اخبار داغ

مصیبت‌هایی که «زاهدی» استاندار سابق کردستان را به آن گرفتار کرد/ کردستان رتبه نخست بیکاری زنان کشور را به خود اختصاص داد!

مصیبت‌هایی که «زاهدی» استاندار سابق کردستان را به آن گرفتار کرد/ کردستان رتبه نخست بیکاری زنان کشور را به خود اختصاص داد!
استان کردستان رکورد بیکاری در کشور را جابجا کرد و رتبه نخست بیکاری زنان در ایران را به خود اختصاص داد!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کرد تودی، استان کردستان در حالی سومین نرخ بیکاری در بین استان‌های کشور را دارد که نرخ بیکاری در بین زنان این استان اول کشور است!

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کرد تودی,

 

,

, ,

 

,

مسعود سالمی‌بوکانی معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه کردستان 14 در ماه امسال در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان کردستان، گفت: ۹۴.۷ دهم درصد فارغ‌التحصیلان استان کردستان "بیکار" هستند.

,

 

,

طبق گزارش مرکز آمار ایران، کردستان در تابستان 96 استان نخست کشور در نرخ بالای بیکاری زنان نقاط شهری بوده است.

,

 

,

, ,

 

,

در تابستان 92 استان کردستان رتبه چهارم کشور در نرخ بالای بیکاری زنان نقاط شهری بود؛ اکنون مرکز آمار ایران گزارش داده که کردستان در تابستان 96 استان نخست کشور در نرخ بالای بیکاری زنان نقاط شهری است.

,

 

,

طبق گزارش مرکز آمار ایران از وضعیت نیروی کار کشور در تابستان 96، کردستان بالاترین نرخ بیکاری زنان نقاط شهری را در میان استان‌های کشور دارد؛ در گزارش مذکور که مدتی از انتشار آن نمی‌گذرد، نرخ رسمی بیکاری زنان شهری 15 تا 24 ساله در استان، 78.6 درصد و نرخ بیکاری زنان شهری 15 تا 29 ساله هم 69.4 درصد اعلام شده است.

,

 

,

گفتنی است از آنجایی که استان کردستان استانی غیرصنعتی است و کارخانه‌ها و کارگاه‌های صنعتی زیادی ندارد از نظر میزان بیکاری بالاتر از میانگین کشوری است و با وجود آنکه جوانان تحصیلکرده فراوانی دارد بیشتر آنها اگر هم کاری پیدا کنند با رشته تحصیلی و زحمتی که طی چند سال در دانشگاه کشیده‌اند مرتبط نیست .

,

 

,

, ,

 

,

 ]سایت خبری تابناک کردستان نیز در همن رابطه نوشته است: «عبدالمحمد زاهدی» از پاییز 92 تا پاییز 96 استاندار کردستان بود؛ نتیجه چهار سال خدمت! وی در استان، در حوزه مهم اشتغال، اکنون طبق آمار رسمی کشور تا حدی روشن شده است.

,

 

,

توضیح این نکته ضروری است که آمار نگران کننده فوق در شرایطی به دست آمده که، تمام افراد 10 ساله و بیشتر که در طول هفته مرجع، طبق قانون کار، حداقل یک ساعت کار کرده باشند، شاغل محسوب شده و نیز افرادی که بدون دریافت مزد برای یکی از اعضای خانوار خود که با وی نسبت خویشاوندی دارند، کار کرده باشند هم، جزو شاغلان به شمار آمده‌اند.

,

 

,

القصه؛ «بهمن مرادنیا» سکاندار هدایت امور اجرایی استانی شده که در نرخ بیکاری زنان جوان شهری در میان استا‌ن‌های کشور بدترین وضعیت را دارد؛ این امر اگرچه از سویی برای استاندار جدید یک مصیبت تمام‌عیار است اما از سوی دیگر یک موهبت هم هست! عملکرد «عبدالمحمد زاهدی» در این بخش، کردستان را به جایگاه آخرین استان کشور برده است؛ روشن است که اگر «مرادنیا» تا پایان دوره خدمتش، هیچ کاری هم نکند رتبه کردستان در بخش یادشده، در میان استان‌های کشور، از این بدتر نخواهد شد![

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه