اخبار داغ

گزارشی از اوضاع نابسامان درمانی در پایتخت اقتصادی کشور؛

تعطیلی برخی از سونوگرافی‌ها در بندرعباس/هزینه های بالای سونوگرافی در مراکز خصوصی داد مردم را درآورده است

تعطیلی برخی از سونوگرافی‌ها در بندرعباس/هزینه های بالای سونوگرافی در مراکز خصوصی داد مردم را درآورده است
در استان هرمزگان با وجود اینکه بیماران زیادی را علاوه بر مرکز استان از شهرستان های همجوار داریم اما سونوگرافی در بخش های دولتی با کمبود سونوگرافی و هزینه های سرسام آور مواجه هستند و سبب گلایه شهروندان شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فرهنگ کده؛ هر ساله شاهد هزینه های رو به افزایش خدمات سونوگرافی هستیم هر چند این مسئله با توجه به بالارفتن قیمت ها در بخش های گوناگون تا حدودی برای مردم پذیرفته شده است اما امسال این قیمت ها سرسام آور شده که مردم از عهده این هزینه برنمی آیند و این موضوع به نوعی در بین مردم ایجاد نگرانی کرده که تعدادی و از مخاطبان نیز در تماس با خبرنگار پایگاه خبری فرهنگ کده از آن گلایه کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فرهنگ کده, هر ساله شاهد هزینه های رو به افزایش خدمات سونوگرافی هستیم هر چند این مسئله با توجه به بالارفتن قیمت ها در بخش های گوناگون تا حدودی برای مردم پذیرفته شده است اما امسال این قیمت ها سرسام آور شده که مردم از عهده این هزینه برنمی آیند و این موضوع به نوعی در بین مردم ایجاد نگرانی کرده که تعدادی و از مخاطبان نیز در تماس با خبرنگار پایگاه خبری فرهنگ کده از آن گلایه کردند.,

همان طور که می دانید سونوگرافی یکی از نیازهای ضروری درمانی است که معمولا عده ای بسیاری از مردم با بیماری های مختلف و بخصوص زنان باردار برای سونوگرافی به مراکز مختلف دولتی و خصوصی باید مراجعه کنند.

,

در استان هرمزگان متاسفانه با وجود اینکه بیماران زیادی را علاوه بر مرکز استان از شهرستان های همجوار دیگر این استان و خارج از استان داریم اما سونوگرافی در بخش های دولتی با کمبود سونوگرافی و هزینه های سرسام آور مواجه هستند و که بسیاری از بیماران توان پرداخت آن را ندارند که این باعث بروز مشکلاتی می شود.

,

کاسبانی به نام پزشک!

, کاسبانی به نام پزشک!, کاسبانی به نام پزشک!,
محمد باهنر، یکی از شهروندان بندر خمیر که چند وقت پیش خانم خود را برای انجام سونوگرافی به بندرعباس آورده بود و با درهای بسته مواجه شده بود، اظهار کرد: از کودکی به ما آموختند که پزشکان انسان هایی هستند که شبانه روز در حال تلاش و کوشش هستند تا نجات بخش وتسکین کننده ای بر آلام انسان های بیمار باشند.
, محمد باهنر، یکی از شهروندان بندر خمیر که چند وقت پیش خانم خود را برای انجام سونوگرافی به بندرعباس آورده بود و با درهای بسته مواجه شده بود، اظهار کرد: از کودکی به ما آموختند که پزشکان انسان هایی هستند که شبانه روز در حال تلاش و کوشش هستند تا نجات بخش وتسکین کننده ای بر آلام انسان های بیمار باشند.,

این شهروند هرمزگانی در ادامه بیان کرد: در حال حاضر این دوران برخلاف این موضوع مشاهده می شوند و در حقیقت کاسبان پزشک نمایی پیدا شده اند که هدفشان سرمایه و کسب درآمد نجومی از این حرفه پیامبرگونه است.

,

باهنر بیان کرد: این روزها اگر در سطح شهر بندرعباس مردمانی را سرگردانی میبینید که به درب هر سونوگرافی می روند با در بسته روبرو می شوند و تمام سونوگرافی های بندر به خاطر تحمیل درآمد بیشتر درب های خود را سه قفله کرده اند که باعث سرگردان کردن مردم شده است.

,

هزینه های بالای سونو گرافی یک بی عدالتی برای قشر کم درآمد است

, هزینه های بالای سونو گرافی یک بی عدالتی برای قشر کم درآمد است, هزینه های بالای سونو گرافی یک بی عدالتی برای قشر کم درآمد است,

وی افزود: چند وقت پیش همین صنف به طور هماهنگ هزینه ها را آزاد کردند و هیچ بیمه ای را نپذیرفتند و در حال حاضر الان پا را از این فراتر گذاشته و برای رسیدن به اهداف خود با جان مردم بازی می کنند و تعطیلی هماهنگ مردم را سرگردان کردند.

,

این شهروند هرمزگانی تصریح کرد: اگر کسی مساله اش مرگ و زندگی باشد و احتیاج مبرم به سونوگرافی داشته باشد باید جان خود را از دست بدهد تا این کاسبان به اهداف مادی خود برسند.

,
تهدید سلامتی بیماران زیر تیغ نابسامانی های درمانی!
, تهدید سلامتی بیماران زیر تیغ نابسامانی های درمانی!, تهدید سلامتی بیماران زیر تیغ نابسامانی های درمانی!,

 

,
باهنر با بیان اینکه مسولان ما در خواب بسر می برند، گفت: مسئولان نه در آن مرحله که بیمه را برداشتند و هزینه های سرسام آور برمردم تحمیل شد حرفی زدند و نه اکنون که به کلی درهای بیشتر این مراکز بسته شده عکس العملی انجام می دهند.
, باهنر با بیان اینکه مسولان ما در خواب بسر می برند، گفت: مسئولان نه در آن مرحله که بیمه را برداشتند و هزینه های سرسام آور برمردم تحمیل شد حرفی زدند و نه اکنون که به کلی درهای بیشتر این مراکز بسته شده عکس العملی انجام می دهند.,

وی با اشاره به اینکه خبرنگاران و صداوسیما که وظیفه آنها بررسی مشکلات مردم است انگار هنوز خبر از موضوع کاسبان پزشکی ندارند، افزود: امیدواریم برای اولین و آخرین بار برخورد حکیمانه و با تدبیر با این کاسبان شود تا دیگران با جان مردم بازی نکنند.

,

این شهروند بندرخمیری خاطر نشان کرد: لذا پزشکانی هم در همه اصناف هستند که با وجدان انسانی خود از پس انداز خود هم برای بیماران بی بضاعت صرف می کنند و نباید نام نیک این بزرگان با کاسبان جان مردم خراب شود.

,

گلایه بندرعباسی ها از نوبت دهی سونوگرافی

, گلایه بندرعباسی ها از نوبت دهی سونوگرافی, گلایه بندرعباسی ها از نوبت دهی سونوگرافی,

مریم کمالی، یکی از شهروندان روستای اسلام آباد میناب که برای انجام سونوگرافی به یکی از مطب های خصوصی مراجعه کرده بود، گفت: زمانی که برای انجام سونوگرافی به مطب مراجعه کردم برای یک ماه دیگر نوبت داد و این نوبت دهی طولانی از سوی مراکز خصوصی سبب شده تا مدت زمان یک ماهه را برای گرفتن نوبت در صف سونوگرافی منتظر بمانم.

,

این شهروند مینابی در رابطه با هزینه بالای سونوگرافی در مراکز خصوصی، افزود: زمانی که بیمار شدم به مراکز دولتی مراجعه کردم اما مراکز دولتی جوابگوی نیازهای درمانی وی نبودند و با صرفه هزینه زیاد به مراکز خصوصی مراجعه کردم اما این هزینه ها برای افراد نیازمندی که از روستاهای شهرستان های همجوار به مرکز استان مراجعه می‌کنند سرسام آور است.

,

هزینه های بالای سونوگرافی در مراکز خصوصی داد مردم را درآورده

, هزینه های بالای سونوگرافی در مراکز خصوصی داد مردم را درآورده, هزینه های بالای سونوگرافی در مراکز خصوصی داد مردم را درآورده,

کمالی، رنج بیماری برای افرادی بیمار و همچنین رنج بی پولی از طرف دیگر و هزینه های زیاد از سوی دیگر زخمی دیگر بر دردهای بیماران دانست و گفت: طی سه سال گذشته تاکنون هزینه سونوگرافی افزایش چشمگیری داشته به طوری که اگر به سونوگرافی مراجعه کنیم برای هر عضوی از بدن باید هزینه زیادی بپردازیم.

,

وی افزود: هزینه های سونوگرافی هر مطب با مطب دیگر زمین تا آسمان است به طوری که گاهی این تفاوت قیمت ها به 100 هزار تومان می رسد که این نشان می دهد نظارتی بر مراکز بخش های خصوصی نیست.

,

این شهروند هرمزگانی با بیان اینکه تعداد زیادی از مراجعه کنندگان برای انجام سونوگرافی را روستائیان تشکیل می دهند، خاطر نشان کرد: این طور نوبت دادن و معطلی برای بیماران خصوصا افرادی که از روستاها می آیند مشکلات بسیاری به دنبال‌ دارد و نیازمند ساماندهی و توجه مسئولان است.

,

طبق این گزارش نیاز است مسئولان نظارت یشتری بر قیمت و تعطیلی سونوگرافی ها در مطب های خصوصی و دولتی داشته باشند که بار دیگر شاهد گلایه شهروندان نباشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه