اخبار داغ

رئیس شبکه دامپزشکی قوچان خبر داد؛

ارجاع 36 پرونده تخلف حوزه دامپزشکی قوچان به تعزیرات حکومتی

ارجاع 36 پرونده تخلف حوزه دامپزشکی قوچان به تعزیرات حکومتی
رئیس شبکه دامپزشکی قوچان از ارجاع 36 پرونده تخلف مراکز عرضه و تولید فرآورده های خام دامی قوچان به تعزیرات حکومتی و اجرای کارگاه های کنترل تب برفکی در روستاهای این شهرستان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قوچان خبر، علیرضا قدرتی صبح امروز در جمع خبرنگاران با تشریح وضعیت دامپزشکی شهرستان قوچان در حوزه های مختلف اظهار کرد: با توجه به اهمیت سلامت زنجیره غذایی به ویژه مراکز عرضه و تولید فرآورده های خام دامی، بازدیدها و بازرسی های متعددی از ابتدای سال جاری تاکنون از این مراکز انجام شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قوچان خبر,
,

وی با بیان اینکه عرضه و نگهداری فرآورده های تاریخ گذشته یا فاقد هویت بهداشتی مشخص و یا به صورت فله و غیره به دلیل فسادپذیری بالای آن، تخلف بهداشتی محسوب می شود، ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون 36 پرونده تخلف مراکز عرضه و تولید فرآورده های خام دامی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

,

 

,

وی با اشاره به ضرورت توجه شهروندان به تهیه نیاز های خود از مراکز معتبر افزود: شهروندان می بایست فرآورده های خام دامی مورد نیاز خود بویژه انواع گوشت را از مراکز معتبر عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی که دارای مهر دامپزشکی و برچسبی که دارای تاریخ انقضا، تاریخ تولید، محل تولید و شرایط نگهداری بر روی لاشه است، خریداری کنند.

,

 

,

قدرتی، برگزاری کلاس های آموزشی برای کنترل بیماری های مشترک دام و انسان در روستاهای قوچان را ضروری دانست و  تصریح کرد: با توجه به اینکه بازار دام این شهرستان یکی از بازارهای  مهم نقل و انتقال دام در منطقه می باشد واحتمال شیوع انواع بیماری های دامی از جمله تب برفکی بالا است، آموزش دامداران در این مکان در خصوص راه های کنترل این بیماری بسیار مهم و ضروری است.

,

 

,

رئیس شبکه دامپزشکی قوچان در پایان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 32 کلاس آموزشی در محل بازار دام این شهرستان برگزار شده و  مراقبت های  فعال روزانه تب برفکی در این مکان نیز در حال اجرا می باشد.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه