اخبار داغ

رئیس اداره سلامت روانی دانشگاه علوم پزشکی سمنان:

80 درصد از فرزندان توسط مهربان‌ترین عضو خانه به دام اعتیاد گرفتار می ‌شوند

80 درصد از فرزندان توسط مهربان‌ترین عضو خانه به دام اعتیاد گرفتار می ‌شوند
رئیس اداره سلامت روانی دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: زمانی که زن در یک خانواده دچار اعتیاد می‌شود، پایه‌های خانوادگی سست شده و ارکان خانواده از هم می پاشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شهلا حقیقت رئیس گروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان  در گفت و گو با  خبرنگار شاخه طوبی در خصوص علل استفاده زنان از مواد مخدر اظهار کرد: زنان اغلب  بر این باورند که استرس،‌ خلق منفی و روابط شان باعث شروع سوء مصرف مواد در آنها شده است و از طریق یک دوست نزدیک،‌ یکی از اعضای خانواده ،‌ همسر یا شریک زندگی خود با مواد آشنا می شوند.

رئیس اداره سلامت روانی دانشگاه علوم پزشکی سمنان در ادامه گفت:  فشار اجتماعی بر زنان و  استفاده موادی مانند سیگار ،‌کوکائین و سایر مواد محرک،‌ برای داشتن اندام متناسب ،‌ در زنان بیش از مردان است.

حقیقت مصرف مواد در زنان را تحت تأثیر مصرف مواد در شریک زندگی شان دانست و افزود: بیشتر زنان می گویند که همسرشان برای بار اول مصرف و تزریق مواد را به ایشان پیشنهاد کرده است.

وی آگاهی ناکافی نسبت به درمان،‌ باورهای مثبت غلط در خصوص مواد،‌ استفاده از مواد برای تسکین دردهای جسمی نظیر شروع دردهای قاعدگی،‌ تبعیض بین دختران و پسران در محیط خانواده،‌ ازدواج در سن پایین با مردان مصرف کننده مواد در ازدواج اجباری را از عواملی دانست که بر شروع مصرف مواد در زنان بسیار تاثیرگذار است.

رئیس اداره سلامت روانی  دانشگاه علوم پزشکی سمنان تاکید کرد: زنان بیش از مردان داروهای تجویز شده ای مثل ضد دردهای مخدر (کدئین ، ترامادول ) و داروهای ضد اضطراب آلپرازولام لورازپام را‌ مصرف می کنند و موادی مانند سیگار ،‌کوکائین و سایر مواد محرک ، ‌برای کاهش وزن بیشتر مورد استفاده زنان قرار می گیرند.

حقیقت درخصوص عوارض اعتیاد زنان در خانواده گفت: زمانی که زن در یک خانواده دچار اعتیاد می‌شود، پایه‌های خانوادگی سست شده و ارکان خانواده از هم  می پاشد و فرزندان نیز به خصوص دختران خانواده توسط مهربان‌ترین عضو خانه دچار انحراف و پیامدهای جبران‌ناپذیری می‌شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: اعتیاد به هر شکلی کانون خانواده را متلاشی می‌کند، اما وقتی مادر خانواده معتاد می‌شود، شیرازه زندگی از هم می‌پاشد و می‌توان گفت که در 80 درصد موارد فرزندان هم به دام اعتیاد گرفتار می‌شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخه طوبی,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه