اخبار داغ

یک مدرس مراکز آموزشی عالی مشهد:

پراکندگی هنرمندان نقاشی باعث مهجوریت این هنر در خراسان رضوی شده است

پراکندگی هنرمندان نقاشی باعث مهجوریت این هنر در خراسان رضوی شده است
یک مدرس مراکز آموزشی عالی مشهد با اشاره به پراکندگی هنرمندان نقاشی در استان، گفت: این موضوع باعث شده هنرمندان نقاشی ما در عرصه بین الملل و حتی ملی حضور پر رنگی نداشته باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسعود رستگار در گفتگو با صبح توس؛ در رابطه با وضعیت هنر نقاشی در استان خراسان رضوی عنوان کرد: درگذشته  شاهد پتاسیل بالای هنر نقاشی در استان بودیم؛ اما متأسفانه به نظر من درحال حاضر در یک رکود قرار گرفتیم و هنرمندان به سمت کارهای انفرادی رفتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

عضو شورای هنری جشنواره هنرهای تجسمی فجر خراسان رضوی با بیان اینکه هنر نقاشی باید از فضای دکوراتیو به سمت بیان ایده ها و هنر معاصر حرکت داشته باشد، ادامه داد: هنر نقاشی در خراسان رضوی به‌ویژه مشهد مهجور مانده، این در حالی است که در سایر استان‌ها فعالیت‌های نقاشی جدی‌تری نسبت به استان ما داشته اند.

,

 

,

این مدرس مراکز آموزشی عالی مشهد با اشاره به پراکندگی هنرمندان نقاشی در استان، گفت: این موضوع باعث شده هنرمندان نقاشی ما در عرصه بین الملل و حتی ملی حضور پر رنگی نداشته باشند.

,

 

,

رستگار بیان کرد: رعایت بحثهای زیباشناسانه مرحله اولی است که هر هنرمند نقاشی باید آن را پشت سر بگذارد مرحله بعد که مهم تر است ارتباط اثر هنری با مخاطب است که آغاز یک حرکت جدی است.

,

 

,

وی با بیان اینکه هنرهای تجسمی از هنری نو مثل هنر عکاسی تا «ویدئوآرت» و هنر چیدمان و غیره را شامل می شود، بیان کرد: فلاسفه و اندیشمندان تعاریف هنری را بیان می کنند و خط فکری به جامعه می دهند گاهی این فلاسفه خود هنرمند هستند و خط فکر خود را در قالب هنر ارائه می دهند.

,

 

,

این مدرس مراکز آموزشی عالی مشهد ابراز کرد: هنر باید پیشرو و در دل خود گفتمانی داشته باشد تا مخاطب با دیدن آن ایده، اثر هنری را دریافت کنند.

,

 

,

رستگار با بیان اینکه این چنین هنری در بین هنرمندان استان شکل گرفته است، عنوان کرد: پراکندگی هنرمندانی که دارای هنری پیشرو و داری ایده هستند در استان ما باعث شده این رشته در مهجوریت قرار گیرد.

,

 

,

 انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه