اخبار داغ

سرپرست شبکه بهداشت و درمان بیجار اعلام کرد:

اجرای برنامه های هفته سلامت مردان در بیجار /60 درصد مردم بیجار دارای پرونده سلامت هستند

اجرای برنامه های هفته سلامت مردان در بیجار /60 درصد مردم بیجار دارای پرونده سلامت هستند
سرپرست شبکه بهداشت و درمان بیجار از اجرای برنامه های هفته سلامت مردان از تاریخ اول تا هفتن اسفند در بیجار خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد مظاهری در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار بیجار بام ایران با اشاره به هفته ملی سلامت مردان در ایران ، اظهار داشت: این برنامه همه ساله در هفته نخست اسفند ماه با هدف اطلاع رسانی و آگاهی بخشی گروه های مختلف جامعه خصوصا مردان در سراسر کشور برگزار می گردد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بیجار بام ایران,

وی با بیان اینکه همه ساله پویش فوق با یک هدف و شعار نهادینه شده شکل می گیرد افزود: امسال پویش ملی سلامت مردان با شعار، ورزش کلید طلایی سلامت مردان اجرایی می شود.

,

سرپرست شبکه بهداشت و درمان بیجار میزان کم تحرکی مردان را بیشتر از زنان دانست و عنوان کرد: در حال حاظر کم تحرکی عامل اصلی بیماری های مختلف از جمله چاقی می باشد که به دنبال آن فشار خون بالا، دیابت،مشکلات اسکلتی عضلانی و سایر بیماری های روانی اجتماعی  دامن گیر جامعه مردان شده است.

,

مظاهری ادامه داد: از جمعیت ۸۹ هزار نفری شهرستان بیجار قریب ۴۵ هزار ویکصد سی و هشت نفر را مردان تشکیل می دهند که طبق بیمار یابی مراکز بهداشت  ۲۰۰مورد مبتلا به بیماری های اعصاب و روان،۶۰۰۰ نفر دارای فشار خون بالا شناسایی گردیده است که از این آمار ۱۸۰۰ نفر را مردان تشکیل داده اند.

,

وی تصریح کرد: در بیماریابی مراکز بهداشت  ۲۲۰۰نفر به دیابت مبتلا بوده اند که ازاین تعداد ۸۰۰ نفر را قشر مردان تشکیل داده اند و از ۴۰۰ نفر مبتلا به تب مالت آمار ابتلای ۲۰۰ نفری مردان را به بیماری تب مالت می بینیم

,

.

,

شهرستان بیجار رتبه آخر تشکیل پرونده سلامت استان را دارد

, شهرستان بیجار رتبه آخر تشکیل پرونده سلامت استان را دارد,

مظاهری افزود:۶۰ درصدجمعیت شهرستان بیجار برای تشکیل پرونده الکترونیکی سلامت وثبت در سامانه سیب به مراکز بهداشتی مراجعه نموده اند.

,

سرپرست شبکه بهداشت و درمان بیجار اضافه کرد:با توجه به استقبال پایین مردم از سامانه سیب شهرستان بیجار رتبه آخر استان را به خود اختصاص داده است.

,

وی افزود: تشکیل پرونده سلامت زمینه بیماریابی و شناسایی عومل تهدید کننده را فراهم می آورد.

,

مظاهری همچنین عناوین روزهای هفته سلامت ملی مردان را اعلام کرد وگفت: اول اسفندماه، نقش فعالیت بدنی در سلامت همه گروه های سنی وجمعتی دوم اسفند ماه، نقش ورزش در کنترل عومل خطر با تاکید بر چاقی شکمی،سوم اسفندماه، سلامت مردان سلامت خانواده،چهارم اسفند ماه، ورزش همگانی،محیط زندگی وفعالیت های بدنی،پنجم اسفندماه، محیط کار حامی فعالیت بدنی ،ششم اسفند ماه، نقش ورزش در سلامت اجتماعی و هفتم اسفندماه، ورزش،سلامت اسکلتی و عضلانی نامگذاری شده است.

,

سرپرست  شبکه بهداشت ودرمان در پایان، با تاکید برجلب همکاری همه جانبه ادارات مختف اظهار داشت: توزیع پامفلت ونصب بیلبورد در سطح ادارات، برگزاری کوهپیمایی، برگزاری همایش های یکروزه برای کارمندان ادارات، برگزاری کارگاه ها وکلاس های  آموزشی باهمکاری آموزش وپرورش ورحانیون معزز در سطح شهرستان وانجام معاینات غربالگری مخصوص مردان در طول هفته از جمله برنامه های این هفته خواهد بود.

,

انتهای پیام/

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه