اخبار داغ

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی خبر داد

صادرات یک میلیون دلاری فرش و آبنبات /خوشه سازی با سلایق انفرادی به نتیجه نمی رسد

صادرات یک میلیون دلاری فرش و آبنبات /خوشه سازی با سلایق انفرادی به نتیجه نمی رسد
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی گفت: در راستای رونق بخشی به فعالیت خوشه سازی های آبنبات و فرش خراسان شمالی یک کنسرسیوم صادراتی برای این دو صنعت خوشه سازی شده استان تشکیل دادیم که با تشکیل آن یک میلیون دلار محصول از این دو خوشه به بازارهای بین المللی صادر شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  عصر اترک، سیاوش وحدت، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار ما در این باره اظهار کرد: با توجه به اینکه در قالب خوشه سازی صنعتی، روند تولید تا مصرف به یک زنجیره اقتصادی تبدیل می شود، بنابراین کشور ایران در همکاری با یونیدو انجام خوشه سازی صنعتی را از سال 84 در کشور آغاز کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , عصر اترک, سیاوش وحدت، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار ما , در این باره اظهار کرد: با توجه به اینکه در قالب خوشه سازی صنعتی، روند تولید تا مصرف به یک زنجیره اقتصادی تبدیل می شود، بنابراین کشور ایران در همکاری با یونیدو انجام خوشه سازی صنعتی را از سال 84 در کشور آغاز کرد, .,

 

,

وحدت با یادآوری این مطلب که در ابتدا این اقدام بدون بومی سازی شدن خوشه های صنعتی در دستور کار قرار گرفت، گفت: بنابراین نخستین خوشه سازی ها در کشور موفقیت آمیز نبود.

, .,

 

,

وی در ادامه عنوان کرد: پس از اینکه در ایران یک آیین نامه 200 صفحه ای برای عملیاتی شدن خوشه سازی صنعتی در کشور تدوین شد، خراسان شمالی برای دو صنعت فرش و آبنبات خود به انجام خوشه سازی اقدام کرد تا فرآیند تولید تا مصرف در یک زنجیره متصل به هم انجام شود.

, .,

 

,

وی طراحی و بسته بندی برای آبنبات و ارتقای روش های تولید آن به منظور ماندگاری محصول به مدت طولانی در بسته بندی را از مهمترین دست آوردهای خوشه سازی برای صنعت آبنبات استان برشمرد و افزود: در همین راستا، هم اکنون فعالان این صنعت به این فکر افتاده اند که ارتقای تولید را به سطحی برسانند تا ماندگاری آبنبات در قندان نیز میسر شد.

, .,

 

,

با این وجود، وحدت تصریح کرد: فعالان این صنعت به علت اینکه این هدفگذاری موجب افزایش هزینه های تولید می شود، هنوز نسبت به این هدفگذاری اقدامی نکرده اند.

, .,

 

,

وی در ادامه به خوشه سازی در زمینه صنعت فرش استان نیز اشاره کرد و گفت: خوشه سازی در این صنعت به تمرکزگرایی نیاز داشت که در همین راستا، آماده سازی کارگاه های متمرکز تولید فرش تعریف و شهرک فرش در شهر بجنورد ایجاد شد.

, .,

 

,

وی افزود: این در حالی بود که بافندگان و فعالان این صنعت از حضور در این شهرک استقبالی نکردند.

, .,

 

,

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی خاطر نشان کرد: شرکت شهرک های صنعتی برای فعالان این صنعت، مقدمات حضور در نمایشگاه های بین المللی را نیز آماده سازی کرد، اما آنان از موضوع نیز استقبالی نکردند.

, .,

 

,

وحدت افزود: حتی برای بافندگان و دیگر فعالان این صنعت دوره های آموزشی برگزار کردیم که از این دوره ها نیز استقبالی نشد.

, .,

 

,

در عین حال، وی تصریح کرد: این شرکت برای تحقق پویایی دو صنعت آبنبات و فروش استان به تشکیل کنسرسیومی صادراتی اقدام کرد که با تشکیل آن یک میلیون دلار صادرات محصول از این دو صنعت استان محقق شد.

, .,

 

,

وحدت در ادامه با اذعان بر این نکته که دست یابی به اهداف خوشه سازی صنعتی به گذشت 30 سال زمان و انجام کار نیاز دارد که عمر خوشه سازی های صنعتی در خراسان شمالی به هشت سالگی رسیده است، عنوان کرد: هدف نهایی در خوشه سازی صنعتی رسیدن به یک برند مشخص است تا محصول بتواند بازارهای بین المللی قدرت رقابت و موفقیت در فروش پیدا کند.

, .,

 

,

وی تاکید کرد: خوشه سازی با سلایق انفرادی روش غلطی است که به هدف نمی رسد.

, .,

 

,

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی گفت: با خوشه سازی صنعتی باید محصولی مشترک با برندی مشخص به بازارهای بین المللی راه پیدا کرد.

, .,

 

,

انتهای پیام/

, /]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه