اخبار داغ

کارشناس صنعت خودرو:

بازی با سامانه ثبت واردات خودرو، دلخوشی برای رانت بازان است

بازی با سامانه ثبت واردات خودرو، دلخوشی برای رانت بازان است
یک کارشناس صنعت خودرو گفت: تصمیمات عجولانه در مورد باز و بسته کردن سامانه ثبت سفارش واردات خودرو و افزایش تعرفه واردات هیچ گونه کمکی به تولیدات داخل نمی‌کند و تنها باعث شکل گیری رانت می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید رضا فاطمی امین مجری سابق طرح نوسازی خودروهای فروسوده و کارشناس صنعت خودرو  در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اقتصادی  شبکه خبری تهران نیوز در ارتباط با افزایش تعرفه واردات و بسته شدن شش ماهه سامانه ثبت واردات گفت: تصمیمات عجولانه در مورد باز و بسته کردن سامانه ثبت سفارش واردات خودرو و افزایش تعرفه واردات هیچ گونه کمکی به تولیدات داخل نمی‌کند و تنها باعث شکل گیری رانت می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تهران نیوز , تهران نیوز,

فاطمی می‌گوید: تغییر تعرفه‌ها یا عدم ثبت سفارشات حداقل باید شش ماه قبل از اجرای کردن آن به متقاضیان اعلام شود درغیر این صورت شائبه‌ی رانت زیاد است.

وی دلیل افزایش واردات خودرو را نشان از بالا بودن تقاضا دانست و عدم تأمین نیاز داخل توسط تولیدکنندگان و همچنین توانمندی شرکت‌های واردکننده در بازریابی را علت بالا بودن تقاضا برشمرد و تصریح کرد: زمانی که قیمت خودروهای داخلی با واقعیت فاصله دارد مطمئناً فرد به سوی محصولات با کیفت‌تر می‌رود.

این کارشناس خودور باز و بسته کردن سامانه ثبت و بالا و پایین آوردن تعرفه واردات را بی اثر عنوان کرد و در پیشنهاد به تغییر وضعیت نابسامان تولید داخل گفت: در زمینه خودرو باید تعرفه واردات در طی یک برنامه ۱۰ساله کاهش پیدا کند و تا مرز ۱۰ درصد برسد.

فاطمی بیان کرد: این موضوع باعث ایجاد یک فرصت به خودروسازان داخلی برای بالابردن کیفیت محصولات می‌شود؛ یک برنامه ۱۰ ساله برای صادرات محصولات داخلی طراحی کنیم که بر اساس آن بعد از ۵ سال حداقل یک سوم از تولیدات داخل را با حمایت دولت صادر کنیم؛ ساختار مدیریت این صنعت باید تغییر پیدا کند و از حاکمیت دولتی خارج شود و همچنین دولت در تجاری شدن و توسعه آن کمک کند.

انتهای پیام/*

,

فاطمی می‌گوید: تغییر تعرفه‌ها یا عدم ثبت سفارشات حداقل باید شش ماه قبل از اجرای کردن آن به متقاضیان اعلام شود درغیر این صورت شائبه‌ی رانت زیاد است.

,

وی دلیل افزایش واردات خودرو را نشان از بالا بودن تقاضا دانست و عدم تأمین نیاز داخل توسط تولیدکنندگان و همچنین توانمندی شرکت‌های واردکننده در بازریابی را علت بالا بودن تقاضا برشمرد و تصریح کرد: زمانی که قیمت خودروهای داخلی با واقعیت فاصله دارد مطمئناً فرد به سوی محصولات با کیفت‌تر می‌رود.

,

این کارشناس خودور باز و بسته کردن سامانه ثبت و بالا و پایین آوردن تعرفه واردات را بی اثر عنوان کرد و در پیشنهاد به تغییر وضعیت نابسامان تولید داخل گفت: در زمینه خودرو باید تعرفه واردات در طی یک برنامه ۱۰ساله کاهش پیدا کند و تا مرز ۱۰ درصد برسد.

,

فاطمی بیان کرد: این موضوع باعث ایجاد یک فرصت به خودروسازان داخلی برای بالابردن کیفیت محصولات می‌شود؛ یک برنامه ۱۰ ساله برای صادرات محصولات داخلی طراحی کنیم که بر اساس آن بعد از ۵ سال حداقل یک سوم از تولیدات داخل را با حمایت دولت صادر کنیم؛ ساختار مدیریت این صنعت باید تغییر پیدا کند و از حاکمیت دولتی خارج شود و همچنین دولت در تجاری شدن و توسعه آن کمک کند.

,

انتهای پیام/*

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه