اخبار داغ

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان خواستار شد؛

لزوم تامین منابع برای اعزام پنج درصد از کل دانشجویان کردستانی به اردوی راهیان نور جنوب کشور

لزوم تامین منابع برای اعزام پنج درصد از کل دانشجویان کردستانی به اردوی راهیان نور جنوب کشور
فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با تأکید بر تلاش برای تحقق 100 درصدی حضور دانشجویان علاقمند برای شرکت در راهیان نور، گفت: امید است با تلاش مسئولین سهمیه پنج درصدی دانشجویان 100 درصد تخصیص یابد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از کرددانش،سردار محمدحسین رجبی فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان شامگاه یکشنبه (29 بهمن) در جلسه ستاد دانشگاهی راهیان نور که با حضور رؤسای دانشگاه‌های استان کردستان در دفتر ریاست دانشگاه کردستان برگزار شد اظهار داشت:  کردستان یکی از استان‌های میزبان در امر راهیان نور است به همین خاطر ظرفیت پذیرش یک هزار نفری در شهر سنندج  برای پذیرش راهیان نور ایجاد شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کرددانش, . ,

وی افزود: ظرفیت اسکان موجود، بسیار خوب و مناسب بوده که می‌توان از آن در سایر ایام سال برای دیگر برنامه‌هایی که به مرکزیت استان برگزار می‌شود، بهره برد.

, . ,

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با بیان اینکه کردستان اولین استانی است که صد در صد اعزام را داراست، گفت: در بُعد دانش‌آموزی راهیان نور استان، بالغ بر 12 هزار نفر به مناطق راهیان نور اعزام شده‌اند.

, . ,

وی با اذعان به اینکه تمام مراحل اعزام توسط سپاه بیت‌المقدس با حساسیت خاصی دنبال تا از بروز هرگونه حوادث ناگوار جلوگیری شود، تصریح کرد: هر سال باید آسیب‌شناسی لازم در خصوص راهیان نور صورت گرفته و راهکارهای کاربردی و اصلاح‌گر برای کسب خروجی هرچه بهتر این اقدام فرهنگی ارائه گردد.

, . ,

سردار رجبی با ذکر اینکه حضور اساتید و رؤسای دانشگاهی در این سفر یکی از نقاط قوت آن خواهد بود، ادامه داد: موفقیت کاروان‌های راهیان نور در سایه همکاری، دلسوزی و مدیریت صحیح متولیان ذیصلاح آن کسب خواهد شد.

, . ,

وی با تأکید بر لزوم استفاده بهینه از بار فرهنگی راهیان نور، خاطرنشان کرد: جمعیت بزرگی که در قالب کاروان‌های راهیان نور به استان سفر می کنند، ظرفیتی است که می‌توان از آن در راستای معرفی هر چه زیباتر استان، مردمان این دیار و فرهنگ غنی آنان به سایر مناطق کشور بهره برد.

, .,

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان با بیان اینکه باید تلاش کرد تا سهمیه پنج درصدی دانشجویان استان 100 درصد محقق شود، تصریح کرد: امید است تمامی دانشجویان علاقمند به شرکت در راهیان نور پوشش داده شوند و خدماتی که به آنان در سفر راهیان نور ارائه می‌شود، در سطح اعلاء خود باشد.

, .,

وی در پایان با درخواست مبنی بر اینکه امسال کردستان به عنوان استان برتر در حوزه راهیان نور معرفی شود، یادآور شد: خروجی این حرکت فرهنگی و انعکاس دستاوردهای آن در روحیات جوانان حاضر در راهیان نور از الزامات مؤکده است.

, .,

 

,

, , ,

 

,

در ادامه دکتر فردین اخلاقیان‌طاب رئیس دانشگاه کردستان اظهار کرد: دو بُعد آموزش و پرورش در کنار مؤلفه‌هایی هم‌چون کارآفرینی، خلق ثروت و تولید علم باید با سایر فعالیت‌های دانشگاه گسترش یابد.

, . ,

وی با تأکید بر اهمیت توجه روزافزون بر فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه، افزود: مباحث فرهنگی باید به بُعد پرورش کشانده شوند و به یکی از مؤلفه‌های اصلی دانشگاه بدل شود.

, . ,

رئیس دانشگاه کردستان با اعلام اینکه اگر به ریشه‌های تاریخی استناد کنیم به خوبی مشاهده می‌شود که همواره تزکیه قبل از آموزش ذکر شده است، گفت: در نظام آموزش کنونی تمام توجه به آموزش معطوف شده است که این امر نتایج خوبی را به همراه نداشته است.

, . ,

وی با اشاره به پیام رهبر کبیر انقلاب مبنی بر اینکه «دانشگاه کارخانه انسان‌ساز است» تصریح کرد: گاهی این مهم مورد غفلت واقع شده است به همین خاطر در برخی ابعاد اجتماعی شاهد افول نظام اخلاقی هستیم.

, . ,

اخلاقیان‌طاب در ادامه با الهام از حکایت مولانا با این مضمون  «آن گدا گوید خدا از بهر نان/ متقی گوید خدا از عین جان/ گر بدانستی گدا از گفت خویش/ پیش چشم او نه کم ماندی نه بیش/ سال‌ها گوید خدا آن نان‌خواه/ هم‌چو خر مصحف کشد از بهر کاه، یادآور شد: بزرگان ادب و فرهنگ این دیار همواره بر کسانی که علم را صرفاً حمل می‌کنند خرده گرفته و بر به خدمت گیری علم در راستای تزکیه و ادب تأکید کرده‌اند.

, . ,

وی با بیان اینکه پرورش در واقع اجرای مقاصد و آموزش‌های تعلمی است که در ذهن شکل می‌گیرد اما به خوبی محقق نمی‌شود، ادامه داد: این اتفاق شاید بدان خاطر صورت می‌پذیرد که هدف به خوبی تنظیم نشده است.

, . ,

, , ,

رئیس دانشگاه کردستان با ذکر اینکه اگر جنبه‌های انسان‌ساز را تقویت کنیم به سایر اهداف نیز دست خواهیم یافت، اظهار کرد: راهیان نور از جمله فعالیت‌های فرهنگی است که بیش از آنکه هزینه‌ای شود، نتیجه آن اخذ می‌گردد.

, . ,

وی با اشاره به اینکه آشنایی و ملاحظه جانفشانی‌ها و دلاوری‌های آنان که خالصانه جنگیدند و برای دفاع از این آب و خاک از جان مایه گذاشتند، یک کلاس انسان‌سازی است، افزود: چند سالی است که راهیان نور در دانشگاه ها به صورت سراسری و با مدیریت استانی برگزار می‌شود که بخش عمده زحمات آن بر عهده بسیج دانشجویی است.

, .,

 

,

در ادامه حجت‌الاسلام محمدعلی شیخ‌الاسلامی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کردستان اظهار کرد: جایگاه هاجر در مناسک حج متذکر خوف و رجایی است و اینکه چگونه و در کجا اتفاق افتاده کم و کیف آن را به تصویر می‌کشد.

, .,

وی افزود: اگر کعبه زمینه‌ساز بازآفرینی این خوف و رجا است، کربلا نیز جایگاهی است که این ویژگی را به خوبی منعکس می‌کند.

, . ,

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کردستان با ذکر این دو مقام در خصوص سرزمین‌های راهیان نور، گفت: سفر راهیان نور برای کسانی که در آن شرکت می‌کنند و گوشه‌ای از حقیقت آن را می‌چشند، می‌تواند به‌سان قطره‌ای از سرچشمه حقیقت باشد تا به فیض آنان منتهی شود که بهترین نمونه آن در فیلم اخراجی‌ها به تصویر کشیده شده است.

, .,

وی با بیان اینکه کربلای انقلاب بسیار تأثیرگذار است، خاطرنشان کرد: کسانی که با اخلاص در این سفر قدم می‌گذارند به همان اندازه‌ی نگاه اخراجی‌ها تأثیر خواهند پذیرفت.

, . ,

حجت‌الاسلام شیخ‌الاسلامی با تأکید بر اینکه کربلای ایران به سان کربلا ی معلی تأثیرگذار خواهد بود، گفت: علاوه بر بُعد تزکیه روحانی این سفر برای مسافرینش، کسانی که دوست داشتند همراهی ما را داشته باشند، نیز در ثواب اجر این فیض شریک هستند.

, . ,

وی با تأکید بر اینکه راهیان نور تکلیفی است که در مقابل شهدا ادا می‌شود، خاطرنشان کرد: نگاهی که به راهیان نور می‌شود توجه و بازنگری به خویشتن است که با الهام از جانفشانی شهدا، انسان از بیرون به درون خویش نظر اندازد.

, .,

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کردستان بُعد دیگر این سفر را گذر از من و نیل به معبود دانست و یادآور شد: سومین دستاورد این سفر که با الگوبرداری از ایثار و سبک زندگی شهدا محقق می‌شود تبدیل جنبه‌های تخریبی اخلاقی به زیبنده‌ترین حسنات، زیورهای اخلاقی و باورهای دینی است.

,

 

,

, ,

 

,

, ,

, ,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه