اخبار داغ

امام جمعه خمین عنوان کرد؛

ضعف دستگاه‌های فرهنگی در ترویج سبک زندگی فاطمی/فاصله گرفتن از سیره اهل بیت(ع) منشا بروز مشکلات در جامعه است

ضعف دستگاه‌های فرهنگی در ترویج سبک زندگی فاطمی/فاصله گرفتن از سیره اهل بیت(ع) منشا بروز مشکلات در جامعه است
امام جمعه خمین گفت: ما از سیره و روش اهل بیت(ع) فاصله گرفته‌ایم و همین امر باعث مشکلات ما در جامعه شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی، امام جمعه شهرستان خمین در گفتگو با خبرنگار خمین نیوز؛ با اشاره به شخصیت حضرت زهرا(س) گفت: صحبت کردن در مورد ایشان کار سختی است چرا که درک کمی از ویژگی‌های ایشان داریم و تنها آیات و روایات می‌توانند خصوصیات ایشان را بازگو کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خمین نیوز,

وی بیان کرد: آیات زیادی در مورد ایشان در قرآن کریم از جمله آیات سوره کوثر، سوره احزاب، آیه تطهیر، مباهله و همچنین روایات زیادی در وصف آن حضرت بیان شده است.

,

حسینی اظهار کرد: چیزی که امروز باید به آن اهمیت بدهیم الگو قرار دادن ایشان در تمام شرایط و مراحل زندگی است تا بتوانیم زندگی بر مبنای اصول اهل بیت(ع) داشته باشیم.

,

وی گفت: یکی از ویژگی‌های حضرت زهرا(س) ولایت پذیری و آگاه بودن بر زمان خود بود تا جایی که ایشان با اینکه همیشه توصیه داشتند که باید زنان خود را از دید نامحرمان دور نگه دارند، اما در دفاع از حق برای مردم در مسجد نیز سخنرانی کردند.

,

حسینی ادامه داد: امروز وضعیت حجاب در جامعه مناسب نیست و بی بندباری زیادی وجود دارد، که باید در زمینه حجاب و عفاف ایشان را الگوی خود قرار دهیم.

,

جلوگیری از اسراف؛ یکی از ویژگی‌های اصلی سبک زندگی فاطمی

, جلوگیری از اسراف؛ یکی از ویژگی‌های اصلی سبک زندگی فاطمی, جلوگیری از اسراف؛ یکی از ویژگی‌های اصلی سبک زندگی فاطمی,

وی تصریح کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های حضرت فاطمه(س) نهایت قناعت در زندگی است، چیزی که امروز کمتر در خانواده‌ها دیده می‌شود که باید رعایت کنیم و از اسراف بپرهیزیم.

,

امام جمعه خمین شوهرداری و تربیت فرزند و همچنین مطیع شوهر بودن را از دیگر خصایص ایشان معرفی کرد و آن را لازمه زندگی‌های امروزی دانست.

,

حسینی بیان کرد: جلوه والای کرامت انسانی و اخلاق اسلامی را می‌توان در رفتار و منش این بانوی بزرگوار دید و تمامی انسان‌ها به ویژه زنان با الگوگیری از ایشان، قادر خواهند بود کانون حیات انسان‌ها را گرم و روشن سازند.

,

ضعف دستگاه‌های فرهنگی در ترویج سبک زندگی فاطمی

, ضعف دستگاه‌های فرهنگی در ترویج سبک زندگی فاطمی, ضعف دستگاه‌های فرهنگی در ترویج سبک زندگی فاطمی,

وی افزود: تاکنون دستگاه‌های فرهنگی کار خاصی برای ترویج سبک زندگی فاطمی در جامعه انجام نداده‌اند و این امر باعث بروز مشکلات در خانواده‌ها شده است.

,

حسینی گفت: دستگاه‌های فرهنگی باید از کارشناسانی استفاده کنند که درد و مشکلات جامعه را بدانند و بشناسند تا بتوانند برای جامعه کاری انجام دهند.

,

فاصله گرفتن از سیره اهل بیت(ع) منشا بروز مشکلات در جامعه

, فاصله گرفتن از سیره اهل بیت(ع) منشا بروز مشکلات در جامعه, فاصله گرفتن از سیره اهل بیت(ع) منشا بروز مشکلات در جامعه,

وی اظهار کرد: ما از سیره و روش اهل بیت(ع) فاصله گرفته‌ایم و همین امر باعث مشکلات ما در جامعه شده است.

,

امام جمعه خمین خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه‌ها برای نشان دادن سیره اهل بیت(ع) خوب است اما کافی نیست و باید بیشتر از اینها کار شود تا بتوان جامعه را به سمت اهل بیت(ع) هدایت کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه