اخبار داغ

مشکلات مسافران روستاهای حاشیه زاینده رود؛

ضرورت توجه به حمل و نقل در شهرستان سامان/ لزوم جایگزینی خودروهای فرسوده مسافربری

ضرورت توجه به حمل و نقل در شهرستان سامان/ لزوم جایگزینی خودروهای فرسوده مسافربری
مسافران روستا های بخش زاینده رود سرگردان در جاده هستند که باید مسئولین شهرستان سامان و بخش زاینده رود بر حمل و نقل این مسیر توجه داشته باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  سامان ما ، حمل و نقل مسافر امری مهم و حساس در بین جوامع بشری محسوب می شود که مطلوب بودن آن بر روند اجرایی فعالیت های اجتماعی تاثیر بسزایی دارد.

ضعف در ناوگان حمل و نقل این شهرستان باعث عدم میل مردم به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و روی آوردن مردم به مسافرکش های شخصی یا وسایل نقلیه خود شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سامان ما ,
,
,

فرسودگی و وضعیت نامناسب و غیر بهداشتی بودن تاکسی های درون شهری یکی دیگر از چندین دلایل کم رغبتی مردم به استفاده از این شیوه حمل و نقل شده است.

با رشد جوامع بشری و به تبع آن سرعت پیشرفت شهرها  و روستا ضرورت می طلبد که بازار حمل و نقل و ناوگان عمومی در امر ایاب و ذهاب مورد توجه بیشتری قرار گیرد. جایگاه ناوگان حمل و نقل عمومی در ساختار شهری و روستایی  بعنوان امری لاینفک جهت تسریع بخشیدن به امورات روزمره می باشد که اگر بخواهیم از این مقوله غفلت بورزیم همانا از زندگی نوین  جا خواهیم ماند.

جابه جایی مسافر بر خلاف آنچه آسان بیان شد به آسانی انجام نمی شود و مسافران و رانندگان به راحتی در این مسیر نیستند بلکه مشکلات عمده و اساسی در این مسیر وجود دارد که یک تدبیر آسان و ساده پاسخگوی کل نیاز حمل و نقل مسافر است تا اینکه آسایش رانندگان و مسافران به همراه باشد.

از دید مسافران می توان گفت پایانه مسافربری هر شهر و روستایی نشان دهنده نوع مدیریت اجرایی درشهر و روستا ها است. پایانه های مسافربری در شهراز امکانات کافی جهت رفاه مسافران و حتی رانندگان برخوردار بوده و تا حدودی مدیریت و نظارت بر عملکرد شرکتهای مسافربری و رانندگان در پایانه های مسافربری بدرستی انجام  می شود.

درخشان یکی شهروندان روستای هوره در گفتگو با خبرنگار سامان ما با بیان اینکه در اکثر مواقه به  دلیل نبود تاکسی خط هوره به سامان باید حدود یک تا و ساعت در کنار جاده و ایستگاه منتظر تاکسی های خط باشیم و و در آخر هم باید با تاکسی های شخصی برای رفت  و آمد به سامان استفاده شود، بیان داشت: علاوه بر فعالیت نامنظم تاکسی های خط ویژه هوره به سامان ، جزیخودرو های فرسوده ای هستند که در این مسیر مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه از مسئولین در خواست داریم  وضعیت تاکسی های برون شهری هوره را سر و سامانی دهند ، اذعان داشت:  من یک  دانشجو هستم و باید صبح علی الطلوع  از منزل  بیرون بزنم تا سر وقت به کلاس هایم در دانشگاه برسم چون  اگر ازساعت ۸ صبح گذشت دیگر در این روستا تا حدود ساعت 10 تاکسی وجود ندارد و باید از ماشین شخصی استفاده کرد.


خانم عرب از روستای دشتی در گفتگو با خبرنگار سامان ما با بیان اینکه نامنظم کار کردن تاکسی ها نه تنها در روستای دشتی بلکه مشکل تمامی روستا های حاشیه زاینده رود  است و تمام ساکنین بخش زاینده رود با این مشکل مواجعه هستند ، بیان داشت: وقت زیادی  از مردم این روستا ها در کنار جاده ها و ایستگاه های تاکسی به هدر می رود و همین امر موجب نارضایتی مردم از این بخش شده است.

وی با اشاره بر اینکه خودرو های که در این مسیر مشغول به فعالیت هستند خودرو های فرسوده و خارج از رده هستند، بیان داشت: در حالی که مسافرین اعتراض در این زمینه دارند رانندگان می گویند که نوسازی تاکسی هزینه زیادی به همراه دارد که رانندگان  این میزان هزینه را برای نوسازی ندارند.
 
خانم عرب اذعان داشت: در هر حال باید مشکل مسافرین  و رانندگان از سوی مسئولین بر طرف شود و پیگر این موضوعات باید مسئولین باشند .

دهیار دشتی در گفتگو با خبرنگار سامان ما با بیان اینکه  حمل و نقل عمومی در روستای های بخش زاینده رود دچار مشکلاتی است ، بیان داشت: صبح ها تا زمان های خاصی تاکسی ها خطی در روستاها تردد می کنند و صبح ها از ساعت 8 تا 10 و عصر ها از ساعت 6 به بعد تاکسی در ایستگاه وجود ندارد.

مردانی با بیان اینکه دلیل عمده رانندگان تاکسی در این مسیر این است که در این ساعت مسافری وجود ندارد و برای ما به صرفه نیست با یک یا دو مسافر در این مسیر تردد کنیم ، بیان داشت: در روستای دشتی 3 تاکسی خطی برای 1000 نفر جمعیت مشغول به کار هستند که تنها یک تاکسی به صورت دائمی در این خط مشغول به فعالیت است.

وی با بیان اینکه در مورد نوسازی ناوگان عمومی اطلاع رسانی به رانندگان شده است، عنوان کرد: رانندگان می گویند که هزینه برای نوسازی خودرو های خود ندارند .

مردانی افزود: خودرو های سمند و ون باید جایگزین خودرو های فرسوده در حمل و نقل عمومی در این بخش شوند که به گفته رانندگان هزینه زیادی را به همراه دارد.

انتهای پیام/

 

,
,
,
,
,
,
,
,
, سامان ما,
,
,
,
,
, سامان ما,
,
,
,
,
,
, سامان ما,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه