اخبار داغ

مردم و مسئولان تربت جام تاکید کردند؛

سبک زندگی شهدا گره گشای مشکلات کشور است

سبک زندگی شهدا گره گشای مشکلات کشور است
مردم و مسئولان تربت جام در تشییع شهدای گمنام بر پیروی از سبک زندگی اجتماعی، سیاسی و اعتقادی شهدا تاکید کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جام روز، در تشییع پیکر شهدای گمنام، مردم شیعه و اهل سنت تربت جام حاضر شدند تا با شهیدان عهد و پیمان ببندند و بر ادامه راه آنها تاکید کنند و نشان دهند اگر چه در مشکلات به سر می برند؛ اما هنوز پای خون شهدا ایستاده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جام روز,

 

,

در تشییع پیکر سه شهید گمنام فرصتی شده تا با مردم و مسئولین گفتگویی انجام دهیم و از حال و هوای آنها با خبر شویم.

,

 

,

رضا دانشجوی دانشگاه آزاد تربت جام به خبرنگار ما گفت: من به عنوان یک دانشجو امروز وقتی پیکر شهیدان را بر دوش گرفتم اگر چه وزن استخوان های آنها کم بود؛ اما حس کردم شانه هایم طاقت حمل آنها را ندارد.

,

 

,

وی افزود: شهدا کارهای سخت را انجام دادند و امروز ما فقط لازم است در تداوم مسیر آنها استقامت کنیم و لحظه ای کوتاه نیاییم.

,

 

,

آرش دانش آموز مقطع دبیرستان این شهر بیان داشت: شهدا امروز منت سر ما گذاشته و اجازه دادند به عنوان یک نسلی که جنگ و دفاع مقدس را حس نکرده برای لحظه ای از دنیای خود جدا شوم.

,

 

,

خانم رضازاده که در کسوت معلمی مشغول به کار است، عنوان داشت: امروز آماده ایم پای درس اساتیدی باشیم که برای آسایش و آرامش جامعه اصلی ترین عنصر وجودشان که جان است را نثار کردند تا بدانیم راه رسیدن به خدا در سایه ایثارگری به مردم محقق می شود.

,

 

,

وی ادامه داد: ای کاش شرایط طوری فراهم می شد تا دانش آموزان می توانستند در این مراسم سراسر شور و احساس حاضر می شدند و درس عشق و عقلانیت را می آموختند.

,

 

,

خانم خادمی دانشجو مجتمع عالی تربت جام گفت: وقتی تابوت شهید را در آغوش گرفتم و مداح می خواند «خواهران و برادران این شهدا غریب هستند برای آنها خواهر برادر باشید» شرمنده شدم که من چطوری می توانم خواهر کسی باشم که از همه چیز خود گذشت؛ اما من از کوچکترین خواسته نمی گذرم.

,

 

,

وی بیان داشت: دانشجویان باید همراه خواندن درس در عرصه جنگ فرهنگی حضور چشمگیری داشته باشند و اجازه ندهند دشمن به میراث ما خدشه وارد کند.

,

 

,

حجت الاسلام جواد طاهری امام جمعه تربت جام در گفتگو با خبرنگار ما گفت: شهدا برای اهداف مقدسی که از جانشان، خون خود را تقدیم کردند و آن اهداف بسیار متعالی و بزرگ است که باید حفظ و حراست شود.

,

, , ,

حجت الاسلام طاهری افزود: حضور پی در پی شهدا در شهرهای کشور هشدار و پیامش این است که آرمان های انقلاب، اسلام و تبعیت از ولایت را فراموش نکنیم و هرکجا به شهدا و راه آنان تکیه کردیم سربلند، پیروز و عزتمند شدیم.

,

 

,

وی ادامه داد: هر کجا از مسیر شهدا غفلت کردیم باعث عقب افتادگی و ضربه خوردنمان شد که لازم است این روحیه انقلابی با حضور پرشور مردم در صحنه ها احیا شود.

,

 

,

امام جمعه تربت جام با اشاره به حضور مردم در تشییع پیکر شهدا، بیان کرد: مشکلات آنقدر زیاد نشده که مردم شهدا را فراموش کنند؛ فتح شام و عراق به دست مدافعان از دست تکفیرهای با پیروی از سیره شهدا صورت گرفت.

,

 

,

حجت الاسلام طاهری با اشاره به همت والای شهیدان در نبرد نظامی، خاطرنشان کرد: چنانچه بخواهیم در جنگ اقتصادی دشمن را شکست دهیم لازم است همانند شهدا از همه وجودمان مایه بگذاریم.

,

 

,

امام جمعه اهل سنت تربت جام در گفتگو با خبرنگار ما گفت: شهدا کسانی هستند که نزد خدا روزی می خورند؛ مردم گمان نکند که آنها مرده هستند و حضور شهدای گمنام در تربت جام باعث عطرآگین شدن فضای عمومی این شهر وحدت شد.

,

, , ,

مولوی جامی الاحمدی افزود: شهرستان تربت جام بیش از ۶۰۰ شهید شیعه و اهل سنت تقدیم نظلم اسلامی کرده اند که همه شهدا برایمان عزیز هستند مدیران اجرایی در قبال فداکاری شهدا برای خدمت رسانی از آنها پیروی کنند و از هیچ تلاشی فروگذار نباشند.

,

 

,

وی تاکید کرد: پیروی از مسیر شهدا تبعیت از منویات مقام معظم رهبری است تا بتوانیم به آرزوی شهدا که صدور انقلاب و اسلام ناب به دیگر کشورهای جهان است، موفق شویم.

,

 

,

فرماندار تربت جام در این خصوص اظهار داشت: تشییع پیکر شهدای دفاع مقدس حال و هوای معنوی خاصی به این شهرستان داده است و مردم نشان دادند در تمام صحنه ها برای پاسداری خون مطهر شهیدان حاضرند.

,

, , ,

مرتضی حمیدی عنوان کرد: همه باید قدردان شهدا باشیم و از آرمان های آنان به خوبی دفاع کنیم و مسئولان باید قدر حضور مردم را بدانند، چراکه در همه عرصه ها تا پای جان همراه با انقلاب هستند.

,

 

,

محمد قربانی یکی از برادران اهل سنت و مسئول دفتر نماینده مردم تربت جام در شورای اسلامی با اشاره به تشییع پیکر شهدا، گفت: شهدا تمام هستی و اعتقادات خود را در مسیر انقلاب، اسلام و رهبری گذاشتند و ما وظیفه داریم برای حفظ دستاوردهایی که با خون به دست آمده در صحنه باشیم و از آرمان شهیدان و رهبری پاسداری کنیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه