اخبار داغ

در جلسه شورای شهر بوشهر مطرح شد؛

مصوبه های شورای شهر لازم‌الاجراست / سرپرست شهرداری: مصوبه های شما را اجرا نمی‌کنم

مصوبه های شورای شهر لازم‌الاجراست / سرپرست شهرداری: مصوبه های شما را اجرا نمی‌کنم
در جلسه 59 علنی شورای شهر بوشهر اعضای این شورا علت عدم اجرای مصوبه های حذف المان میدان انقلاب و بستن خیابان انقلاب توسط شهرداری را از سرپرست شهرداری بوشهر جویا شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "سپاس"؛ در تاریخ 7 آذر 1396 شورای شهر بوشهر حذف المان میدان انقلاب را تصویب و ابلاغ کرد. اما بااین‌وجود شهرداری بوشهر این مصوبه را اجرا نکرده است. پیش‌ازاین نیز در شورای شهر چهارم بسته شدن خیابان انقلاب در یک طرح تفصیلی تصویب‌شده بود، اما شهرداری بوشهر هیچ‌یک از این 2 مصوبه را تاکنون اجرا نکرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

توسلی رئیس کمیسیون عمران شورای شهر در این راستا گفت: حذف المان میدان انقلاب در کمیسیون عمران و در صحن شورا با 8 رأی موافق مورد تصویب قرار گرفت و بعدازآن برای اجرای مصوبه به شهرداری ابلاغ شد. نزدیک به 50 روز از تصویب این مصوبه می‌گذرد و تاکنون شهرداری برای عملیاتی کردن این مصوبه اقدام نکرده است. آقای قاسمی سرپرست شهرداری عنوان کردند که این موضوع نیاز به بررسی مجدد دارد تا در صورت مجدد با کمک شرکت‌های ذی‌ربط سنگ‌فرش میدان انقلاب تعمیر شود و در غیر این صورت سنگ‌فرش موردبازسازی قرار گیرد و هم‌زمان المان را نیز حذف کنیم.

,

قاسمی سرپرست شهرداری بوشهر دراین‌باره گفت: وقتی این مصوبه ابلاغ شد، به همکاران ارجاع دادیم و گفتیم در صورت امکان الحاقیه ای زده شود تا آن را تخریب نکنیم. ما به این دلیل دست نگه داشتیم تا در صورت امکان الحاقیه ای بخورد و از این شکل و شمایل درآید اما تخریب نشود.

,

طاهره شمشیری یکی از اعضای شورای شهر بوشهر نیز گفت: این مصوبه با 8 رأی موافق در شورا تصویب شد و لازم‌الاجرا و گمان می‌کنم حذف المان بهترین کار است و تا قبل از تعطیلات نوروزی این کار باید صورت گیرد. ما نماینده مردم هستیم و وقتی لایحه‌ای را تصویب می‌کنیم برای ما ننگ است که یکی سلیقه‌ای برخورد کند و بگوید من آن را اجرا نمی‌کنم. من دوست ندارم در ایام نوروز با این المان عکسی گرفته بشود و معرف شهر بوشهر باشد. من شخصاً این المان را در شأن مردم بوشهر نمی‌دانم.

,

ندا عبدالله زاده دیگر عضو شورای شهر بوشهر در این راستا گفت: بحث سنگ‌فرش خیابان انقلاب چه می‌شود؟ مگر قرار نبود بسته شود؟ نباید تنها به موضوعی پرداخته شود که در فضای مجازی موردبحث هست و باب طبع شماست موردبحث قرار گیرد. بستن خیابان انقلاب نیز به نظر من ضرورت دارد و چرا این را اجرا نمی‌کنید؟ نباید موازی کاری شود و اگر قرار است یکجایی سروسامان بگیرد باید به‌طور صحیح این کار صورت گیرد. خواهش من این است اگر قرار است المان میدان انقلاب حذف شود، تکلیف بسته شدن خیابان انقلاب را نیز مشخص کنید. اگر تنها به دلیل فشار بعضی از دوستان بیرون تنها در خصوص المان صحبت می‌شود، ضرورت دارد در خصوص بسته شدن نیز صحبت شود. قرار نیست اعضای شورا تنها به دلیل فشار عده‌ای از بیرون اقدام به تصمیم‌گیری کنند.

,

کیوان هاشم زاده یکی دیگر از اعضای شورای شهر بوشهر در خصوص پروژه‌های میدان و خیابان انقلاب گفت: در شورا تصویب شد که این المان برداشته شود و شهرداری باید زحمت آن را بکشد. طرح تفصیلی نیز بر این اساس بود که خیابان انقلاب بسته شود و به‌عنوان پیاده راه باشد و این طرح را طبق طرح تصویب‌شده، اجرا کنید و خیابان را ببندید و سپس اصلاح کنید.

,

قاسمی سرپرست شهرداری بوشهر با رد بسته شدن خیابان انقلاب گفت: درصورتی‌که خیابان بسته شود، فردای آن روز اهالی شهر نسبت به این کار اعتراض خواهند کرد. در زمان تصویب این طرح کسی آن را نبست و اکنون من نیز نمی‌توانم این خیابان را ببندم و این کار را نخواهم کرد. در خصوص المان نیز ما حداقل با 200 نفر برای اصلاح آن مشورت کردیم تا به مرحله تخریب نرسیم زیرا برای این پروژه 2 تا 3 میلیارد تومان هزینه شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه