اخبار داغ

سرپرست فرمانداری شهرضا مطرح کرد؛

عملکرد غیرقابل قبول شهرستان در زمینه اجرای طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی

عملکرد غیرقابل قبول شهرستان در زمینه اجرای طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی
سرپرست فرمانداری شهرضا، گفت: در این شهرستان ۴۹۰ شرکت صنعتی، هشت هزار واحد صنفی و پنج واحد دانشگاهی وجود دارد اما عملکرد شهرستانی در زمینه اجرای طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی در جایگاه هجدهم استان قرار دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازشهرضانیوز؛محمدحسین داراب شامگاه امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان شهرضا، عنوان کرد: یکی از مهمترین اقدامات در ادامه مسیر شهدا و ایثارگران تلاش در جهت رفع نیازهای مردم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شهرضانیوز,

وی، با بیان اینکه مهمترین نیاز جامعه در شرایط فعلی اشتغالزایی و رفع محضل بیکاری جوانان است، بیان کرد: فرصت های خوبی در این زمینه از سوی دولت فراهم شده است اما معلوم نیست چرا نتیجه مطلوب به دست نمی آید.

,

سرپرست فرمانداری شهرضا، گفت: در این شهرستان 490 شرکت صنعتی، هشت هزار واحد صنفی و پنج واحد دانشگاهی وجود دارد اما عملکرد شهرستانی در زمینه اجرای طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی در جایگاه هجدهم استان قرار دارد.

,

داراب، با بیان اینکه تنها به 7.5 درصد از تعهدات شهرستان در این زمینه عمل شده است، عنوان کرد: در این طرح همه امکانات و نیازها از طرف دولت تأمین می شود و تنها لازم است مدیران اجرایی از متقاضیان حمایت و آنان را توجیه و راهنمیی کنند.

,

وی، با بیان اینکه آمار بیکری در شهرستان زیاد نیست، بیان کرد: بر اساس اعلام سازمان برنامه و بودجه و خوداظهاری فراد، پنج هزار و 243 نفر بیکار در شهرضا وجود دارد.

,

سرپرست فرمانداری شهرضا، اذعان کرد: مشکلاتی در برخی بخش ها وجود دارد که نمی‌توان منکر آنها شد، اما بعضی مسائل هم در نتیجه کم کاری برخی مدیران ایجاد و در نهایت منجر به نارضایتی مردم می شود.

,

داراب، تصریح کرد: مردم حق دارند از عملکرد برخی از مدیران ناراضی باشند زیرا این قبیل از مدیران عملا برای رفع نیازهای آنان کار مناسبی انجام نمی دهند.

,

وی، اظهار کرد: در کشور 12 میلیون تحصیل کرده وجود دارد که شمار زیادی از آنان بیکار هستند، که نرخ بیکاری استان نیز 20 درصد است که بسیار زیاد است، این در حالی است که استان اصفهان در زمینه جذب فارغ التحصیلان بیکار در طرح کارورزی در جایگاه دوازدهم کشور قرار دارد.

,

سرپرست فرمانداری شهرضا، تصریح کرد: بر اساس نتایج سرشماری نفوس و مسکن سل 95 تعداد 112 هزار نفر از جمعیت شهرضا در رده سنی 15 تا 64 سال قرار دارند.

,

داراب، با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون دو هزار و 200 شغل ایجاد شده در سامانه رصد اشتغال شهرستان ثبت شده است، عنوان کرد: این تعداد از آمار بیکاری شهرستان کم نمی شود زیرا هر روز به شمار افرادی که وارد چرخه کار می شوند افزوده می‌شود.

,

وی، تدکید کرد: وجود حتی یک نفر بیکار نیز در کشور سلامی ایران قبل پذیرش نیست اما شواهد نشان می دهد با استفاده از امکانات موجود می توان برای رفع معضل بیکاری اقدام کرد.

,

سرپرست فرمانداری شهرضا، اظهار کرد: ضرورت دارد که هسته مشاوره جذب سرمایه گذار در شهرستان تشکیل شود تا به این وسیله از افرادی که قصد سرمایه گذری و ایجاد اشتغال دارند حمایت بیشتری بشود.

,

داراب، تأکید کرد: مدیران اجریی و کارمندان ادارات باید تکریم ارباب رجوع را در دستور کار خود قرار دهند و اگر به علت محدودیت های قانونی نمی توانند مشکلی را حل کنند، با روی گشاده و زبان خوش با مردم که ولی نعمت همه ما هستند، سخن بگویند.

,

رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان شهرضا، نیز در این جلسه اظهار کرد: لازم است مدیران دستگاه های اجرایی عضو کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان همکاری بیشتری در راستای جذب اعتبارات و ایجاد عرصه های اشتغالزایی داشته باشند.

,

مصطفی اباذری، تصریح کرد: تاکنون دو میلیارد و 500 میلیون در زمینه اعتبارات طرح توسعه مشاغل روستایی اخذ شده است، این در حالی است که شهرستان هایی با وسعت و شمار بیکاران کمتر از شهرضا اعتبارات بیشتری جذب کرده اند.

,

وی، بین کرد: اعتبارات طرح توسعه مشاغل روستایی از محل منابع صندوق توسعه ملی و از طریق بانک های عامل کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید، واگذار می شود.

,

رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان شهرضا، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تسهیلات اعطایی دولت برای اشتغال روستاییان، عنوان کرد: هدف دولت از ارایه بسته حمایتی در این بخش ایجاد مراکز کارآفرینی و اشتغال در مناطق روستایی است بنابراین سایر افراد غیر از روستاییان نیز می توانند از این تسهیلات استفاده و مراکز کارآفرینی را در روستاها ایجاد کنند.

,

اباذری، بیان کرد: تعیین اهلیت افرادی که توانایی اشتغالزایی دارند با دستگاه صادر کننده مجوز آن ها است که باید در مدت یک هفته بعد از صدور تقاضا به آن رسیدگی کنند.

,

وی ، اضافه کرد: این تسهیلات در بخش های کارآفرینی ، سرمایه در گردش و تجهیز پرداخت می شود.

,

رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان شهرضا، تصریح کرد: متقاضیان دریافت این تسهیلات باید به دستگاه صادر کننده مجوز مراجعه و مقدمات لازم را انجام دهند.

,

اباذری ، تصریح کرد: استاندار اصفهان همه نهادها و دستگاه های اجرایی را موظف به ارایه طرح هایی برای استفاده از بسته حمایت دولت از اشتغال کرده اند.

,

وی، در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: یکی از نیازهای واحدهای اقتصادی، برخورداری از تسهیلات حمایتی دولتی در بخشهای مختلف و با هدف افزایش توان تولیدی و رقابتی این واحدها است.

,

رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان شهرضا، اظهار کرد: دولت به تازگی با ابلاغ آیین نامه‌ای بر اساس تبصره 18 قانون برنامه ششم توسعه، باهدف افزایش توان واحدهای تولیدی و اقتصادی اقدام به واگذاری تسهیلاتی با نرخ سود بازپرداخت 18 درصد و دوره مشارکت حداکثر دو ساله و دوره بازپرداخت پنج سال کرده است.

,

اباذری، گفت: درخصوص تسهیلات تبصره 18 واگذاری تا 250 میلیون از تسهیلات این طرح در اختیار شهرستان و بیش از آن در اختیار کارگروه استان است.

,

وی، اذعان کرد: متأسفانه آمار متقاضیان کار در شهرستان 10 برابر امکاناتی است که در اختیار داریم بنابراین لازم است از مشارکت بخش خصوصی استفاده شود.

,

رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان شهرضا، اظهار کرد: تعهد اشتغال استان در سال جاری 90 هزار نفر است که از این تعداد چهار هزار و 47 نفر سهمیه شهرستان شهرضا است.

,

اباذری، با اشاره به اجرای طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی، اظهار کرد: در طرح کارورزی، افراد تحصیلکرده و جویای کار با حضور در دوره‌های آموزش مهارتی با محیط واقعی کسب و کار آشنا می‌شوند.

,

وی، تصریح کرد: همه فارغ التحصیلان بیکار و جوانان جویای کار با ثبت نام در  این طرح،  مشمول بیمه حوادث شده و یک سوم حداقل دستمزد به آنها پرداخت می‌شود.

,

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان شهرضا، اظهار کرد: اعتبار شهرستان در زمینه ایجاد و حمایت از مشاغل خانگی در سال گذشته 200 میلیون تومان بود که امسال این میزان به یک میلیارد و 400 میلیون تومان افزایش یافته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه