اخبار داغ

مسئول بیماری‌های واگیر معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان:

هیچ‌ موردی از ابتلای انسانی به آنفلوآنزای پرندگان در زنجان مشاهده نشده است

هیچ‌ موردی از ابتلای انسانی به آنفلوآنزای پرندگان در زنجان مشاهده نشده است
مسئول بیماری‌های واگیر معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: هیچ‌گونه موردی از ابتلای انسانی به آنفلوآنزای پرندگان در زنجان مشاهده نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسین معصومی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه هیچ‌گونه موردی از ابتلای انسانی به آنفلوآنزای پرندگان در زنجان مشاهده نشده است، اظهار کرد: توصیه ما به شهروندان و روستاییان این است که تلفات پرندگان را به محض مشاهده به مزکر بهداشت شهرستان و دامپزشکی گزارش دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , موج رسا;, ,

وی با بیان اینکه به هیچ وجه نباید به لاشه پرندگان تلف شده دست زد، ابراز کرد: بعد از گزارش هر نوع مورد مشکوک از پرندگان نمونه گیری‌های لازم انجام می‌شود.

,

مسئول بیماری‌های واگیر معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه راه‌های مختلفی برای انتقال این بیماری به انسان وجود دارد، خاطرنشان کرد: مردم باید مراقب باشند تا از تماس با پرندگان مهاجر در این ایام خودداری کنند و در هنگام پرکنی مرغ‌های محلی از دستکش استفاده کنند.

,

وی با بیان اینکه در هنگام سربریدن پرندگان و مرغ‌های محلی باید مراقبت‌های لازم انجام شود، عنوان کرد: توصیه ما این است که مردم مرغ و تخم مرغ را به صورت کاملا جوشانده مصرف کنند.

,

معصومی با بیان اینکه بهترین راه مصرف مرغ و تخم مرغ به صورت آب‌پز است، گفت: به مردم توصیه می‌کنیم که از مصرف مرغ و تخم مرغ به صورت نیم مصرف خودداری کنند.

,

وی با بیان اینکه استفاده از مرغ و تخم مرغ فروشگاه‌های مجاز هیچ موردی ندارد، افزود: در مناطق روستایی که مرغ و تخم مرغ به صورت سنتی مصرف می‌شود باید مراقبت‌های لازم انجام شود.

,

مسئول بیماری‌های واگیر معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان اظهار کرد: با توجه به اینکه طیور بلافاصله بعد از ابتلا به این بیماری تلف می‌شوند، در مناطق روستایی باید مراقبتها به صورتی که گفته شد رعایت شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه