اخبار داغ

مدیرکل آموزش وپرورش گلستان تاکید کرد؛

حذف آزمون در راستای سند تحول بنیادین است/ انرژی آموزش و پرورش باید صرف اهداف تعلیم و تربیت شود نه آزمون های متعدد

حذف آزمون در راستای سند تحول بنیادین است/ انرژی آموزش و پرورش باید صرف اهداف تعلیم و تربیت شود نه آزمون های متعدد
مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: حذف آزمون های تیزهوشان، نمونه دولتی و سایر مدارس خاص از دوره ابتدایی اقدامی عالمانه و آگاهانه در راستای سند تحول بنیادین است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کلاس بیست، "محمدرضا وطنی "با اشاره به مصوبه اخیر شورای عالی آموزش و پرورش که مطابق با آن:« برگزاری هر نوع آزمون از جمله تیزهوشان، نمونه دولتی و سایر مدارس خاص، ممنوع است و مدارس مذکور در سال تحصیلی آینده مانند مدارس عادی، دانش آموزان را ثبت نام می کنند»، اظهارکرد: به دلیل آثار نامناسبی که برگزاری آزمون ها در روحیه دانش آموزان دوره ابتدایی دارد، این اقدام را بسیار عالمانه و آگاهانه می دانم و وجه بارز این مصوبه را همسو بودن و پیگیری اهداف متعالی سند تحول بنیادین می دانم که به عنوان نقشه راه در وزارت آموزش و پرورش بوده و باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

وی افزود: تمام اهداف متعالی سندتحول بنیادین  آموزش و پرورش، با این آزمون ها تحت تأثیر قرار گرفته بود.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان دوره ابتدایی را به دلیل تأثیر فراوان بر پرورش شخصیت دانش آموزان، بسیار مهم دانست و گفت: برگزاری آزمون های تیزهوشان و مدارس نمونه در پایه هفتم سبب شده بود تا مدارس دوره ابتدایی بخشی از انرژی خود را که باید صرف اهداف تعلیم و تربیت شود، صرف قبولی دانش آموزان در این آزمون ها کنند که این موضوع جریان صحیح تعلیم و تربیت را تحت الشعاع قرار داده بود.

وطنی با اشاره به سخن وزیر محترم آموزش و پرورش مبنی بر اینکه« حجم آزمون ها نباید کودکی را از کودکان بگیرد» اظهار داشت: مدارس باید فضایی شاد و بانشاط داشته و دانش آموزان در آن احساس شادابی داشته باشند که برگزاری آزمون ها، این شادابی و نشاط را از دانش آموزان سلب می کرد.

وطنی، یکی دیگر از مشکلات این آزمون ها را پدید آمدن موسسات مختلف و هزینه کتاب های کمک درسی مختلف و تحمیل این هزینه ها به خانواده، عنوان کرد و گفت: همه باید تلاش کنیم تا در کنار ایجاد فضای بانشاط، هزینه های اضافی را از سبد خانوار حذف کنیم.

وی خاطر نشان کرد: اگر چه بر آموزش با کیفیت تاکید داریم ولی فراموش نکنیم که آموزش، ابزار و وسیله ای است برای پرورش و لذا تلاش ما باید شناسایی استعداد و ایجاد زمینه برای رشد استعداد از سوی مدرسه، خانواده و جامعه است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کلاس بیست،,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه