اخبار داغ

عضو خبرگان رهبری:

معیار یاران امام زمان، سبقت در انجام خیر است

معیار یاران امام زمان، سبقت در انجام خیر است
امام جمعه موقت اصفهان گفت: معیار یاران امام زمان (عج) براساس آیات و روایات سبقت در کار خیر است، شیعه واقعی باید این چنین باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازصاحب نیوز؛  آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی ظهر امروز در جلسه عزای حضرت زهرا (س) در مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان، پیرامون خصایص یاران امام زمان اظهار کرد: شیعیان باید در مسیری زندگی کنند که شبیه‌ترین افراد به اهل‌بیت خود باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

وی با بیان اینکه یکی از خصوصیات بارز اهل‌بیت و خاصه امام زمان (عج) براساس آیات قران کریم چون آیه 148 سوره مبارکه بقره و 32 سوره فاطر سبقت در انجام عمل صالح و خیر است.

,

امام جمعه موقت اصفهان عنوان کرد: در راه سبقت در انجام عمل خیر، معیار از تو حرکت و از خداوند برکت است، باید ما به آغازگر عمل صالح و کار خیر باشیم و قطعاً خداوند سرعت سیر ما در کارهای معنوی چندین برابر می‌کند.

,

وی در توضیح افزایش سرعت سیر افراد در کارهای خیر در صورت خلوص در عمل، گفت: افزایش سرعت سیر معنوی افراد همچون گام برداشتن در هواپیمایی است که فرد چند گام برمی دارد ولی در حقیقت هزاروچند کیلومتر به جلو می‌رود چون هواپیما هم دارای سرعت هزار کیلومتری است.

,

آیت‌الله مهدوی ابراز کرد: شیعیان باید از بهترین افراد هر جمع و جامعه‌ای باشند، در این امر طلاب نیز ویژه‌تر، هرگز پذیرفته نیست که در جمعی فرد غیر طلبه‌ای از نظر اخلاق و تهذیب بالاتر از یک طلبه باشد، چرا که رشته اصلی هر طلبه تهذیب نفس است و نباید در این مسیر کوتاهی کند.

,

وی تذکر داد: متأسفانه برخی از افراد و شیعیان فقط آرزوی چیزی چون یار امام زمان (عج) شدن را می‌کنند ولی عمل و کار خیری متناسب با این آرزوی خود نمی‌کنند، سبقت در انجام عمل صالح و خیر جز شاخصه‌های بارز یاران امام زمان و اهل‌بیت معصومین (ع) است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه