اخبار داغ

حجت‌الاسلام ماندگاری:

پرسش قبل از عمل بهتر از پرسش بعد از هچل است/ فهم دین، اقتدا به ولایت و استقامت راه‌حل مشکلات امروز

پرسش قبل از عمل بهتر از پرسش بعد از هچل است/ فهم دین، اقتدا به ولایت و استقامت راه‌حل مشکلات امروز
کارشناس مسائل دینی، بابیان اینکه فهم دینی، اقتدا به ولایت و استقامت راه‌حل مشکلات جامعه امروزی است، گفت: حل شدن بخش زیادی از مشکلات دست خودمان است اما متاسفانه ما بی‌عرضگی می‌کنیم و دشمن فرصت‌طلبی می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مبارکه نا، حجت‌الاسلام‌ محمدمهدی ماندگاری شامگاه یکشنبه، در مراسم عزاداری حضرت زهرا (س) در جمع مردم مبارکه با تسلیت به بازماندگان حادثه هواپیمایی اخیر تصریح کرد: اگر می‌خواهیم مشکلات جامعه حل، آسان و برداشته و جامعه برای ظهور حضرت مهدی (عج) مهیا شود، باید تعاونی بِر و تقوا راه بیندازیم و پنج اصل را رعایت کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مبارکه نا,

استاد حوزه بابیان اینکه جمع و امت شدن، امام و وحدت داشتن، نیت خیررسانی و رعایت اصل تقوا، پنج ویژگی که برای تعاونی تقوا لازم است، گفت: اگر طول این ۴۰ سال انقلاب اسلامی در انتخابات‌ها احساس کرده بودیم به کسانی رأی دهیم که خیر به همه‌ی جامعه برساند، قطعاً وضع ما از امروز خیلی بهتر بود.

,

وی اضافه کرد: گاهی گفتیم با فلانی نسبت فامیلی داریم، به این بنده خدا قول دادیم و این ظاهرش این‌گونه است و … برخورد کردیم و کلاه سرمان رفت؛ بعد می گوییم چرا مشکلاتمان زیاد شده است، خب در انتخاب دقت کنیم که مسئول دلسوز و خدمتگزار انتخاب شود.

,

حجت‌الاسلام ماندگاری بیان کرد: زندگی امروز ما در جامعه اجتماعی با مشکلات زیادی روبه‌رو است و انقلاب ما در پیروی از پیامبر و حضرت زهرا (س) با نظام اسلامی شکل‌گرفته اما هنوز دولت اسلامی و جامعه اسلامی در تراز اسلام برقرار نشده است.

,

عضو هیات امنای موسسه روایت سیره شهدا ادامه داد: امروز بیانات رهبر معظم انقلاب را شنیدیم که از درست اجرا نشدن عدالت عذرخواهی کردند، اما باید بدانیم حل شدن بخش عظیمی از مشکلات دست خودمان است و این کم‌کاری را گردن دشمن نیندازیم، ما بی‌عرضگی می‌کنیم و دشمن فرصت‌طلبی می‌کند.

,

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه اگر قرار باشد تعاونی بر و تقوا ما را به نتیجه برساند نیازمند سه‌گام است، اظهار کرد: اولین گام این است که ما بدون اجازه دین هیچ کاری را انجام ندهیم یا به‌عبارت‌دیگر فهم دینی داشته باشیم.

,

وی بابیان اینکه خداوند در آیه پنج سوره انبیا اشاره می‌کند که برای انجام هر کاری از کارشناسان دین سؤال و مشورت کنید که این کار درست یا غلط است، خاطرنشان کرد: این‌همه روحانی و طلبه در جامعه داریم، سؤال کنیم، باور کنید اگر ازدواج‌ها با پرسش انجام می‌شد آمار طلاق این نبود و اگر مردم در انتخابات سؤال می‌کردند این‌قدر مشکل در مدیریت کشور نداشتیم.

,

وی با تأکید بر اینکه بنی‌صدر را هم خودمان انتخاب کردیم ولی دود اشتباهمان در چشم همه رفت، تصریح کرد: بپرسیم که این پرسش قبل از عمل بهتر از پرسش بعد از هچل است و وقتی دچار مشکل می‌شویم به کارشناسان دینی مراجعه کنیم، آن‌ها قطعاً قرآن، دین و راه درست را به ما نشان می‌دهند.

,

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه وقتی ولایت داریم کسی که بخواهد پیرو دین باشد اسلام راضی‌اش می‌کند، گفت: ساده زیستی در جامعه امروز خریدار ندارد، به خاطر اینکه نیامدند بپرسند خوش‌گذرانی دنیا یا آخرت بهتر است.

,

وی افزود: علت اینکه انفاق کم شده این است که مردم نمی‌پرسند این عمل چه برکاتی دارد و کسانی که خیرات می‌کنند و نمی‌کنند هر دو در قیامت پشیمان‌اند.

,

حجت‌الاسلام ماندگاری بابیان اینکه گروه اول به خاطر اینکه چرا کم خیرات کردند و گروه دوم به خاطر اینکه با خود هیچ‌چیز نیاورده‌اند و خیراتی انجام نداده‌اند، پشیمان‌اند، خاطرنشان کرد: دشمنی که ما را چندین سال است که همه نوع تحریمی کرده و فضای مجازی و ماهواره را رایگان برای ما قرار داده، هدفی جز از بین بردن جامعه اسلامی دارد.

,

مسول سابق نهاد رهبری در دانشگاه علم و صنعت، با اشاره به اینکه بپرسیم که قانون دین برای ازدواج چیست، بیان کرد: امروز آسیب‌های فراوانی راجع به ازدواج در جامعه ما وجود دارد، آن بالا رفتن سن ازدواج و سطح توقعات خانواده‌ها از جوانان و کم شدن سن ارتباط بین دختر و پسر است.

,

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: ضروریات و رفاهی‌ات و هوسی‌ات، سه نمونه از وسایل و لوازم زندگی است که اگر مورد آخر را بخشش کنیم، بهترین لذت را از زندگی می‌بریم.

,

وی بابیان اینکه دومین گام این است که در مسیر عمل به ولایت اقتدا داشته باشیم و پا جای پای امام زمانمان بگذاریم، اظهار کرد: صف جلوی امروز من و شما ولی‌فقیه است که اگر امروز به ولی‌فقیه اقتدا کنیم گویی به امیرالمؤمنین (ع) اقتدا کرده‌ایم.

,

حجت‌الاسلام ماندگاری با تأکید بر اینکه گام سوم نقش مهمی دارد و آن استقامت است، بیان کرد: امروز باید استقامت کنیم، پای این انقلاب بایستیم و کم نیاوریم؛ کسانی که امام علی (ع) و امام حسن (ع) و یا امام حسین (ع) را تنها گذاشتند کسانی بودند که کم آورده بودند و استقامت نکردند، انشالله ما امام زمانمان و نایبش را تنها نگذاریم و کم نیاوریم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه