اخبار داغ

دادستان طبس گفت:

مالکین قراردادهای اجاره را در دفترخانه ها تنظیم کنند

مالکین قراردادهای اجاره را در دفترخانه ها تنظیم کنند
دادستان عمومی و انقلاب طبس گفت: مالکین واحدهای مسکونی می توانند با تنظیم قرارداد اجاره در دفاتر اسناد رسمی از مزایای آن همچون حذف کمیسیون های هنگفت بنگاه های املاک بهره مند شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پایگاه خبری طبس نیوز، حجت الاسلام امیر زارع حسینی صبح امروز در جلسه هم اندیشی با حضور رئیس اداره ثبت اسناد و مدیران دفاتر اسناد رسمی گفت: مردم می توانند به جای پرداخت کمیسیون های غیر متعارف با پرداخت حق التحریری کمتر یک سند رسمی که مزایای آیین نامه‌ای لازم الاجرا دارد تنظیم کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری , طبس نیوز, ، حجت الاسلام امیر زارع حسینی صبح امروز در جلسه هم اندیشی با حضور رئیس اداره ثبت اسناد و مدیران دفاتر اسناد رسمی گفت: مردم می توانند به جای پرداخت کمیسیون های غیر متعارف با پرداخت حق التحریری کمتر یک سند رسمی که مزایای آیین نامه‌ای لازم الاجرا دارد تنظیم کنند.,

وی افزود: در این صورت اگر اجاره ملک پرداخت نشود به راحتی اجراییه صادر می شود و در موارد اختلاف نیازی به طی مراحل قضایی جهت تخلیه ملک نخواهد بود.

,

دادستان عمومی و انقلاب طبس گفت: اصل قرارداد اجاره که جزو عقود معین است طبق ماده ۳۰ قانون سردفتردان بر عهده دفاتر اسناد رسمی گذاشته است و موضوع قانونی آن در قانون مدنی ذکر شده است.

,

وی عنوان کرد: بنگاه های املاک در خیلی از نظام های حقوقی وجود ندارد و چیزی تحت عنوان دفتر املاکی و بنگاهی نیست بلکه شهرداری سایتی را طراحی کرده که در آن هر کسی ملکی دارد آن را عرضه میکند.

,

حجت الاسلام زارع حسینی گفت: متاسفانه آنچه اکنون ما را دور هم جمع کرده، بورس بازی سیاهی است که در شهرستان و خیلی از جاها راه افتاده در قیمت گذاری املاک که خیلی گزارشات به ما رسیده است.

,

وی افزود: قطعه زمین ۲۰۰ متری که در شش ماه گذشته ۲۰ میلیون تومان بوده اکنون به ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان رسیده است.

,

مسئولین دفاتر اسناد رسمی در این جلسه با استقبال از ورود دادستان به این موضوع، خواستار ورود وی به اموال غیرمنقول به منظور حذف دلال ها شدند.

,

در این جلسه مقرر شد مکانی متمرکز جهت معرفی موجر و مستاجرین شهرستان که متعاقبا اعلام خواهد شد در نظر گرفته شود تا پس از تفاهم طرفین جهت تنظیم قرارداد محضری اجاره، به دفترخانه های شهرستان معرفی گردند.

,

طبق هماهنگی به عمل آمده تنظیم قرارداد یک روزه انجام و نیاز به طی هیچگونه تشریفات اداری نخواهد بود و حداکثر هزینه تنظیم قرارداد محضری حدود یکصد و پنجاه هزار تومان خواهد بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه