اخبار داغ

گشایش بازارچه عرضه محصولات بومی توسط دانش اموزان بوکانی

گشایش بازارچه عرضه محصولات بومی توسط دانش اموزان بوکانی
صبح امروز دو شنبه ۳۰بهمن ماه با حضور مسئولان شهرستانی دومین بازارچه دانش اموزی مقاطع اول متوسطه بوکان گشایش یافت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کانی پرس، صبح امروز دو شنبه ۳۰بهمن ماه با حضور مسئولان شهرستانی دومین بازارچه دانش اموزی مقاطع اول متوسطه بوکان گشایش یافت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کانی پرس,

مدیر اموزش و پرورش بوکان در حاشیه گشایش این نمایشگاه به خبرنگار کانی پرس گفت: در این بازراچه که در راستای جشنواره نوجوان خوارزمی در مدارس بوکان برگزار می شود دانش اموزان این مقطع تحصیلی با شیوه فروش و تولید آشنا می شوند.
سلیمان مام عزیزی عنوان کرد: در این رشته و به منظور تربیت دانش اموزان در بخش های بازاریابی و فروش محصولات و مدیریت اقتصادی دانش اموزان در دو بخش تولید و فروش با هم به رقابت می پردازند.
وی ادامه داد: این رشته به علت شور و هیچان در بخش عرضه محصولات معمولا با استقبال پرشور دانش اموزان مواجه می شود.
مام عزیزی عنوان کرد: در پایان کار این بازارچه ها ۲ مدرسه برتر از نظر هیئت داوران برای رقابت های استانی انتخاب می گرددند که داوری این بخش به صورت بازرسی میدانی و برسی لوح های فشرده مستندات طرح می باشد.
وی خاطر نشان کرد: این بازرچه برای دومین سال پیاپی است که در مدارس بوکان برای مقطع اول متوسطه برگزار می گردد.
همچنین مسئول برگزاری بازارچه دانش اموزان پایه اول متوسطه مدرسه حضرت زینب(س) در به کانی پرس گفت: این بازارچه در ۱۵ غرفه و با شرکت ۵۰ دانش اموز در حال برگزاری است.
شیدا مردانی عنوان کرد: این بازارچه شامل دو بخش تولید و فروش محصولات بومی و همچنین اداب سنن مردم روستاهای بوکان است.
وی ادامه داد: دانش اموزان این مدرسه با تولید و عرضه محصولاتی همچون پنیر محلی، ماست محلی، کره، کشک، کلانه، اش دوغ و … و فروش ان از هم اکنون می توانند با شیوه های داد ستند در بازار اشنا شوند.
مردانی افزود: در بخش دوم این بازارچه دانش اموزان فرهنگ زیبایی زندگی روستای را به نمایش گذاشتند که مورد توجه بسیاری از بازدید کنندگان قرار گرفت.

,
,
,
,
,
,
,
,
,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه