه و حمل کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛راشد طیب شاهی، شهردار شهر سردشت بشاگرد در گفتگو با خبرنگار بشاگرد نیوز با اشاره به مشکلات و عملکرد های شهرداری، اظهار کرد: شهر سردشت مرکز شهرستان بشاگرد در اواخر سال ۱۳۸۷ با مصوبه هیات دولت وقت از روستا به شهر ارتقاء یافت و در بهمن ماه ۸۷ شهرداری در آن تاسیس شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بشاگرد نیوز,

شهردار شهر سردشت با بیان اینکه سردشت تا قبل از بهمن ۸۷ که یک روستا با جمعیتی حدود ۱۵۰۰نفر بود، افزود: تعداد معابر و خیابان های موجود تنها یک خیابان به طول ۸۰۰متر و عرض آن ۸ متر، سطح آسفالت انجام شده در معابر ۶۴۰۰ متر مربع و تعداد پل سواره رو موجود فقط یک دهنه ۳۰متر مربعی در ورودی روستا بود.

,

طیب شاهی در ادامه بیان کرد: طول جدول گذاری معابر ۱۵۰۰ متر طول و پیاده رو سازی و همچنین سنگ فرش پیاده رو ها ،پارک و بوستان، فضای سبز عمومی ،شهر بازی کودکان، زمین چمن مصنوعی،ساختمان انتقال یافته از دهیاری به شهرداری و نیروی موجود دهیاری که به شهرداری انتقال یافته، همگی مساوی با صفر بود.

,

وی ادامه داد: سالن متعلق به آموزش و پرورش و منحصرا مربوط به مدارس بود و فضاهای تجاری موجود دوازده باب مغازه کوچک قدیمی،اماکن آموزشی موجود شامل یک مدرسه ابتدایی مختلط، یک مدرسه شبانه روزی راهنمایی، پسرانه یک دبیرستان شبانه روزی پسرانه بود.

,

شهردار شهر سردشت اضافه کرد: اماکن و ساختمان های اداری موجود شامل 4 مورد که از جمله کمیته امداد،مخابرات، هواشناسی و راه و ترابری بود و همچنین  اماکن بهداشتی و درمانی موجود یک درمانگاه روستایی و ماشین آلات انتقال یافته از دهیاری به شهرداری تنها یک دستگاه تراکتور فرسوده ناکار آمد و تجهیزات انتقال یافته از دهیاری به شهرداری یک دستگاه یخچال برقی بود.

,

طیب شاهی تصریح کرد: در یک چنین شرایط و وضعیتی شهرداری سردشت مسئولیت مدیریت شهری یک روستا تبدیل شده به شهر را که فاقد امکانات و زیر ساخت های اولیه شهری بود را به عهده گرفت و عملا از ابتدای سال ۱۳۸۸ فعالیت خود را در یک ساختمان دو اتاقه استیجاری بایک نفر فقط شهردار آغاز کرد.

,

, ,

 وضعیت کنونی شهر سردشت

,  وضعیت کنونی شهر سردشت,  وضعیت کنونی شهر سردشت,

وی با اشاره به وضعیت کنونی شهر سردشت که حاصل حدود ۹ سال تلاش بی وقفه شهرداری در حوزه های مختلف شهری بوده، افزود: تعداد معابر و خیابان های احداث شده توسط شهرداری شامل احداث بلوار دو بانده ۲۴ متری ورودی امام خمینی( ره) به طول دو کیلومتر، احداث بلوار دو بانده ۱۸متری رسالت به طول ۶۰۰متر و احداث بلوار دو بانده ۱۴ متری ولیعصر(عج) به طول ۹۰۰متر است.

,

شهردار شهر سردشت در ادامه یادآور شد: احداث بلوار دو بانده ۱۸ متری امام حسین (ع) به طول ۲۲۰متر، احداث خیابان ۸ متری معلم به طول ۵۳۰ متر، احداث خیابان ۸متری غدیر به طول ۴۳۰متر، احداث خیابان ۸ متری بعثت به طول ۵۷۰متر، احداث خیابان ۶متری کشاورز به طول ۳۷۰ متر و سطح آسفالت انجام شده معابر ۱۱۶۹۰۰ است.

,

طیب شاهی، احداث پل نه دهانه ای بر روی رودخانه بزرگ شهر به طول ۶۰ متر و عرض آن ۱۷متر (۱۰۲۰ متر مربع) یکی از اقدامات شهرداری عنوان کرد و گفت: احداث پل سواره رو در سطح شهر، احداث پل ورودی شهر به طول ۲۴ متر و عرض ۶ متر ( ۱۴۴متر مربع) و احداث پل زیر خاکی بلوار رسالت به طول ۲۰ متر و عرض دو متر (۴۰ متر مربع) بخشی از اقدامات شهرداری است.

,

وی بیان کرد: طول جدول اجرا شده در معابر شهری۱۷۹۴۰ متر طول،پیاده رو سازی و سنگ فرش پیاده روها اجرا شده ۳۶۰۰ متر مربع در حال اجرا ۶۰۰۰ مترمربع،سنگ فرش کوچه های بافت قدیم شهر در حال اجرا ۱۶۰۰ متر مربع، احداث میدان ولایت و میدان شهدا همراه با آلمان شهری و احداث کوهستان پارک در ورودی شهر بخشی دیگر از اقدامات شهرداری شهر سردشت است.

,

شهردار شهر سردشت به امکانات کوهستان پارک سردشت اشاره کرد و افزود: کوهستان پارک به مساحت ۲/۵ هکتار شامل دیوار کشی جدول گذاری، درخت کاری، نصب ست ورزشی، چراغ پارکی، برج نور، انواع مجموعه بازی کودکان، نیمکت، سطل زباله، آلاچیق، سکوی نشیمن، آبشار کوهستانی، نسب انواع مجسمه، ساخت کپر محلی، فواره رقص نور، فوتبال دستی، میز تنیس، کافی شاپ، سرویس بهداشتی و نصب آب سردکن از امکانات این پارک است.

,

طیب شاهی، نصب شهر بازی برقی شامل کشتی برقی ۲۴ نفره،تاب برقی ۱۲ نفره، کفگرد ۴ نفره، ترامپلین ۴ نفره و احداث زمین چمن مصنوعی فوتسال به متراژ ۸۰۰ مترمربع همراه با حصار کشی و نصب یک دستگاه آبسرد کن در مرکز شهر برای رفاه شهروندان و عابرین از خدمات شهرداری دانست.

,

, ,

احداث پاک مخصوص بانوان در سردشت

, احداث پاک مخصوص بانوان در سردشت, احداث پاک مخصوص بانوان در سردشت,

وی، احداث پاک مخصوص بانوان در بلوار امام حسین (ع) به مساحت ۲/۵ هکتار شامل دیوار کشی، آسفالت پیست دوچرخه سواری نصب ست ورزشی مجموعه بازی کودکان سنگ فرش پیاده رو ها.،نصب نیمکت و سطل زباله، زمین ورشی فوتبال ساحلی،زمین والیبال ساحلی، برج نور، احداث سرویس بهداشتی، نمازخانه و رختکن از سایر اقدانات شهرداری است.

,

شهردار شهر سردشت ادامه داد: احداث مجتمع تجاری زیتون با مشارکت سرمایه گذاری بخش خصوصی در یک طبقه به تعداد ۱۶۴ واحد تجاری، احداث بازارچه روز شهرداری (بازارچه نخل) به تعداد۵۳ غرفه جهت ایجاد اشتغال در راستای اقتصاد مقاومتی، احداث ۴ چشمه سرویس بهداشتی عمومی با مشارکت خیر و شهرداری در سطح شهر( محوطه یادمان شهدای گمنام) بخشی از کارهای انجام شده است.

,

طیب شاهی گفت: فضای سبز ایجاد شده در سطح شهر و پارکی شامل کاشت تعداد ۲۴۰۰ اصله نهال و درخت در سطح معابر شهرداری(بلوار امام- بلوار امام حسین(علیه السلام)- فضای سبز)، کاشت و نگهداری یک نیم هکتار نهال و درخت(فضای سبز) در کوهستان پارک برای استفاده عمومی، کاشت قریب به یک هکتار نهال و درخت (فضای سبز) در پارک بانوان جهت استفاده عمومی و مجموع فضای سبز ایجاد شده موجود در شهر سردشت (پارکها - معابر) ۲۴۰۰۰ متر مربع است.

,

وی تاکید کرد: مجموع فضای سبز ایجاد شده و موجود در شهر سردشت (پارکها و معابر) ۲۴۰۰۰ متر مربع که جمعیت موجود شهر بر اساس سرشماری رسمی سال گذشته ، ۱۷۳۰نفر که سرانه موجود فضای سبز شهر سردشت طبق امار فوق ۱۳ متر مربع برای هر نفر و سرانه فضای موجود در استان هرمزگان ۸متر مربع همچنین سرانه فضای موجود در کشور ۱۲ متر مربع است.

,

نابودی درختان و نهال های سطح معابر توسط احشام رها شده

, نابودی درختان و نهال های سطح معابر توسط احشام رها شده, نابودی درختان و نهال های سطح معابر توسط احشام رها شده,

شهردار شهر سردشت تصریح کرد: از سال شهرداری به مقدار قابل توجهی درخت و نهال در سطح معابر شهر کاشت می کند که به علت تعرض احشام رها شده اهالی نابود و از بین می روند که این امر یکی از موانع و مشکلات اصلی عدم توسعه فضای سبز شهری تاکنون بوده و است.

,

, ,

کمبود آب سبب عدم توسعه فضای سبز شهری شده است

, کمبود آب سبب عدم توسعه فضای سبز شهری شده است, کمبود آب سبب عدم توسعه فضای سبز شهری شده است,

طیب شاهی به بزرگترین مشکلات شهرداری اشاره کرد و گفت: در زمینه توسعه فضای سبز شهری عدم آب کافی در شهر سردشت و اطراف آن متاسفانه نه آب زیر زمینی کافی و نه آب سطحی وجود دارد لذا شهرداری برای نگهداری فضای سبز موجود ناچار است از فاصله بیست کیلومتری با تانکر سیار آب تهیه و حمل کند.

,

وی ادامه داد: احداث ساختمان ادا ی و شهرداری در دو طبقه،احداث ساختمان انبار شهرداری در یک طبقه، احداث ساختمان اداری و اشیانه اتش نشانی،احداث دو واحد مسکونی برای شهرداری و جذب و بکار گیری تعداد ۲۰ نیرو اداری و خدماتی در شهرداری شهر سردشت از خدمات شهرداری است.

,

شهردار شهر سردشت گفت: خرید ماشین آلات عمرانی و خدمات شهری برای شهرداری شامل دو دستگاه لودر، یک دستگاه کامیون ده تن یک دستگاه خودرو اتش نشانی، یک دستگاه کامیون حمل و نقل زباله ، یک دستگاه وانت نیسان و یک دستگاه سواری سمند بخشی از اقدامات مثمر ثمر شهرداری است.

,

طیب شاهی، کد گذاری کلیه اماکن و ساختمان های موجود در شهر توسط شهرداری،خرید و نصب مخازن زباله در دفعات متعدد در محلات و سطح شهر واجرای مبلمان شهری در دو طرف بلوار امام خمینی (ره) برای زیبا سازی شهر و توسعه فضای سبز از دیگر خدمات شهرداری سردشت عنوان کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه