اخبار داغ

مسئول مبارزه با بیماری های طیور و زنبور عسل اداره کل دامپزشکی ایلام خبرداد؛

کشف ۱۵۰۰ قطعه مرغ تلف شده در چرداول

کشف ۱۵۰۰ قطعه مرغ تلف شده در چرداول
مسئول مبارزه با بیماری های طیور و زنبور عسل اداره کل دامپزشکی ایلام ازکشف هزار و 500 قطعه مرغ تلف شده در چرداول خبرداد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار زاگرس ، در روزهای اخیر کارشناسان دامپزشکی حدود یک هزار و 500 قطعه مرغ تلف شده که در طبیعت منطقه آسمان آباد رها شده بودند را کشف کرده وبرای جلوگیری از شیوع بیماری با رعایت موازین بهداشتی این پرندگان را دفن کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار زاگرس,

دکتر "شهرام باسامی" مسئول مبارزه با بیماری های طیور و زنبور عسل اداره کل دامپزشکی ایلام در این خصوص اظهار کرد: کارشناسان این اداره کل با اطلاع یابی از محل رها شدن تعداد زیادی مرغ تلف شده و با حضور در منطقه مساله را مورد بررسی قرار داده اند.
وی افزود: بررسی علت مرگ این مرغ های تلف شده به علت اینکه مدت بیش از 24 ساعت از مرگ و میر آنها گذشته بود امکان پذیر و میسر نبود چرا که امکان بررسی علت اتلاف لاشه تا 24 ساعت اولیه بعد از مرگ امکان پذیر است.
باسامی گفت: مرغداران نباید خودسرانه بعد از اتلاف گله های خود آنها را در طبیعت رها کنند چرا که این امر علاوه بر اینکه موجب شیوع انواع بیماری ها می شود و هم اینکه به علت فساد لاشه امکان کشف مرگ لاشه نیز وجود ندارد.
وی گفت: مرغداران به طور جدی با توجه به تنوع بیماری های قابل انتشار چون نیوکاسل، برونشیت، آنفولاآنزای فوق حاد پرندگان و ... هر گونه تغییر در گله های مرغ خود را به کارشناسان دامپزشکی اطلاع دهند.
وی تاکید کرد: مسئولان دامپزشکی در حال پیگیری این موضوع هستند تا با جمع آوری مستندات صاحب این مرغ های تلف شده را شناسایی و فرد خاطی را به مراجع قضایی معرفی کنند.
باسامی اظهار کرد: با هماهنگی انجام گرفته با اداره کل حفاظت محیط زیست و مرغداری های فعال استان تاکنون هیچ گونه موردی از بیماری آنفولاآنزای فوق حاد پرندگان در استان مشاهده نشده است.

,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه