اخبار داغ

معاون سلامت دامپزشکی قزوین:

مصرف گوشت مرغ مبتلا به بیماری"عضله سبز" خطری ندارد

مصرف گوشت مرغ مبتلا به بیماری"عضله سبز" خطری ندارد
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان قزوین گفت: مصرف گوشت مرغ مبتلا به بیماری عضله سبز خطری برای مصرف‌کنندگان ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی مهرزاده در گفت‌وگو با  صبح قزوین اظهار کرد: مشاهده رنگ سبز و یا بعضاً زرد عضلات در بخش‌های عمقی عضله سینه عمدتا بدلایل فیزیولوژیک اتفاق می‌افتد که اصطلاحاً به بیماری عضله سبز معروف است. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,  ,


وی افزود: این عارضه بیشتر در طیور با وزن زیاد و تحرک بالا اتفاق افتاده و علل عفونی ندارد. از این رو خطری را برای مصرف کنندگان در پی ندارد.

معاون سلامت دامپزشکی قزوین اذعان کرد: در مواردی که طیور دارای وزن زیادی باشند و یا بدلیل تحرک زیاد در مزرعه پرورش، خون رسانی به عضلات عمقی و یا بخشی از عضله قطع شده و یا کاهش یابد، سبب کاهش اکسیژن رسانی، ایسکمی عضله، تغییر رنگ و درنهایت ایجاد نکروز بافتی می‌شود. 

مهرزاده ادامه داد: با توجه به اینکه طیور مبتلا از سلامت ظاهری برخوردارند، همچنین بدلیل اینکه ضایعات در عمق عضله بوجود آمده و در معاینه ظاهری توسط مسئولین فنی کشتارگاه قابل رؤیت نیستند، در زمانیکه توسط مشتری قطعه بندی شده و مورد مصرف قرار می­گیرند مشاهده می‌شود. 

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان قزوین در خصوص نحوه برخورد با این قبیل ضایعات گفت: با توجه به موارد مطروحه، با حذف قسمت تغییر رنگ داده، مابقی لاشه قابل استفاده بوده و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد. 

وی گفت: با توجه به اینکه این عارضه در مرغهای دارای وزن بیشتر اتفاق می‌افتد، توصیه می‌شود نسبت به خرید مرغ‌های با وزن کمتر اقدام شود.

این مسئول عنوان کرد: همچنین با توجه به اینکه در زمان قطعه بندی در کشتارگاه‌ها و مراکز بسته بندی، این عارضه مشاهده شده و اصلاح می‌شود، مصرف کنندگان می‌توانند از مرغ‌های قطعه بندی که دارای تاریخ تولید و انقضاء هستند استفاده کنند. 
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه