اخبار داغ

اما و اگرهای توزیع شیر رایگان در مدارس جنوب شرق؛

سلامت دانش آموزان در گرو تامین اعتبار/ تهیه شیر مدارس جزو مسئولیت‌های آموزش و پرورش نیست

سلامت دانش آموزان در گرو تامین اعتبار/ تهیه شیر مدارس جزو مسئولیت‌های آموزش و پرورش نیست
مدیر کل آموزش و پرورش سیستان وبلوچستان با بیان اینکه تهیه شیر مدارس جزو مسئولیت های آموزش و پرورش نیست، گفت: کمیته شیر متشکل از چندین دستگاه است که محور آن جهاد کشاورزی می باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، در حالی سال تحصیلی رفته رفته به نیمه می رسد که هنوز خبری از توزیع شیر در مدارس نیست.
این طرح حدود ۱۶ سال است که در مدارس کشور اجرا می‌شود، اما روند توزیع آن هر سال با اما و اگرهایی روبرو می شود به گونه ای که امسال هنوز دانش‌آموزان «طعم شیر» مدرسه را نچشیده‌اند.
علیرضا نخعی مدیر کل آموزش و پرورش سیستان وبلوچستان در این خصوص در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی عصرهامون اظهار کرد: تهیه شیر مدارس جزو مسئولیت های آموزش و پرورش نیست.
وی بیان کرد: کمیته شیر متشکل از چندین دستگاه است که محور آن جهاد کشاورزی می باشد و آموزش و پرورش فقط مجری طرح توزیع شیر رایگان در مدارس است که مستلزم اعتبار می باشد.
مدیر کل آموزش و پرورش سیستان وبلوچستان ادامه داد: توزیع شیر سنوات گذشته در مدارس استان انجام می شد بر این اساس امسال هم طبق برنامه ریزی انجام شده ما این آمادگی را داریم تا چنان چه اعتبار لازم در این رابطه اختصاص یابد شیر را در مدارس استان به صورت رایگان توزیع کنیم.
در همین راستا محمد نعیم امینی فرد عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مهرماه امسال خواستار کمک‌رسانی خیران و نهادهای حمایتی به دانش‌آموزان استان سیستان و بلوچستان برای رفع خطر فقر و سوء تغذیه در میان آنان شد و گفت:  استفاده از غذای ناسالم نوعی فقر تغذیه‌ در دانش‌آموزان ایجاد می‌کند که این مسئله بسیار خطرناک است.
وی افزود: دانش‌آموزان در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و مناطق جنوبی کرمان دارای سوء تغذیه هستند و ضرورت دارد که می طلبد دستگاه‌ها و ارگان‌های خیریه و کمک‌رسان به این مناطق کمک کند.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه سوء تغذیه در میان دانش‌آموزان به یادگیری درسی آن‌ها آسیب می‌زند، گفت: سوء تغذیه در سنین نوجوانی نه تنها آثار مخربی در رشد و یادگیری دانش‌آموزان دارد بلکه آثار نامناسب آن در سنین بزرگسالی فرد نیز عیان خواهد شد.
امینی فرد درباره سهمیه شیر توزیعی بین مدارس نیز بیان کرده بود که عملا چنین سهمیه‌ای به استان سیستان و بلوچستان تعلق نمی‌گیرد و آموزش و پرورش به این دلیل که بودجه کافی ندارد به صورت محدود این شیر سهمیه‌ای را در مدارس توزیع و در حال حاضر توزیع آن را قطع کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون، ,
,
, عصرهامون ,
,
,
,
,
,
,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه