اخبار داغ

تحقق شعار اقتصاد مقاومتی در حد افتتاح یک «ساندویچی»!

تحقق شعار اقتصاد مقاومتی در حد افتتاح یک «ساندویچی»!
تحقق مسئله «اقتصاد مقاومتی» یکی از رویکردهای مورد توجه و تاکید رهبری معظم انقلاب است که مدت‌هاست بر زمین مانده و مسئولان تنها به ارائه شعار و گزارش بسنده می‌کنند، گزارشاتی که هیچ نمودی در زندگی مردم ندارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تایبادخبر، تحقق مسئله «اقتصاد مقاومتی» یکی از رویکردهای مورد توجه و تاکید رهبری معظم انقلاب است که مدت هاست بر زمین مانده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تایبادخبر,

 

,

در رابطه با تحقق شعار سال در شهرستان تایباد به سراغ مردم رفتیم که اکثر آنها تولید و اشتغال را فقط درحد یک شعار در شهرستان دانسته و غالب آنها عنوان کردند: «در عمل چیزی ندیده ایم و فقط شعار آن را شنیده ایم».

,

 

,

حسن باقری نصب، عضو سابق شورای شهر تایباد گفت: در شهرستان تایباد اندک کارخانه هایی که وجود دارند، تقریبا تعطیل هستند و اساسا شغل پایدار در شهرستان در حد نیاز ایجاد نمی شود و روز به روز بیکاری در شهر افزایش می یابد.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: بانکها نیز همکاری لازم و قابل قبولی در بخش تولید و اشتغال ندارند و تقریبا کمر به نابودی اقتصاد تولیدی بسته اند.

,

, , ,

 

,

وی با تاکید بر اینکه بیشتر مدیران در شهرستان به جای عمل، شعار می دهند، افزود: مشکل اصلی اشتغالزایی و تولید، روند طولانی صدور مجوزها و بروکراسی اداری است که هم باعث فساد اقتصادی می شود و هم جلوی سرعت تولید و ایجاد اشتغال را گرفته است. ازطرفی ورورد بی رویه کالای خارجی و بالابودن هزینه تولید، تولیدات داخلی را به نابودی کشانده است.

,

 

,

این عضو شورای شهر تایباد تاکیدکرد: اشتغال مورد انتظار با توجه به شعار سال در شهرستان اصلا ایجاد نشده و بیکاری رو به افزایش است، آمارها به ظاهر خوب نشان می دهند؛ اما خروجی آنچه که گفته می شود در کف جامعه دیده نمی شود و مهم آن است که این اشتغالزایی در زندگی مردم دیده شود نه در گزارش ها و آمارها.

,

 

,

حجت الاسلام حیدر سجادی، یکی از شهروندان تایبادی گفت: بنابر قول و فرمایش مقام معظم رهبری تنها راه نجات کشور از این رکود اقتصادی اتکا به توان داخلی و ایجاد اشتغال در بین مردم و جامعه است، بنابراین بنده به عنوان یک طلبه نظرم این است مسئولین شهرستان اعم از فرماندار و دیگر مسئولان سرمایه اقتصادی را در گردش برای ایجاد اشتغال پایدار راه اندازی کنند.

,

 

,

وی ضمن اشاره به اینکه چنانچه اقتصاد این منطقه مخصوص و مختص به چند نفر باشد، جز بیکاری چیزی به همراه نخواهد داشت، افزود: چنانچه سرمایه های این منطقه به جای در دست چند نفر خاص بودن، صرف ایجاد اشتغال شود، هزاران جوان را صاحب نان و زندگی خواهد کرد.

,

 

,

شامیاتی، یکی دیگر از شهروندان تایبادی ضمن اشاره به اینکه من چیزی ندیدم، فقط شعارش را شنیده ام، تصریح کرد: در عمل چیزی نیست؛ اما شعارش را زیاد شنیدم، البته این را هم دیدم که در راستای تحقق شعار سال «ساندویچی» افتتاح کردند.

,

 

,

هادی هاشمی نصب، دیگر شهروند تایبادی به خبرنگار ما گفت: بهترین جمله در راستای تحقق شعار سال در شهرستان تایباد این است که کارخاصی انجام نشده! شاید در آمارها چیزایی عنوان شود، ولی در واقع چیزی نبوده که به چشم مردم شهرستان تایباد آمده باشد.

,

 

,

 

, ,

حمزه آزاد، یکی از فعالان فرهنگی و اجتماعی شهرستان به خبرنگار ما گفت: فرماندار در گذشته با بیان اینکه بهره برداری هدفمند و اصولی از معادن شهرستان، افزایش تولید و اشتغال در تایباد را محقق می سازد، گفته بود: «با توجه به معادن بکر موجود در شهرستان تلاش می کنیم تمهیداتی اتخاذ شود تا از ظرفیت معادن تایباد برای تولید و اشتغال جوانان و بهبود اوضاع اقتصادی شهرستان بهره گیری شود» و سوالی که امروز پیش می آید این است که کنون چه کردند برای معادن، چند جوان و یا بیکار تایبادی را امسال در معادن بکارگیری کردند.

,

 

,

وی همچنین خاطرنشان کرد: از طریق معادن برای چند نفر از شهرستان تایباد اشتغال زایی کردند و یا توانستند با استفاده از پتانسیل معادن وضعیت معیشتی و اوضاع اقتصادی شهرستان را بهبود ببخشند.

,

 

,

توجه به مرزدوغارون و تقویت آن اصلی‌ترین راهکار برون رفت از مشکلات معیشتی

, توجه به مرزدوغارون و تقویت آن اصلی‌ترین راهکار برون رفت از مشکلات معیشتی,

 

,

آزاد به تردد روزانه بیش از دو هزار نفر از مرز دوغارون اشاره کرد و افزود: نماینده عالی دولت در شهرستان تایباد توجه به مرزدوغارون و تقویت آن را اصلی ترین راهکار برون رفت از مشکلات معیشتی شهرستان دانست و نقش و جایگاه بخش خصوصی را در عملیاتی شدن شعار سال بسیار مهم عنوان کرده بود؛ درآمد تردد این دو هزار نفر کجا صرف شده و اینکه باتوجه به مرز دوغارون و تقویت آن دقیقا امسال چه اتفاقی در زمینه تحقق شعار سال انجام شده است؟ درصورتیکه به قول فرماندار در مرز میانگین در همه زمینه ها ۴۰درصد افزایش صادرات و خروج داشتیم.

,

 

,

وی با بیان اینکه باید چرخ صنعت این شهرستان را نیز به حرکت درآوریم و گامی بزرگ برای فعال سازی واحدهای تعطیل و رونق واحدهای صنعتی نیمه فعال برداریم، خاطرنشان کرد: مسئولین شهرستان تایباد در زمینه صنعت و واحدهای صنعتی چه کاری را انجام داده اند. اصلا در شهرستان تایباد صنعت داریم؟

,

 

,

این فعال فرهنگی- اجتماعی در شهرستان گفت: طبق گفته مسئولین شهر امسال دو برابر اعتبارات اختصاصی استان به شهرستان برای مشاغل خانگی اعتبار جذب کردیم. حال آیا مشاغل خانگی ما در شهرستان تایباد به اندازه کافی فعال شده اند؟

,

 

,

 

,

 

,

, , ,

محمود بیانی، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان تایباد در این رابطه گفت: در سال 96 در راستای شعار سال، 11 کارگروه تخصصی اشتغال به صورت کاربردی باحضور تمامی دستگاهها و بانکها در سطح شهرستان برگزار کردیم.

,

 

,

وی ادامه داد: باتوجه به شعار سال اقتصادمقاومتی تولید و اشتغال، اولین جلسه رسمی شهرستان تایباد در سال 96، جلسه کارگروه اشتغال بوده است.

,

 

,

بیانی ابرازکرد: بهترین نمود اقتصادمقاومتی ایجاد تعاونی ها و ساختار تعاونی هاست، مقام معظم رهبری نیز بسیار بر این موضوع تاکید دارند. اعضا و مجمع اصلی خود مردم هستند، تعاونی ها، سرمایه های خرد مردم را جمع آوری می کنند تا با تبدیل کردن به یک سرمایه های بزرگتر بتوانند مشاغل جدیدی را بوجود بیاورند.

,

 

,

وی ضمن اشاره به اینکه از ابتدای سال تمرکز ما برروی توسعه تعاونی ها به خصوص در روستاها بوده است، افزود: از ابتدای سال، چهار تعاونی در چهار روستای شهرستان تایباد درحال عضوگیری و تشکیل هستند که ان شاءالله تا سال 97 همه این چهار تعاونی روستا شروع به کار خواهند کرد.

,

 

,

بیاتی عنوان کرد: در کل شهرستان تایباد نیز 9 تعاونی امسال تشکیل شده که 25 شغل را در حوزه تعاونی ها ایجاد کرده اند.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: از فعالیتهای بسیار مهمی که در حوزه اشتغال امسال انجام شده است، دوره های کارورزی است که از اردیبهشت ماه برای فارغ التحصیلان دانشگاهی که به دنبال کار هستند راه اندازی شد، کارجویان پس از ثبت نام در مشاغل مرتبط خود مهارت لازم را فرا می گیرند و درکنار آن یک حق الزحمه ای نیز از طرف دولت به آنها پرداخت می شود.

,

 

,

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان تایباد با اشاره به تسهیلات باسود چهاردرصدی مشاغل خانگی، گفت: از پایان شهریورماه اعتبارات مشاغل خانگی به شهرستان تایباد ابلاغ شد که 935 میلیون تومان تسهیلات برای 53 طرح اشتغالزایی شامل 10 طرح پشتیبان(جمعی) و 43 طرح مستقل (انفرادی) پرداخت شده است.

,

 

,

بیاتی با بیان اینکه کمترین تسهیلات پنج میلیون تومان و بیشترین آن 100 میلیون تومان بوده است، ادامه داد: امسال پس از پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به این طرح ها و راه اندازی آنها، 204 شغل در سطح شهرستان تایباد ایجاد شد که از تمامی این مشاغل بازدید میدانی به عمل آمده است.

,

 

,

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان تایباد خاطرنشان کرد: علاوه بر این تعداد مشاغل خانگی که در سال 96 ایجاد شده است، در قالب پروژه های درون دستگاهی، ادارات شهرستان تایباد برای بیش از 900 نفر اشتغالزایی کرده اند که تمامی آنها در سامانه رصد ثبت شده است.

,

 

,

وی متذکرشد: در این سامانه به هیچ عنوان نمی توان کدملی که قبلا در شغل دیگری در هر کجای این کشور ثبت شده باشد را وارد کرد؛ یعنی افرادی را می توان در این سامانه ثبت کرد که در هیچ جای دیگر مشغول به کار نباشند.

,

 

,

بیاتی خاطرنشان کرد: از این تعداد 733 شغل که بیش از 80 درصد اشتغالزایی شهرستان می شود را امسال سه اداره صنعت و معدن و تجارت (273 شغل)، کمیته امداد با (شغل212) و جهادکشاورزی (248شغل) ایجاد کرده اند.

,

 

,

لازم به ذکر است؛ خبرنگارما در رابطه با این گزارش در هفته گذشته چندین بار به دفتر فرماندار شهرستان مراجعه کرده است که به دلیل نداشتن وقت پاسخگو نبوده اند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه