اخبار داغ

در جلسه ستاد پشتیبانی سوادآموزی عنوان شد:

کاشمر، رتبه سوم استان در جذب سوادآموزی

کاشمر، رتبه سوم استان در جذب سوادآموزی
ستاد پشتیبانی سوادآموزی آموزش و پرورش کاشمر با حضور سرپرست فرمانداری این شهرستان به منظور بررسی آخرین وضعیت سوادآموزی در کاشمر تشکیل جلسه داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کاشمربصیر مدیر آموزش و پرورش کاشمر امروز در جلسه ستاد پشتیبانی سوادآموزی آموزش و پرورش کاشمر که در سالن جلسات این اداره برگزار شد ضمن عرض تسلیت ایام شهادت دخت گرامی نبی مکرّم اسلام حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها ،به شاخص‌های مقایسه جوامع پرداخت و گفت: سواد یکی از شاخص‌های مقایسه جوامع است و اجماع جهانی وجود دارد که هر چه بی‌سوادی در جامعه‌ای کمتر باشد آن جامعه و کشور، توسعه یافته‌تر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاشمربصیر,

علی طاهریان ادامه داد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ایران اسلامی از همان ابتدای انقلاب، ریشه‌کن کردن بی‌سوادی بوده است و در این خصوص برنامه‌های مختلفی نیز اجرا شده و هم‌ اکنون بیسوادی در جامعه نفس‌های آخر خود را می‌کشد و با برنامه‌ریزی، راهکارهای جدید، سرمایه انسانی موجود و نیز اعتبارات، این راه ادامه می‌یابد تا به نقطه آخر و مقصد نهایی برسیم.

,

سرپرست فرمانداری کاشمر هم در این جلسه، نهضت سوادآموزی را یک ابتکار شگفت‌انگیز در جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد که به فرمان تاریخی معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) تشکیل و منشاء تحولی بزرگ در رشد باسوادی در کشور شد.

,

مرادعلی احمدزاده با اشاره به اهداف تشکیل نهضت سواد آموزی، تصریح کرد: مبنای فعالیت در نهضت سوادآموزی، اعتقادی و مذهبی است و اگر چه این نهاد فعالیت‌های مؤثری در زمینه ریشه‌کنی بی‌سوادی داشته است ولی همه ادارات و نهادها  و به ویژه بخشداران، شوراهای شهر و روستا و دهیاران روستاها موظف به همکاری با سوادآموزی آموزش و پرورش هستند تا إن شاء الله در آینده نزدیک شاهد برگزاری جشن ریشه کنی بیسوادی در سطح شهرستان باشیم.

,

در ادامه این جلسه رئیس اداره سنجش سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ضمن ابراز خرسندی از حضور در کاشمرگفت: سوادآموزی کاشمر با توجه به زحمات و خدمات انجام شده و پیگیری‌های مجدانه از شهرستان‌های عالی در سطح استان است به طوری که در بین مناطق و شهرستان‌های 47 گانه استان، از نظر میانگین سواد، رتبه 11 و از لحاظ جذب سوادآموز در دوره‌های مختلف رتبه سوم استان را کسب نموده است و از لحاظ درصد و تعداد جذب هم رتبه اول استان را داراست.

,

احمد آزادمنش به احیا شدن شوراهای پشتیبانی اشاره کرد و گفت: با توجه به احیاء شوراهای پشتیبانی از پنج سال گذشته تا کنون 9 جلسه کشوری با حضور معاون اول رئیس جمهور، 650 جلسه با حضور استانداران در استان‌ها و 4500 جلسه با حضور فرمانداران در شهرستان‌ها تشکیل شده است.

,

وی در ادامه با ارائه آمار و ارقام مختلف از سوادآموزی استان و کاشمر، به روند رو به رشد این حوزه اشاره کرد و خواستار تمرکز در جلسات و سیاست‌گذاری‌ها شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه