اخبار داغ

مسئول اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی نطنز خبر داد:

آغاز کشت خیار در سطح ۱۲۰ هکتار از مزارع بادرود

آغاز کشت خیار در سطح ۱۲۰ هکتار از مزارع بادرود
مسئول اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی نطنز گفت: امسال ۱۲۰ هکتار از مزارع کشاورزی شهرهای بادرود و خالداباد و روستاهای بخش امامزاده به زیر کشت محصول خیار می رود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازآوای نطنز؛ بهروز کیانوش ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران از آغاز تهیه بستر و کشت خیار در مزارع کشاورزی بادرود خبر داد و اظهار کرد: ۹۹ درصد از سطح زیر کشت خیار در شهرستان نطنز مربوط به شهرهای بادرود، خالدآباد و روستاهای بخش امامزاده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آوای نطنز؛,

مسئول اداره تولیدات گیاهی و دامی جهاد کشاورزی شهرستان نطنز، افزود: کشت خیار در این فصل به منظور پیش رس کردن این محصول، به صورت زیر پلاستیک غیر هوای آزاد کشت می‌شود و شهر بادرود در کشت محصولات صیفی و به خصوص خیار در سطح استان از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

,

وی با بیان این که پیش بینی می شود در هر هکتار، ۵۰ تن محصول برداشت شود، تصریح کرد: کشاورزان برای افزایش کمی و کیفی محصول خود ضمن سه الی چهار بار استفاده از کودهای عالی در طول فصل برداشت، باید از سموم دفع آفات نباتی نیز کمتر استفاده کنند.

,

کیانوش تصریح کرد: با توجه به این که تازه خوری این محصول بالا است توصیه می شود کشاورزان به جای کود های شیمیایی مثل اوره، کودهای ازته و نیترات که زود شسته می شوند و عطر و طعم خیار را از بین می برند از کود های دامی و به خصوص دامی پوسیده، ارگانیک، بیولوژیک و کود های عالی استفاده کنند.

,

وی با بیان این که ۱۲۰ هکتار از مزارع کشاورزی شهرهای بادرود و خالداباد و روستاهای اطراف به زیر کشت این محصول می رود، خاطر نشان کرد: امسال سطح زیر کشت محصول خیار در مزارع کشاورزی، نسبت به سال قبل ۱۵ درصد کاهش یافته است.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه