اخبار داغ

مدیر حوزه های علمیه خواهران آذربایجان غربی:

حضرت فاطمه(س) بزرگترین الگو برای زنان ایرانی است

حضرت فاطمه(س) بزرگترین الگو برای زنان ایرانی است
مدیر حوزه های علمیه خواهران آذربایجان غربی گفت: حضرت فاطمه(س) بزرگترین الگو برای زنان ایرانی بوده و در تمامی عرصه ها پیشقدم در دفاع از ولایت بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین حمید راحلی در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، در مورد ابعاد مختلف شخصیت حضرت فاطمه(س) اظهارداشت: مقام والای حضرت فاطمه زهرا قابل قیاس و انداه گیری با واحد های زمینی نیست چراکه ایشان یک شخصیت آسمانی و بهشتی هستند او انسیه الحورا و انگیزه خلقت بشری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی، افزود: اگر بخواهیم از مقام والای او سخن بگوییم باید از منظر آسمانی و بهشتی بودن به وی نظر کنیم و تنها کسانی که می توانند از شخصیت والای وی سخن بگویند ائمه معصومین هستند همانطور امام زمان(عج) نیز فرموده اند« حضرت فاطمه زهرا(س) اسوه و الگوی کامل اسلامی است».

,

مدیر حوزه های علمیه خواهران آذربایجان غربی، حضرت فاطمه(س) را اولین بانوی جهان خوانده و افزود: او مانند مثال ندارداگر بخواهیم تمام بانوان عالم را با وی مقایسه کنیم بی شک شعاع حضرت زهرا(س) بسیار بالاتر از تمام آنان خواهد بودچراکه او بانویی بهشتی است.

,

وی، خاطر نشان کرد: او دردانه هستی و انگیزه خلقت بشریت است و خلقت وی نعمتی بزرگ برای جامعه ی اسلامی محسوب می شود چرا که حضرت زهرا در روایات مختلف از ائمه معصومین از والاترین بانوان معرفی شده و روایت مشترکی بین شیعه و سنی است.

,

*حضرت زهرا(س) الگویی برای تمام مسلمین

, *حضرت زهرا(س) الگویی برای تمام مسلمین,

حجت الاسلام راحلی، جاری شدن روش و سیره زهرا گونه را در زندگی تمام مسلمانان به خصوص بانوان لازم و ضروری دانست و افزود: اگر راه و روش زندگی حضرت فاطمه را برگزینیم بی شک خوشبختی و سعادت نصیبمان خواهد شد.

,

وی، با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) در خصوص حضرت فاطمه(س) گفت: ایشان بارها فرموده اند «فاطمه پاره تن من است» او نه تنها دختری تمام عیار برای پدر و همسری والا برای حضرت علی (ع)بود بلکه به دلیل شخصیت والا و وارسته وی به عنوان ام الابیها یعنی «مادرِ پدر» نیز نامیده شده است.

,

مدیر حوزه های علمیه خواهران آذربایجان غربی، تصریح کرد: ایشان شهیده راه ولایت هستند به وظایف خود در منزل به خوبی عمل کرده از برخورد های غیر ضروری با نامحرمان خودداری می کردند اما در لحظات لازم وارد صحنه شده و از ولایت و اسلام دفاع می کردند.

,

*پیام حضرت زهرا(س) حفظ کرامت و جایگاه زن بود

, *پیام حضرت زهرا(س) حفظ کرامت و جایگاه زن بود,

وی، تاکید کرد: حضرت زهرا(س) در زندگی فردی و نیز زندگی اجتماعی می توانند بهترین الگو برای بانوان باشند، ایشان بهترین نمونه همسرداری، صبر، تقوا، ولایتمداری و حق طلبی هستند.

,

راحلی، گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) به واسطه تقوا، عبودیت و مجاهدتهای بسیاری که در راه خدا انجام داد، توانست در عرصه هستی به مقام والایی دست پیدا کند و لازم است که دختران و بانوان جامعه اسلامی نسبت به این موضوع توجه ویژه ‌ای داشته باشند.

,

وی، درباره ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س) اظهار داشت: دین مبین اسلام  الگوها و شاخص‌ های ‌متعددی ‌ارائه داده و انسان ها را به پیروی از سیره عملی و نظری آنان دعوت کرده است و انسان با ایمان با پیروی  از سیره این شخصیت ها می تواند راه نجات و سعادت خود را طی کنند.

,

مدیر حوزه های علمیه خواهران آذربایجان غربی، افزود: در شرایط کنونی مردم دنیا تشنه داشتن الگویی عملی در زندگی خود هستند و مایلند در جهانی که عاری از اخلاق و آراستگی های اخلاقی است افراد شاخص را سرلوحه خود قرار دهند و حضرت زهرا دارای ویژگی ها و خصوصیات ارزشمند اخلاقی و والایی است که اگر بتوان سیره حضرت را بخوبی برای مردم جهان ترسیم کرد الگوی بسیار مناسب و عملی در زندگی بانوان جهان خواهد شد.

,

وی، ادامه داد: مقام سیادت و برتری حضرت زهرا(س) به خاطر فضایل الهی و انسانی است که در وجود آن حضرت جمع شده است به طوریکه تمام ملاک ها و ارزش هایی که سبب برتری انسان است به صورت یک جا در وجود شریف آن حضرت محقق است.

,

*حضرت زهرا(س) بزرگترین الگو برای زنان ایرانی است

, *حضرت زهرا(س) بزرگترین الگو برای زنان ایرانی است,

وی، عنوان کرد: در کنار مسائل مبارزاتی و خطبه‌های جانسوز  حضرت زهرا(س) نباید نقش مادری، تربیتی و همسری ایشان تحت الشعاع باشد بلکه باید به عنوان الگو برای همه زنان و دختران تبیین شود.

,

حجت الاسلام راحلی، اظهارداشت: ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) بر اساس اخلاق بود و استمرار زندگی‌ ایشان نیز بر اساس اخلاق بود و اخلاق هم کهنگی ناپذیر است و بشر هر چه پیش می‌رود به گزاره‌های اخلاقی بیشتر نیازمند است.

,

وی، در این خصوص تاکید کرد: ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) نمونه یک ازدواج کامل و موفق است که جوانان باید اصول کلی این ازدواج را به طور مبنایی مورد توجه قرار دهند.

,

مدیر حوزه های علمیه خواهران آذربایجان غربی، حضرت زهرا(س) را در تربیت بی‌نظیرترین در عالم توصیف و بیان کرد: ایشان زینبی را تربیت کردند که انقلابی را در مبحث کربلا ایجاد کرد و هرگز کسی در مسیر حرکت کاروان‌ها و در طول واقعه کربلا ندید که ایشان خم به ابرو بیاورد.

,

حجت الاسلام راحلی، در پایان تصریح کرد: بدون شک بانوان و زنان با الگو گیری از شخصیت هایی نظیر حضرت زهرا(س) می توانند در بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی مصون بمانند به همین خاطر باید به سیره این انوار الهی توجه بیشتری صورت گیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه