اخبار داغ

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات؛

مراسم بدرقه درب های حرم امامین عسکرین (ع) در استان/ هزینه 4 میلیاردی ساخت از نذورات مردمی تامین شد

مراسم بدرقه درب های حرم امامین عسکرین (ع) در استان/ هزینه 4 میلیاردی ساخت از نذورات مردمی تامین شد
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات، گفت: ساخت این درب ها هزینه ای چهار میلیارد تومانی داشته است که تمامی آن از نذورات مردمی هزینه شده است که این موضوع بیانگر عشق و علاقه مردم هرمزگان به اهل بیت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید کاظم موسوی، رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان هرمزگان در گفتگو با خبرنگار هرمز، با اشاره به وظایف افراد مختلف جامعه در مقابل هجمه های دشمنان، اظهار کرد: همه کسانی که در خصوص دین دغدغه دارند باید برای حفظ و حراست آن در مقابل دشمنان تلاش کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات با تاکید بر اینکه پروژه ساخت درب حرمین عسکرین (ع) نخستین فعالیت ستاد هرمزگان بود، تصریح کرد: برای شروع فعالیت های ستاد بازسازی عتبات عالیات، پروژه ای درخواست کردیم و با وجود تقاضای استان های با سابقه، ساخت درب های حرمین به ما محول شد.

,

, ,

موسوی در ادامه گفت: در این پروژه، ساخت هشت در را بر عهده گرفته ایم که چهار درب حرمین عسکرین (ع) و چهار درب دیگر حرم امامزاده سید محمد (ع)، برادر امام حسن عسکری (ع) است و باید گفت این هشت در نمادی از درهای بهشت هستند که خیرین به واسطه آن ها درهای بهشت را از آن خود می کنند.

,

وی با بیان اینکه ساخت این درب ها از مهرماه 95 آغاز شد، بیان کرد: پروژه های بازسازی به طور معمول در مرکز استان ها انجام می گیرد اما در هرمزگان برای تقسیم این کار نیک شهرستان های مختلف در این امر همکاری کردند و ساخت یک درب در هشتبندی، یک درب در حاجی آباد و دو در حرمین در بندرعباس صورت گرفت.

,

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات با اشاره به ویژگی این درها، اظهار کرد: این درب ها ار ورق های مس ساخته شده اند و پس از اتمام نقش زدن بر سطح مسی، توسط لایه ای به ضخامت سه تا 10 میکرون با آب طلا پوشانده می شود و هر درب 400 کیلو وزن دارد که تنها یک کیلو از آن را طلا تشکیل داده است.

,

, ,

موسوی با تاکید بر اینکه تمامی هزینه های ساخت درب حرمین عسکرین (ع) از نذورات مردمی بوده است، تصریح کرد: ساخت این درب ها هزینه ای چهار میلیارد تومانی داشته است که تمامی آن از نذورات مردمی هزینه شده است که این موضوع بیانگر عشق و علاقه مردم هرمزگان به اهل بیت است.

,

وی با بیان اینکه ساخت ساخت درب حرمین عسکرین (ع) به پایان رسیده است، افزود: پس از تلاش های بی وقفه کار ساخت چهار درب حرمین به پایان رسید و مراسم بدرقه درب ها در 30 اسفند در آستان مقدس امامزاده سید مظفر برگزار خواهد شد و مراسم بدرقه سایر شهرستان ها نیز در روز بعد صورت می پذیرد تا مردم استان هرمزگان شاهد این باشند که نذوراتشان بدون هیچ دخل و تصرفی در راه هدفی که داشتند هزینه شده است.

,

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات عنوان کرد: بعد از بدرقه درب های حرمین عسکرین (ع) کار ساخت درب های مرقد امامزاده سید محمد (ع) آغاز می شود که هزینه ای معادل 600 میلیون تومان خواهد داشت.

,

موسوی با اشاره به روش های جمع آوری نذورات مردمی، خاطرنشان کرد: مردم استان می توانند از طریق واریز وجه به حساب یا مراجعه حضوری به بازسازی عتبات عالیات در این امر خدا پسندانه مشارکت داشته باشند.

,

, ,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه