اخبار داغ

در دومین مجمع بسیج شهرستان اصلاندوز

مسائل و مشکلات بهداشت و درمان عشایر استان اردبیل بررسی شد+بیانیه

مسائل و مشکلات بهداشت و درمان عشایر استان اردبیل بررسی شد+بیانیه
دومین مجمع بسیج شهرستان اصلاندوز با موضوع بررسی مسائل و مشکلات بهداشت و درمان عشایر استان اردبیل برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ارس تبار،پیش از ظهر امروز یکشنبه مجمع عمومی بسیج شهرستان با حضور امام جمعه اصلاندوز،بخشدار،مسئول مرکز هماهنگی و هم اندیشی راهبردی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل،فرمانده سپاه ناحیه عشایری،رییس آموزش و پرورش اصلاندوز،رییس مجمع،سران عشایر و بسیجیان در محل سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اصلاندوز برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ارس تبار,

در این مراسم هریک از کارگروههای تخصصی و اعضای مجمع نقطه نظرات و پیشنهادات خود را ارائه داده و راهکارهای اساسی برای حل مشکلات بهداشت و درمان عشایر اتخاذ شد.

,

, ,

سرهنگ ابراهیم مجربی مسئول مرکز هماهنگی و هم اندیشی راهبردی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار ارس تبار گفت:دومین مجمع بسیج شهرستان اصلاندوز امروز یکشنبه با موضوع بررسی مسائل و مشکلات بهداشت و درمان عشایر استان اردبیل برگزار شد.

, ارس تبار,

وی افزود:به استناد فرمایشات مقام معظم رهیری(مدظله العالی) که می فرمایند:آنچه به نظر این حقیر کمتر به آن پرداخته شده است و باید پراخته بشود مسئله عقبه فکری و پشتوانه فکری بسیج است پایه فکری در درجه اول آن احساس مسئولیت است که این عقبه فکری بسیار مستحکمی است برای شما که میخواهید در عرصه بسیج حرکت بکنید و شرط لازم که پایه دوم محسوب می شود بصیرت است از دو چیز یک لحظه نباید غفلت کرد.

,

, ,

مجربی اظهار کرد:با توجه به اینکه تعداد 150 نفر از اندیشمندان و نخبگان از تمامی اقشار در کارگروه فعالیت می کنند که مقرر است حادترین مسائل و مشکلات شهرستان در قالب ظرفیت ها،فرصت ها و تهدیدات و راهکارها مورد بحث و بررسی قرار گیرد و در اجلاس مجمع امروز شهرستان اصلاندوز مشکل آب و  فرهنگ سازی جهت جهت عدم استفاده از آب شرب در شستشو و لوازم خانگی از جمله فرش مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

,

وی افزود:به نظر می رسد در قشلاقات عشایری با توجه به قوانین منابع طبیعی به غیر از چادر امکان احداث ساختمان و یا منزل مسکونی وجود ندارد نیاز مبرم است از طریق نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی این خلا قانونی حل شود.

,

, ,

مسئول مرکز هماهنگی و هم اندیشی راهبردی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل  با بیان اینکه با توجه به اینکه پسماندهای کارخانجات کشور ارمنستان به رودخانه ارس سرازیر می شود گفت:نیاز است این مسئله از طریق کنسولگری پیگیری تا آب رودخانه ارس بیش از این آلوده نشود.

,

مجبری افزود:جهت تصفیه آب لازم است نتایج بعمل آمده از کارگروه سلامت شهرستان به کارگروه سلامت استان اردبیل ارسال و  و از آن طریق پیگیری شود.

,

وی در پایان از عموم بسیجیان،سران عشایر،مسئولین ادارات، امام جمعه و  بخشدار تقدیر و تشکر کرد.

,

 

,

, ,

بیانیه مجمع بسیج عشایری شهرستان اصلاندوز مرکز راهبردی ناحیه مقاومت بسیج عشایری

, بیانیه مجمع بسیج عشایری شهرستان اصلاندوز مرکز راهبردی ناحیه مقاومت بسیج عشایری ,

با صلوات بر محمد و آل محمد و عرض تسلیت بمناسبت ایام سوگواری فاطمیه و فرارسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و تجدید میثاق با آرمان ها و ارزشهای معمار کبیر انقلاب اسلامی ،حضرت  امام خمینی (ره)و پیروی از منویات مقام عظمای ولایت ،حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی)، اعلام می‌دارد با توجه به مسئولیت شرعی ما بسیجیان در راستای حل و فصل ، رفع مسائل و مشکلات منطقه ای و همفکری و همکاری با مسئولین دلسوز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در جهت شناسایی و برطرف نمودن مشکلات موجود اجتماعی ،بدینوسیله بیانیه دومین اجلاس مجمع بسیج شهرستان اصلاندوز که با حضور مسئولین شهرستان اصلاندوز در خصوص بررسی مسائل و مشکلات بهداشتی و درمانی عشایر استان اردبیل برگزار شد یکی ازمشکلات منطقه است نیازمند توجه جدی مسئولین امر و خواستار برطرف شدن آن می باشد:

,

 

,

, ,

ضمن تشکر از اقدامات اخیر مسئولین امر در افتتاح خانه های بهداشت در مناطق مختلف بخش اصلاندوز در دهه مبارک فجر امسال ، انتظار دارد با توجه به کمبود خانه های بهداشت در مناطق عشایری ، مسئولین امر نسبت به پیگیری و عملیاتی نمودن ایجاد مراکز بهداشتی در مناطق عشایری اقدامات لازم را انجام دهند.

,

با توجه به کم توجهی به مسئله بهداشت و درمان قشر عشایری در سنوات گذشته جا دارد مسئولین امر نسبت به بالا بردن فرهنگ عمومی از طریق برگزاری کلاسهای

,

بهداشت و اعزام کارشناسان متولی به مناطق عشایری و توزیع بسته های بهداشتی و بروشورهای آموزشی در بین آحاد مردم اقدامات لازم را انجام دهند.

,

 

,

, ,

با توجه به اهمیت تجهیزات پزشکی اعم از سونوگرافی،آزمایشگاه،رادیولوژی،دستگاه شوک و... ترتیبی اتخاذ گردد تا مناطق عشایری نیز از چنین امکاناتی که از واجبات در حوزه درمان می باشد بهره مند شوند.

,

ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات اخیر شهرداری و شورای شهر اصلاندوز نسبت به انتقال مکان دفن بهداشتی و مناسب زباله به منطقه قوم قشلاقی و فنس کشی اطراف محل در جهت جلوگیری از پراکنده شدن مواد پلاستیکی و آلوده شدن محیط زیست، جا دارد چنین اقدامات و مشاوره هایی نیز در سایر مناطق صورت گیرد.

,

به جهت اهمیت بالایی که بحث بهداشت و درمان دارد مسئولین ذیربط ترتیبی اتخاذ گردند تا زمینه افزایش اعتبارات و نیروی انسانی در حوزه سلامت اقدامات لازم را انجام دهند.

,

, ,

با توجه کمبود و یا پایین بودن کیفیت آب آشامیدنی در مناطق عشایری ،مسئولین امر نسبت به اجرای پروژه های آبرسانی و ساخت تصفیه خانه های آب و فاضلاب روستای و عشایری در دراز مدت و درکوتاه مدت نسبت به تهیه تانکرهای آب رسانی در مناطق محروم عشایری اقدام کنند.

,

گفتنی است،در پایان این جلسه رحیم زارعی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بمناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) نوحه سرایی کرد.

,

, ,

, ,

شهر اصلاندوز در 200 کیلومتری شمال غربی استان اردبیل واقع شده و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه