اخبار داغ

صدایی که به گوش کسی نمی‌رسد

قیمت زمین‌های بنیاد مسکن باقرآباد بافق هر روز فضایی‌تر از دیروز!

قیمت زمین‌های بنیاد مسکن باقرآباد بافق هر روز فضایی‌تر از دیروز!
سؤوالی مهمی که پیش می‌آید این است که چطور و بر چه مبانی قیمت زمین‌های روستایی به یکباره حدود دو برابر اعلام می‌شود؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، افزایش یکباره قیمت‌ زمین‌های بنیاد مسکن روستای باقرآباد شهرستان بافق، نارضایتی برخی از اهالی و متقاضیان را موجب شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

یکی از متقاضیان دریافت زمین در این رابطه به خبرنگار یزدرسا گفت: ماجرا از این قرار است که یک سال قبل اعلام کردند قرار است بنیاد مسکن به متقاضیان بومی روستای باقرآباد زمین مسکونی تحویل بدهد و کسانی که درخواست دارند ثبت‌نام کرده و دو میلیون نیز واریز کنند.

, یزدرسا,

وی ادامه داد: در ابتدا گفتند قرار است یکی دو ماه بعد (یعنی فرودین سال 96) زمین‌ها به متقاضیان واگذار شود. همچنان که در دوره‌های قبل نیز خیلی زود بعد از ثبت‌نام زمین‌ها را به متقاضیان واگذار کرده بودند. اما نه تنها در فرودین زمین‌ها به متقاضیان واگذار نشد بلکه بعد از یک سال از ثبت‌نام، نامه تحویل زمین‌ها را به ما داده‌اند. این در حالی است که در یک سال اخیر بارها از «واگذاری زمین‌ها در آینده نزدیک» سخن گفته شده بود.

,

این متقاضی اضافه کرد: اما نکته مهم‌تر این است که حالا به یکباره قیمتی را برای زمین‌ها اعلام کرده‌اند که چیزی حدود دو برابر قیمت اعلامی اولیه است! یعنی اول که ما برای ثبت‌نام اقدام کردیم قیمتی را برای زمین‌ها به ما گفتند و ما نیز بر اساس همان قیمت که آن را در توان خود می‌دیدم اقدام به ثبت‌نام جهت دریافت زمین کردیم. بعد از آن هم بارها همان قیمت را به ما اعلام کردند، که آن قمیت اعلامی اولیه چیزی در حد قیمت خرید وفروش آزاد زمین‌های مسکونی روستا است.

,

وی گفت: اما امروز و به یکباره به ما قیمتی را اعلام کرده‌اند که چیزی حدود دو برابر قیمت ابتدایی است. نکته قابل توجه اینکه قیمتی که برای زمین‌های بنیاد مسکن که در فاصله قابل توجهی از بافت اصلی روستا قرار گرفته به ما اعلام کرده‌اند، حتی از قیمت زمین‌هایی که در مرکزیت روستا قرار دارد هم بالاتر است!

,

یکی دیگر از اهالی روستای باقرآباد نیز به خبرنگار ما گفت: به ما اعلام کرده‌اند برای پرداخت مبلغ یاد شده و تحویل زمین‌ها یک ماه فرصت دارید و در صورتی که این مبلغ را پرداخت نکنید، درخواست شما باطل می‌شود و به افراد دیگری واگذار می‌شود.

,

وی مدعی شد: در واقع چون برخی از غیربومیان هم به دنبال دریافت زمین در باقرآباد هستند اما قبل از این نتوانسته بودند ثبت‌نام کنند، مسئولین مربوطه این تقاضا را اهرمی علیه ما قرار داده‌اند و قیمت زمین‌ها را بالا برده‌اند تا اگر ما نتوانستیم آن را پرداخت کنیم، زمین را به آن‌ها واگذار کنند.

,

با توجه به ادعای برخی از متقاضیان، مرجع افزایش یکباره قیمت‌های زمین‌های مذکور مشخص نیست. اما سؤوالی مهمی که پیش می‌آید این است که چطور و بر چه مبانی قیمت زمین‌های روستایی به یکباره حدود دو برابر اعلام می‌شود؟ آیا این تصمیم مسئولان بنیاد مسکن استان است یا بنیاد مسکن و مسئولان در فرمانداری و بخشداری بافق خود به این نتیجه رسیده‌اند که یکباره قیمت زمین‌ها را تا این میزان افزایش دهند؟ و دلیل این افزایش قیمت عجیب چیست؟

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه