اخبار داغ

در نشست خبری با اصحاب رسانه مطرح شد

جذب ۱۵۵ هزار کودک بازمانده از تحصیل در مدارس سیستان وبلوچستان/ در هیچ کدام از پرداخت های فرهنگیان عقب نیستیم

جذب ۱۵۵ هزار کودک بازمانده از تحصیل در مدارس سیستان وبلوچستان/ در هیچ کدام از پرداخت های فرهنگیان عقب نیستیم
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با بیان اینکه حقوق خرید خدمت ها در دو هفته اخیر پرداخت شده است، گفت: در هیچ کدام از پرداخت ها عقب نیستیم زیرا در سیستان وبلوچستان هماهنگی بین دستگاه های نظارتی و آموزش و پرورش وجود دارد که پرداخت مطالبات فرهنگیان از هر محلی تامین می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، صبح امروز علیرضا نخعی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل خانه معلم شهرستان زاهدان برگزار شد در خصوص دستاوردهای اجلاسیه شهدا به ویژه شهدای فرهنگی و نخبه دانش آموز اظهار کرد: همه ما مرهون خون شهیدان هستیم اگر نبود این ایثار، از خودگذشتگی و فداکاری امروز شاهد این عزت، عظمت و سربلندی نبودیم.
وی با بیان اینکه باید از فرهنگ ایثار بهره برد و در جهت ترویج آن گام نهاد، افزود: تکریم خانواده شهدا وظیفه ما است در همین راستا در تحقق اهداف کنگره ملی شهدای سیستان وبلوچستان تلاش شد تا از خانواده معظم شهدا دلجویی کنیم و از آنها دیدار به عمل آوریم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان در ادامه در خصوص عدم حضور نمایندگان مجلس در سفر وزیر آموزش و پرورش به استان گفت: علت عدم حضور نمایندگان استان به دلیل برنامه های بودجه بندی سال آتی در مجلس بوده است و از آنجایی که حضورشان در آن بحث الزامی بوده امکان خروج از مجلس را نداشته اند لذا عدم حضور آنها در سفر وزیر هیچ دلیل دیگری نداشته است.
وی با بیان اینکه تحقق عدالت آموزشی مهمترین هدف ما در آموزش و پرورش است، افزود: در این راستا جذب همه افراد بازمانده از تحصیل در دستور قرار دارد.
این مسئول در ادامه خاطر نشان کرد: مهمترین برنامه در سال های اخیر تحقق برنامه آموزشی بوده که در این راستا قریب به یک هزار مدرسه به آمار مدارس اضاف و قریب به پنج هزار کلاس به کلاس های درس افزوده شده، همچنین ۱۵۵ هزار کودک بازمانده از تحصیل جذب شده اند و هنوز به دنبال شناسایی افراد بازمانده از تحصیل هستیم تا بتوانیم شرایط را برای تحصیل آنها فراهم کنیم.
نخعی با بیان اینکه محور توسعه برنامه آموزش و پرورش در سیستان وبلوچستان خود وزارت خانه است، ادامه داد: ما هم عضوی از کمیته تدوین سند هستیم؛ در آینده ای نزدیک شاهد کاهش آمار بازماندگان از تحصیل در استان خواهیم بود.
وی مهمترین مشکل در آموزش و پرورش را کمبود نیروی انسانی دانست و افزود: سهمیه استخدام مهمترین راهکار است، در سفر اخیر وزیر آمورش و پرورش دستور دادند سهم استان در استخدام افزایش پیدا کند؛ بر همین اساس مقرر شده برای سیستان و بلوچستان سهمیه ای مستقل داشته باشند که امیدواریم به نتیجه برسد.
این مسئول راهکار دوم حل کمبود نیرو را افزایش سهمیه دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد و گفت: در این خصوص هم پیشنهاد دو برابری داده شده‌ است و مقرر شده پیگیری ها انجام شود، بخشی از کمبود نیرو نیز از اضافه تدریس نیروی های رسمی برطرف شده، بخشی از طریق خرید خدمات آموزشی حل و بخشی از طریق سرباز معلم درحال تامین است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان در ادامه در خصوص حقوق خرید خدمت ها و سرباز معلم ها خاطر نشان کرد: در هیچ کدام از پرداخت ها عقب نیستیم زیرا در سیستان وبلوچستان یک هماهنگی بین دستگاه های نظارتی و آموزش و پرورش وجود دارد که پرداخت مطالبات فرهنگیان از هر محلی تامین می شود؛ همچنین حقوق خرید خدمت ها هم در دو هفته اخیر پرداخت شده است منتهی از مهرماه سال 96 به بعد هم در حال پیگیری هستیم تا این بخش از مطالبات آنها هم قبل از سال پرداخت شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون، ,
,
,
,
,
,
,
,
,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه