اخبار داغ

رئیس شبکه دامپزشکی باخرز:

مورد مشکوکی از بیماری آنفولانزای پرندگان در باخرز مشاهده نشده است

مورد مشکوکی از بیماری آنفولانزای پرندگان در باخرز مشاهده نشده است
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان باخرز در خصوص احتمال شیوع بیماری آنفولانزای پرندگان، گفت: تاکنون مورد مشکوکی از بیماری آنفولانزای پرندگان در باخرز مشاهده نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن مهرآوران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سلام باخرز در خصوص احتمال شیوع بیماری آنفولانزای پرندگان گفت: با توجه به تغییرات جوی و بالا رفتن خطر بروز آنفولانزای فوق حاد و نقش پررنگ طیور سنتی به عنوان عوامل گسترش و بقای بیماری، مرغداران با رعایت اصول امنیت زیستی می توانند از شیوع بیماری آنفولانزا و ایجاد خسارت ناشی از این بیماری پیشگیری کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری تحلیلی سلام باخرز ,

 

,

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان باخرز افزود: امنیت زیستی در قالب کنترل رفت و آمد افراد، کنترل ورود دان و تجهیزات، ممانعت از ورود حیوانات موذی و پرندگان وحشی، کنترل تهویه و عقیم سازی هوای خروجی سالنهای نگهداری طیور و موارد مشابه دیگر است که در مجموع مانع ورود و چرخش عامل بیماری می شود.

,

 

,

وی ابراز کرد: با توجه به وضعیت موجود و احتمال وقوع آنفولانزا در منطقه، یک دوره آموزشی برای پرورش دهندگان طیور سنتی در شهرستان برگزار شد که در این دوره، راههای کنترل و پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد برای مرغداران تشریح شد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه