اخبار داغ

تراژدی مرگ و خون در ناوگان ریلی‌، جاده‌ای، هوایی و دریایی ادامه دارد/ از واکنش کاربران فضای مجازی تا فوت روزانه 43 نفر در حوادث ترافیکی کشور

تراژدی مرگ و خون در ناوگان ریلی‌، جاده‌ای، هوایی و دریایی ادامه دارد/ از واکنش کاربران فضای مجازی تا فوت روزانه 43 نفر در حوادث ترافیکی کشور
در حالی تراژدی مرگ و خون در ناوگان ریلی‌، جاده‌ای، هوایی و دریایی همچنان ادامه دارد و روزانه شاهد از دست دادن شماری از هموطنان مان در این سوانح هستیم که به گفته آخوندی وزیر راه در هر سه ناوگان ریلی‌، جاده‌ای و هوایی وضعیت بسیار بد است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، خبر تلخ  دوباره آمد و همه را در غم فرو برد . پرواز ساعت ۸ صبح دیروز شرکت هواپیمایی آسمان در مسیر تهران - یاسوج با 65 سرنشین حدود ۵۰ دقیقه پس از بلند شدن از فرودگاه مهرآباد تهران از صفحه رادار خارج شد.
از زیر قرآن رد می‌شود، کاسه آب را پشت سرش می‌ریزی، زیر لب برایش آیت‌الکرسی می‌خوانی و روانه‌اش می‌کنی به سفری بی‌بازگشت‌؛ سفری که یا پشت پلک های خواب آلود راننده روی آسفالت گرم جاده به پایان می رسد یا با آتش گرفتن یک ساختمان و کِشتی؛ برخورد دو قطار باهم و خارج شدن از ریل یا به علت نقص فنی هواپیما و شرایط جوی در هوا ناپدید شدن.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون، ,
,


به هر حال در هر تصادف حداقل یک مقصر باید وجود داشته باشد، خواه این مقصر راننده بی‌دقتی باشد که از قوانین تخطی کرده، خودرویی باشد که به ناگاه خراب شده، جاده‌ای باشد که به موقع تعمیر نشده، فرسودگی در ناوگان ها باشد و یا هزاران علت دیگر؛ اگر چه در تمام این حوادث هیچگاه نقص به نحوه مدیریت مسئولان مربوطه یا بحران در مدیریت ها بر نمی گردد.
 

,
,
,
, ,

علی ای حال اگر چه مردم عزیز ایران هنوز غم از دست دادن 717 نفر ازهموطنانشان را در حادثه آتش سوزی پلاسکو، ریزش معدن یورت، زلزله کرمانشاه، غرق شدن سانچی، تصادفات جاده ای از یاد نبرده اند که بار دیگر شاهد خبر ناگوار و تلخ سقوط هواپیمای تهران- یاسوج بودند که در پی آن 65 نفر به دیار حق شتافتند.
 
واکنش کاربران فضای مجازی به سوانح موجود
وقوع چنین اتفاق غم انگیزی باعث شد تا عده ای از هم وطنان در فضای مجازی نسبت سوانح رخ داده در کشور واکنش نشان دهند که بخشی از آن در ذیل درج شده است:
شدت آتش بالاست و امداد رسانی ممکن نیست(پلاسکو)
شدت انفجار بالاست و امداد رسانی ممکن نیست(معدن یورت)
دمای حرارت بالاست و امداد رسانی ممکن نیست(سانچی)
منطقه سقوط هواپیما یاسوج صعب العبور است و امداد رسانی ممکن نیست(هواپیمای یاسوج)
هیچ وقت نمی گن مدیریت نداریم...!
 
,
,
,
, واکنش کاربران فضای مجازی به سوانح موجود,
,
,
,
,
,
,
,
, ,

آقای دولت! آقای مسئول!ما زندگی استاندارد می‌خواهیم. از هوا تا هواپیماهایمان غیراستاندارد است. از خودرو تا جاده، از مدیر تا مدیریت همه غیر استاندارد است. شما پیش قدم شوید تا مردم هم یاد بگیرند. به خدا همه این حوادث تلخ، قضا و قدر نیست...
 
آخوندی: در هر سه ناوگان ریلی‌، جاده‌ای و هوایی وضعیت بسیار بد است
 آخوندی وزیر راه در هفدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک گفت: در هر سه ناوگان ریلی‌، جاده‌ای و هوایی وضعیت بسیار بد است، به طوری که در حوزه هوایی نیاز به 500 فروند هواپیما داریم، این در حالی است که 200 فروند از آن ها با میانگین سنی بیش از 20 سال،  فرسوده است.
وی  با بیان این که کل بودجه کشور 100 میلیارد دلار است، افزود: میزان سرمایه‌گذاری در حوزه حمل و نقل 300 هزار دلار است بنابراین ما برای ایجاد چنین سرمایه‌گذاری نیازمند یک جراحی اقتصادی هستیم. 
 
,
,
,
, آخوندی: در هر سه ناوگان ریلی‌، جاده‌ای و هوایی وضعیت بسیار بد است,
,
,
,
 
, ,

روزانه 43 نفر در کشور به دلیل حوادث ترافیکی جان خود را ازدست می دهند
در همین راستا سردار مهری رییس پلیس راهور ناجا از وجود پنج هزار و 400 نقطه حادثه‌خیز در کشور خبر داده و گفته روزانه 43 نفر در کشور به دلیل حوادث ترافیکی جان خود را ازدست می دهند و 900 نفر نیز مجروح می‌شوند.
وی در اجلاس سالانه جوامع ایمن ضمن تسلیت به خانواده‌های حادثه دیدگان نفتکش سانچی اظهارکرده بود: سالیانه در دنیا یک میلیون و 250 هزار نفر به دلیل تصادفات می میرند و 55 میلیون نفر نیز مجروح می شوند، سال گذشته 16هزار نفر در کشور ما در تصادفات جان خود را از دست دادند و  333 هزارنفر نیز مجروح شدند.
 
,
, روزانه 43 نفر در کشور به دلیل حوادث ترافیکی جان خود را ازدست می دهند,
,
,
,
, ,

رییس پلیس راهور ناجا بیان کرده بود که در سال گذشته حدود 50 درصد کسانی که در حوادث جان خود را از دست داده‌اند به دلیل حوادث ترافیکی بود و 50 درصد دیگر نیز به دلیل آتش‌سوزی، سیل ، طوفان و غیره فوت شده‌اند.
 
,
,
,
, ,


به گفته رییس پلیس راهور ناجا، 73 درصد جانباختگان حوادث جاده ای در خارج از شهرها و 27 درصد آنها در درون شهرها جان خود را از دست می دهند در این میان سهم عابر پیاده و موتور سواران در داخل شهرها 80 درصد است و در مجموع موتورسوارها 24 درصد و عابران پیاده 20 درصد در تصادفات سهیم هستند.
انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه