اخبار داغ

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان:

سطح سواد بیکاران در استان بالاتر از شاغلان است/ بیشتر بیکاران در استان زنجان تحصیل کرده هستند

سطح سواد بیکاران در استان بالاتر از شاغلان است/ بیشتر بیکاران در استان زنجان تحصیل کرده هستند
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با وضعیت اشتغال در استان زنجان گفت: سطح سواد بیکارن در استان زنجان بالاتر از شاغلان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; حسین امید‌مقدم امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به این اطلاعات خانواره‌ها به صورت فصلی در استان زنجان استخراج و ارائه می‌شود اظهار کرد: اطلاعات فصلی به دلیل تغییرات در بخش‌های مختلف به ویژه اشتغال نمی‌تواند مبنای اصلی در نظر گرفته شود و برهمین اساس سازمان مرکز آمار و اطلاعات آمار‌های فصلی را مبنای کار خود قرار نمی‌دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی تصریح کرد: در جمع آوری اطلاعات خانوارها ویژگی‌های خانوارها از قبیل سن، اشتغال و میزان سواد جمع آوری می‌شود.

,

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان بیان کرد: نوسانات فصلی مبنای تصمیم‌گیری‌ها قرار نمی‌گیرد و اسناد فصلی می‌‌تواند گمراه کننده باشد و نوسانات در آمارهای فصلی زیاد است.

,

وی به میزان نرخ مشارکت در استان زنجان اشاره و ابراز کرد: نرخ مشارکت اقتصادی در استان زنجان در سال 92، 39 درصد بوده و این میزان در سال 94به 40.8 درصد افزایش یافته است.

,

امید‌مقدم با اشاره به نرخ بیکاری در بازه زمانی 92 تا 95 در استان زنجان گفت: نرخ بیکاری در (سال 92، 9.9 درصد)، (سال 93‌، 9.8 درصد)، (سال 94، 9.6 درصد) و در (سال 95، به 9.7 درصد) رسید.

,

وی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در استان زنجان در این مدت تغییرات قابل محسوسی نداشته است گفت: این امر به دلیل این است که در بخش اشتغال به لایه سختری رسیدیم.

,

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان تصریح کرد: برای کاهش نرخ بیکاری نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتری داریم که باید این امر مورد توجه قرار گیرد.

,

وی با اشاره به حفط تک رقمی بودن نرخ بیکاری در استان ابراز کرد: تک رقمی بودن نرخ بیکاری در استان زنجان یک حسن خوبی برای استان محسوب می‌شود.

,

امیدمقدم با تاکید بر توجه به نیروی کار زنان در جامعه گفت: در توسعه جامعه باید از نیروی بالقوه زنان جامعه استفاده شود.

,

وی با اشاره به اینکه بسیاری از زنان جامعه ما تحصیل کرده هستند و از بازار کار انتظار کار دارند گفت: اگر مراجعات زنان به بازار کار افزایش یابد و در این باره پاسخگو نباشیم منجر به بالا رفتن نرخ بیکاری در استان می‌شود.

,

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با بیان اینکه براساس آمار سال 95، 34 هزار و 740 نفر در استان زنجان بیکار هستند ابراز کرد: یک سوم این بیکاران در گروه سنی بین 15 تا 34 سال قرار دارند و براساس مدرک تحصیلی نیز 35 درصد از تحصیل کنندگان ما در استان بیکارند.

,

وی افزود: میزان سطح تحصیلات بیکاران در استان زنجان بیشتر از شاغلان است.

,

امیدمقدم بیان کرد: میزان بیکاران در استان از سال 92 تا 95 ، 9 هزار نفر افزایش یافته است.

,

وی با اشاره به اینکه بیشتر بیکاران در استان زنجان قشر جوان هستند گفت: باید بیشتر تمرکزها برای ایجاد کار در بین اقشار جوان جامعه باشد.

,

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان همچنین با اشاره به افزایش توانایی زنان در جامعه گفت: در آینده مراجعه زنان جوایای کار به دلیل بالا رفتن توانمندی‌های آنان افزایش می‌یابد و باید متولیان اشتغال به فکر این موضوع باشند.

,

وی با اشاره به پایین بودن اشتغال بخش خدمات در استان زنجان نسبت به سایر بخش‌ها افزود: وضعیت اشتغال استان زنجان در این بخش نسبت به استانهای همجوار پایین‌تر است.

,

امید‌مقدم با بیان اینکه ظرفیت اشتغال در بخش خدمات در استان زنجان بالا است افزود: توجه به این بخش می‌تواند راهی برای افزایش اشتغال در استان زنجان باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه